اخبار داغ

کدخدایی:

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تحت فشار قرار نمی‌گیرد/ با اصلاح‌طلبان در خصوص صلاحیت‌ها بحث نکردیم

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تحت فشار قرار نمی‌گیرد/ با اصلاح‌طلبان در خصوص صلاحیت‌ها بحث نکردیم
سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه اعمال فشارها بر شورای نگهبان در خصوص برررسی صلاحیت‌ها تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: ملاک ما در بررسی صلاحیت‌ها قانون است و تحت فشار قرار نخواهیم گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: در نشست اخیر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، شاخصها برای اعضای هیات‌های نظارت استانی و شهرستانی تعیین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه گزارش کل انتخابات از روند اقدامات انجام شده نیز مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: تعرفه هایی که از وزارت کشور ارسال شد، بررسی و برای انتخابات سال جاری به تصویب رسید.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود افراد حقوقدان منتخب در شورای نگهبان تندرو هستند، گفت:آنطور که گفته می‌شد اینها سیاسی هستند، اما دیدیم بالاترین رای را توسط نمایندگان در مجلس آوردند.
,
 
,
کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره تحریم آیت الله جنتی، بیان کرد: این یاوه گویی های ترامپ و دولتش را هیچ کدام جدی نمیگیریم. دیدیم در تحریم ها هم همبستگی خوبی بین دولت و مردم ایجاد شد که نشان از پاسخی بر ناکارآمدی دولت آمریکا دارد و در همه عرصه ها پاسخ واحد و کوبنده ای به این مواضع خواهیم داشت.
,
 
,
سخنگوی شورای نگهبان درباره بحث احراز صلاحیت‌ها و بحث مذاکره با اصلاح‌طلبان که در رسانه‌ها مطرح شده تاکید کرد: ملاک شورای نگهبان قانون خواهد بود و با اصلاح طلبان در خصوص صلاحیت‌ها بحث نکردیم.
,
 
,
وی ادامه داد: آنهایی که از وضعیت خود نگرانی ندارند قانون هم برای آنها مانعی ایجاد نخواهد کرد و سیاست شورای نگهبان هم همین خواهد بود.
,
 
,
وی در عین حال گفت: درب شورای نگهبان به روی همه باز است و فازع از هر جناح گروهی، از هر کسی حرفی برای گفتن دارد استقبال می‌کنیم.
,
 
,
کدخدایی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بررسی صلاحیت‌ها استفاده خواهد شد یا خیر، گفت: چهار مرجعی که در قانون آمده روشن است اما منع نشده که از مراجع دیگر استفاده نشود و شورا می‌تواند از آنها استفاده کند.
,
 
,
کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعمال فشارها بر شورای نگهبان در خصوص برررسی صلاحیت‌ها تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: ملاک ما در بررسی صلاحیت‌ها قانون است و تحت فشار قرار نخواهیم گرفت.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که اسناد و مدارکی مبنی بر تخلفات کاندیداهای مجلس منتشر شده است پاسخ شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت این افراد چیست، گفت: قطعا اگر این اسناد و مدارک صحت این تخلفات را احراز کند در بررسی صلاحیت‌ها تاثیر خواهد داشت.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه