اخبار داغ

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد

کشف 27 میلیارد تومان کالای قاچاق در مازندران

کشف 27 میلیارد تومان کالای قاچاق در مازندران
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در سال‌جاری، 27 میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشتیم؛ گفت: در این راستا، 5 باند اصلی و شبکه‌ای شناسایی و 19 پرونده بالای 100 میلیون تومان تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمود میرفیضی شنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه مازندران در سالن همایش نیروی انتظامی، خبرنگاران را مجاهدان مسئولی قلمداد کرد که تشنه حقیقت هستند؛ گفت: ارزش انسان‌ها به زبان آن‌ها نیست بلکه به قلم آنان است و ارزش قلم هم به سطرهایی است که نگاشته می‌شود.

وی افزود: قرن حاضر قرن قدرت ارتباطات نامیده شده است و لذا در این عصر، قاعدتا خبرنگاران نقش حیاتی خواهند داشت.

فرمانده انتظامی مازندران جایگاه خبرنگاران را در حوزه اطلاع رسانی بسیار ستودنی برشمرد و خاطرنشان کرد: خبرنگاران جزو اقشار اثرگذار جامعه هستند که مشکلات و نقاط ضعف افراد و دستگاه‌ها را احصاء و سپس منتشر می‌کنند و مسئولان باید بدانند که خبرنگاران به عنوان مدعی العموم جامعه بدنبال آگاهی بخشی و تزریق امید هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه پلیس در حوزه امنیت اجتماعی، مردم هستند، اعلام کرد: خبرنگاران می‌توانند با تولید اخبار مطلوب، این سرمایه اجتماعی را حفظ کنند و در این راستا، ما می‌توانیم در پی مطالبه‌گری رسانه‌ها از خواسته‌های مردم، فعالیت‌های خود را هدفمند کنیم.

میرفیضی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پلیس در حوزه‌های متفاوت پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر فضای جرایم حقیقی به سمت جرایم مجازی در حال تغییر است و باید اعلام کنمی که وقوع جرایم در فضای مجازی به نسبت سال گذشته، 82 درصد و کشفیات ما هم در این حوزه بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی مهمترین تخلفات انجام شده در فضای مجازی را برداشت غیرمجاز از حساب، هتک حیثیت، نشر اکاذیب، کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت، هک سایت و سامانه و اخاذی برشمرد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در سال‌جاری، 27 میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشتیم؛ ادامه داد: میزان کشفیات ما به نسبت سال قبل افزایش 100 درصدی داشته و در این راستا، 5 باند اصلی و شبکه‌ای شناسایی و 19 پرونده بالای 100 میلیون تومان تشکیل شد.

این مقام انتظامی از رفع تصرف بیش از 93 هزار متر مربع اراضی در حوزه منابع طبیعی خبر داد و متذکر شد: در این بخش با افزایش 5 درصدی میزان ارزش ریالی رفع تصرفات طی سال‌جاری، 7 میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد شده است.

میرفیضی با بیان اینکه در حوزه کشف کالاهای احتکار شده از کشف و ضبط کالا به ارزش 4 میلیارد تومان خبر داد و گفت: طی سال جاری 12 فقره قتل داشتیم که نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش و 11 فقره آن نیز منجر به شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه طی امسال میزان تصادفات ما در مجموع 7 درصد کاهش داشته است؛ یاداور شد: در مصدومین 10 درصد کاهش، خسارتی 6 درصد کاهش اما در فوتی‌ها 13 درصد افزایش داشتیم که این یک زنگ خطر است.

فرمانده انتظامی مازندران از کشف بیش از یک میلیون و 200 تن مواد مخدر طی سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: طی سال جاری، 28 باند مواد مخدر متلاشی، 221 قاچاقچی دستگیر و دو هزار و 500 خرده فروش نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه