اخبار داغ

کنترل روند افزایشی شیوع مواد مخدر در مدارس

کنترل روند افزایشی شیوع مواد مخدر در مدارس
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افتتاح طرح کانون یاری‌گران زندگی از ابتدای مهر در آموزش و پرورش خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، اسکندر مومنی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه‌ای که میان دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در کنار کشوری زندگی می‌کنیم که در سال ۲۰۰۱ میلادی تولیدات مواد مخدر آن ۲۰۰ تن بود اما در سال ۲۰۱۷ به بالغ بر ۹ هزار تن رسید، این نشان می دهد که اگر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده را در دستور کار خود قرار ندهیم نمی توانیم به تنهایی موفق باشیم. بنابراین طرح یاریگران زندگی با اولویت آموزش و پرورش حکم می کند که اگر قصد داریم طرح پیشگیرانه را پیش ببریم در اولویت اول باید آموزش و پرورش قرار گیرد که این اقدام صورت گرفته و امروز تفاهم نامه کلی امضاء شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گفته وی، دستورالعمل اجرایی و شاخص های این تفاهم‌نامه و  اینکه چه اقداماتی باید در مدارس انجام شود تا شهریور ماه تعیین می شود و از ابتدای مهر طرح کانون یاری‌گران زندگی در آموزش و پرورش به صورت اجرایی و با شاخص‌های تعیین شده افتتاح خواهد شد.
,
 
,
مومنی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر مجموعه ای هماهنگ کننده و نهادی سیاستگذار است که بیش از ۱۵ وزارتخانه عضو آن هستند، یعنی از همه کارشناسان، مشاوران و ... که عضو ستاد هستند استفاده می شود و در صورت نیاز از وزارتخانه های دیگر در حوزه درمان، پیشگیری و اقدامات بهره مند میشوند.
,
 
,
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خانواده‌ها چگونه به این موضوع پی ببرند که فرزندشان به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده است؟ گفت: روند افزایشی شیوع مواد مخدر در مدارس کنترل شده است، اما چند علت مصرف را نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بالاترین علت بی ضرر دانستن آن است به طوری که بیش از ۳۳ درصد دانش آموزان فکر می کردند مصرف مواد مخدر گل بی ضرر است و دومین علت مصرف توسط دانش‌آموزان اصرار همسالان بود و سومین علت این بود که اینطور می اندیشیدند که با یک بار مصرف مواد مخدر معتاد نمی شوند.
,
 
,
مومنی در ادامه افزود: قدرت نه گفتن را به دانش آموزان بیاموزیم و به آنها اعتماد به نفس دهیم تا بتوانند با سربلندی و اعتماد به نفس به پیشنهاد مصرف موادمخدر پاسخ "نه" دهند. نظارت خانواده‌ها و ارتباطشان در آموزش و پرورش پیش بینی شده و به نظر با همکاری و همگامی سه مجموعه شاهد توقف و کاهش شیوع مصرف مواد مخدر در آموزش و پرورش باشیم.
,
 
,
وی در بخش دیگری اظهار کرد: ۲.۱ درصد دانش آموزان براساس آخرین شیوع شناسی، مصرف مواد مخدر دارند که این متوقف شده و رشد آن کنترل شده و بالاترین علت این بود که این طور می اندیشیندند که ضرری ندارد و قدرت نه گفتن را در مقابل اصرار همسالان نداشتند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه