اخبار داغ

رئیس فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و فضای مجازی:

تعلل دولت در ارائه لایحه نظام جامع رسانه/حقوق های ۴۰ میلیونی در وزارت نفت!

تعلل دولت در ارائه لایحه نظام جامع رسانه/حقوق های ۴۰ میلیونی در وزارت نفت!
نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: به علت خلأ یا انحراف قانونی همچنان شاهد حقوق های نجومی در دستگاه های دولتی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، جبار کوچکی نژاد در نشست خبری با مدیران رسانه که امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه و فضای مجازی در ابعاد شخصی و عمومی، اظهار کرد: این عرصه نیازمند پشتیبانی قانونی، اداری و امنیتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی ادامه داد: با رشد سریع رسانه و فضای مجازی تاکنون نتوانستیم جایگاه مناسبی برای اصحاب رسانه داشته باشیم این در حالی است که نخبگان فکری در رسانه ها حصور دارند و نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

,

رئیس فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و فضای مجازی، گفت: همه ما مسئولان به طور مداوم رفتارمان را با اخبار و اطلاعاتی که در رسانه ها می آید مرور می کنیم و نیاز است که پشتیبانی دقیقی از این بخش داشته باشیم.

,

 

,

** تعلل دولت در ارائه لایحه نظام جامع رسانه

, ** تعلل دولت در ارائه لایحه نظام جامع رسانه, ** تعلل دولت در ارائه لایحه نظام جامع رسانه,

کوچکی نژاد با اشاره به تعلل دولت در ارائه لایحه نظام جامع رسانه، گفت: دولت مدت مدیدی است که این لایحه را به محلس ارائه نداده است و ما نمایندگان مجلس طرحی پیاده کردیم اما مسئله این است که هر طرحی پیاده شود چون منابع مالی نیاز دارد باید دولت پایه کار باشد.

,

وی افزود: معطل بودن این بخش در بحث نظام صنفی، بیمه، اشتغال و حقوق پایه به خاطر عدم ارائه لایحه از سوی دولت است، بیان کرد: گاهی مسئولان نقد پذیر نیستند و سعی می کنند خبرنگار و رسانه ر ا درجهت خواسته های خودشان هدایت می کنند.

,

وی افزود: اینکه قلم به سمت قدرت بچرخد و این یکی از معضلات است که شاید از همان ضعف قانون باشد.

,

نماینده مردم رشت در مجلس با بین اینکه انسان در هر عرصه ای که ورود می کند هزینه ای پرداخت می کند که در نهایت محبوب جامعه می شود، گفت: در دنیا هم به همین شکل است، در یکی از کشورهای اروپایی یک وزیری خطایی انجام داده بود بود و با انتقاد شدید رسانه ها منجر به استیصاح و برکناری وزیر شد.

,

 

,

** با وجود خلأ یا انحراف قانونی همچنان شاهد حقوق های نجومی در دستگاه های دولتی هستیم

, ** با وجود خلأ یا انحراف قانونی همچنان شاهد حقوق های نجومی در دستگاه های دولتی هستیم, ** با وجود خلأ یا انحراف قانونی همچنان شاهد حقوق های نجومی در دستگاه های دولتی هستیم,

وی در ادامه با بیان اینکه به علت خلأ یا انحراف قانونی همچنان شاهد حقوق های نجومی در دستگاه های دولتی هستیم، گفت: یک دستگاه حقوق ثابتی می گیرد اما دستگاه بغل دستی با همان میزان کار و عملکرد پنج برابر حقوق می گیرد یا مدیر دستگاهی ۳۰ میلیون حقوق می گیرد.

,

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون تلفیق، گفت نظام مندی و تقسیم بندی دستگاه ها از لحاظ حقوقی به ۵ قسمت تقسیم شده است و از معلم گرفته تا استاد دانشگاه از نظر حقوق در حوزه آموزش قرار می گیرد و دیگر بخش ها خدمات دهی، فنی و تخصصی و… است.

,

 

,

** حقوق های ۴۰ میلیونی در وزارت نفت

, ** حقوق های ۴۰ میلیونی در وزارت نفت, ** حقوق های ۴۰ میلیونی در وزارت نفت,

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: وزارت نفت تا ۴۰ میلیون از مستمر تا غیر مستمر حقوق می دهد و این نگرانی در بحث حقوق های نجومی هنوز وجود دارد.

,

 

,

** ۶۰۰هزار نیرو دولتی با عناوین مختلف سرگردانند

, ** ۶۰۰هزار نیرو دولتی با عناوین مختلف سرگردانند, ** ۶۰۰هزار نیرو دولتی با عناوین مختلف سرگردانند,

وی با اشاره به وجود ۶۰۰هزار نیرو در بخش های مختلف با عناوینی چون قرارداد کار معین، قرارداد شرکتی، قرارداد حجمی، عمرانی، ساعتی، نیمه وقت و… در دستگاه دولتی داریم که این ها سرگردانند و جایگاهشان مشخص نیست.

,

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: حدود ۳۰۰ هزار نفر هم در بخش شرکت هایی مثل برق و… هستند که آن ها هم به همین شکل یک نفر ۸ میلیون حقوق می گیرد و دیگری ۲ میلیون، در حالی که هر دو یک کار را انجام می دهند و مدرک تحصیلی یکسان دارند.

,

 

,

** مصوبه مجلس در حذف شرکت ها و تقسیم نیروها به ۲ بخش

, ** مصوبه مجلس در حذف شرکت ها و تقسیم نیروها به ۲ بخش, ** مصوبه مجلس در حذف شرکت ها و تقسیم نیروها به ۲ بخش,

کوچکی نژاد، با بیان اینکه یک مصوبه این بود که کل شرکت ها حذف شود و دستگاه های دولتی به ۲ قسمت تقسیم شود به دستگاه های حاکمیتی که ۲ بخش نیرو دارند رسمی و رسمی آموزشی، گفت:می خواهیم طوری کار کنیم که به غیر از نیروهای رسمی نیروها به شکل پیمانی یعنی پیمانی یک ساله، پیمانی ۵ ساله و… تقسیم بندی شوند که امیدوارم انجام شود که دیگر شاهد این نابسامانی ها نباشیم که فردی که رسمی است حقوق بگیرد و غیر رسمی ۳ ماه یک بار حقوق بگیرد.

,

وی با اشاره به اینکه برای همسان سازی حقوق بازنشتگان به  سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است، گفت: می خواهیم کاری کنیم که فرد بازنشسته حداقل تا ۹۰ درصد حقوق کارمند فعلی را بگیرد که به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که البته کار مشکلی است.

,

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در حال حاضر شرایط به گونه است که در قراردادهای شرکتی ۴میلیون پرداختی دارند اما ۲ میلیون به نیروی شاغل می دهند، گفت:برای فعال کردن این موضوع باید یک مسیری باز کنیم تا نیروها یک آینده شغلی داشته باشند.

,

 

,

** فرصت ۳ماهه دولت برای معرفی وزیر گردشگری

, ** فرصت ۳ماهه دولت برای معرفی وزیر گردشگری, ** فرصت ۳ماهه دولت برای معرفی وزیر گردشگری,

وی با اشاره به نظر مثبت دولت در رابطه با تشکیل وزارت گردشگری، گفت: دولت ۳ بار برای افزایش وزارت خانه هایش در جداسازی وزارت بازرگانی و صمت، وزارت راه و شهرسازی یا کار و رفاه اجتماعی لایحه آورده است اما مجلس رد کرد اما تشکیل وزارت گردشگری مورد قبول مجلس واقع شد و دولت موظف است در فرصتی ۳ماهه وزیر گردشگری را معرفی کند.

,

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه چند سال برای تشکیل وزارت گردشگری تلاش کردیم، بیان کرد: بخش وسیعی از اقتصاد کشور را گردشگری می تواند تأمین کند اما در کشور ما هنوز بر ۲ تا ۳ میلیون گردشگر خارجی دور می زند.

,

 

,

** سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اسیر دست دولت ها

, ** سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اسیر دست دولت ها, ** سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اسیر دست دولت ها,

وی با بیان اینکه که این تعداد باید به ورود ۲۰ میلیون گردشگر خارجی بیانجامد، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همیشه اسیر دست دولت ها است و  حاشیه سیاسی دولت ها همیشه در این سازمان جا گرفته است، هرکسی که درمانده است و از دولت رأی نمی اورند را به سازمان گردشگری می برند البته اخیر اخیرا اقای مونسان آمده است.

,

وی با بیان اینکه این موضوع منجر به ایجاد بحران در گردشگری شده است، خاطرنشان کرد: با تشکیل وزارت گردشگری شاهد رفع مشکلات حوزه گردشگری و تأثیرگذاری آن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه