اخبار داغ

انتخابات ریاست جمهوری تونس با حدود۱۰۰کاندیدا

انتخابات ریاست جمهوری تونس با حدود۱۰۰کاندیدا
تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تونس با اتمام مهلت معرفی کاندیداها در روز جمعه به ۹۸ تن رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در تاریخ تونس که از سال ۲۰۱۱ انتقال دموکراتیک قدرت در آن آغاز شده، این تعداد کاندیدا بی سابقه بوده و پیش بینی می‌شود پس از بررسی هیئت عالی و مستقل انتخابات این تعداد کاهش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
پس از انتخابات شورای ملی در سال ۲۰۱۱، رئیس جمهور از سوی پارلمان تعیین شد. در انتخابات سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ رئیس جمهور به صورت مستقیم توسط مردم این کشور انتخاب شد.
,
 
,
در انتخابات سال ۲۰۱۴ تعداد کاندیداها ۷۲ تن بود که هیات انتخابات در دور اول از این تعداد ۲۷ تن را پذیرفت و در نهایت باجی قائد السبسی در دور دوم بر رقیب خود المنصف المرزوقی پیروز شد.
,
 
,
بیشتر احزاب بزرگ تونس کاندیداهایی را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند.
,
 
,
لیست کاندیداها شامل کاندیداهای برجسته‌ای همانند یوسف الشاهد، نخست وزیر فعلی از حزب جنبش احیای تونس و عبدالفتاح مورو، معاون رئیس جنبش اسلامی النهضه و عبدالکریم الزبیدی، وزیر دفاع فعلی است.
,
 
,
همچنین المنصف المرزوقی، رئیس جمهور پیشین که تحت حمایت ائتلاف "تونسی دیگر" است، مهدی جمعه، نخست وزیر سابق از حزب البدیل، حمادی الجبالی، نخست وزیر پیشین به صورت مستقل در کنار نبیل القروی، تاجر و مالک شبکه خصوصی نسمه معرفی شده‌اند.
,
 
,
محمد المنصوری، یکی از اعضای هیئت انتخابات تونس گفت: نمی‌توان هیچ کاندیدایی را از کاندیداتوری منع کرد، اما کاندیداهایی که جدی نبوده و یا شرایط لازم برای شرکت در انتخابات را ندارند، رد می‌شوند.
,
 
,
المنصوری در ادامه احتمال داد، شروط کاندیداتوری در آینده جهت جلوگیری از ثبت نام کاندیداهای که جدی نیستند، جهت اجرا در انتخابات بعدی تعیین می‌شود.
,
 
,
یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس با انتقاد از کاندیداهای مردمی دلیل این امر را عدم اجرای اصلاحات در قانون انتخابات دانست که پارلمان در ژوئن گذشته آن را تصویب کرد.
,
 
,
هیئت انتخابات تونس در نهایت تا ۱۴ اوت پرونده‌های کاندیداها را بررسی خواهد کرد و کمپین‌های انتخاباتی در دوم سپتامبر تا روز ۱۳ ادامه خواهد داشت.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه