اخبار داغ

قوت‌گیری احتمال تائید حکم انتصاب شهردار مهاباد

قوت‌گیری احتمال تائید حکم انتصاب شهردار مهاباد
اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای شهر مهاباد در ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ “کامران فاتح” را به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موکریان، اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه علنی شورای شهر مهاباد “دکتر کامران علیزاده آذر” شهردار سابق این شهر از سمت خود استعفا داد، اعضای شورا در همان جلسه “درویشی” معاون مالی و اداری شهرداری را به عنوان سرپرست این مجموعه معرفی گردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موکریان,

اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای شهر مهاباد، حدود یک هفته بعد و در ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸  “کامران فاتح” را به عنوان  شهردار جدید این شهر معرفی کردند.

,

هیات تطبیق مصوبات شورای شهر مستقر در فرمانداری مهاباد با تائید تصمیم شورای دور پنجم، بر اساس قانون  موافقت خود و مصوبه شورای شهر مهاباد در انتخاب شهردار جدید این شهر را روانه استانداری نمودند، دو ماه و ۱۷ رو از این ماجرا می گذرد و شورا و شهروندان مهابادی همچنان منتظر تائید حکم شهردار جدیدشان توسط شخص #استاندار آذربایجان غربی هستند.

,

صلاح خدیو که در محافل مختلف از وی به عنوان گزینه احتمالی تشکل های غیر رسمی مذهبی (اخوانی ها) در انتخابات نمایندگی مجلس یاد می کنند، در نوشته ای کوتاه در فضای مجازی، ضمن اذعان به پایان داستان به زعم وی تلخ “فاتح” و امضای قریب الوقوع حکم او توسط استاندار، به صورت تلویحی به نماینده مجلس یا رقیب احتمالی اش در انتخابات پیش رو تاخته و وی را به بی عملی، ضعف بینش سیاسی و رفتار  کج دار و مریز در این باره متهم کرده است.

,

خدیو پیکان اتهامش را به سمت فرماندار مهاباد نیز نشانه رفته و شجاعی را به عملکرد ضعیف در قضیه شهردار جدید متهم کرده است.

,

بر اساس شنیده ها کلیه استعلامات منتخب شورای اسلامی دور پنجم مهاباد برای تصدی پست شهرداری مثبت بوده و در صورت ادامه امتناع شهریاری از امضای حکم وی و با احتمال پافشاری شورا ، موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع خواهد شد و از آنجایی که اتهامات وارده از سوی مخالفان به شهردار جدید مهاباد تنها در حد چند شب نامه و یادداشت بی نام و نشان است و عملاً سندی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده اند، استاندار #ملزم به امضای حکم فاتح می گردید.

,

از این رو و بر اساس ادعای خدیو، شهریاری بیش از این امکان و اختیار مخالفت و معطل گذاشتن نظر قانونی و تصمیم جمعی شورای اسلامی شهر مهاباد را نداشته و به زودی امضایش را پای حکم “فاتح” خواهد زد.

,

امضایی که علاوه بر تائید انتصاب شهردار جدید مهاباد پیام روشن دیگری هم دارد و آن هم اینکه علناً بی اعتباری اتهاماتی که زمینه هجمه ها و تخریب های حساب شده علیه منتخب شورای شهر را فراهم آورده بود را ثابت می کند.

,

نکته دیگر اینکه جریان انتخاب شهردار مهاباد و مخالفت عده ی قلیلی که خود را فعال مدنی و سیاسی معرفی می کنند، نشان داد این افراد با نفس انتخاب فاتح مخالف نیستند و دغدعه هایشان ناشی از مخالفت با اعضای شوراست، زیرا تجربه عمر شورای پنجم علی رغم عملکرد ضعیفشان نشان داده، دسته ای که شهردار سابق مهاباد دقایقی پس از استعفایش در باره آنها گفت:《 دسته ای مزدور که رسانه هم دارند بر سر راه توسعه و پیشرفت مهاباد سنگ اندازی می کنند》، همیشه و همه جا با اتهم زنی های بی اساس ، مجرم انگاری و رفتارهای “دایی جان ناپلئونی” در صدد تخطئه این شورا و کلیت تصمیماتش بر آمده اند.

,

چرایی این مخالفت ها از حوصله این نوشتار خارج است و در فرصت های آتی به واکاوی آن خواهیم پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه