اخبار داغ

حواشی داغ جشن روز خبرنگار در یاسوج؛

تعارف‎های استاندار و خبرنگاری که رسانه‎ها را به توپ بست/ پاسخ یک خبرنگار به شعار زنده‎باد مخالف من مجری+تصاویر و فیلم

تعارف‎های استاندار و خبرنگاری که رسانه‎ها را به توپ بست/ پاسخ یک خبرنگار به شعار زنده‎باد مخالف من مجری+تصاویر و فیلم
یکی از خبرنگاران گفت: می‎نشینیم و گلایه می‏‎کنیم که فلان مدیر و فلان مسئول ضعیف است اما تو ی رسانه این فرد را مدیر کردی توی رسانه شبانه نشستی و نماینده را تحریک کردی و روی نخبگان و شایستگان استان پا گذاشتید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس جشن روز خبرنگار با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی از خبرنگاران استان در شهر یاسوج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این جشن برخی از خبرنگاران به نمایندگی از پایگاه های خبری و روزنامه ها درد و دل هایی داشتند که بیمه خبرنگاری و مسکن خبرنگاران یک موضوع مهم و از دغدغه های خبرنگاران بود و در این جشن مطرح شد.

,

در این میان وقتی کلانتری برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت با واکنش یکی از خبرنگاران همراه شد که گفت: من از شهرستان گچساران آمدم و قرار بود به نمایندگی از خبرنگاران شهرم صحبت کنم اما این اجازه را به من ندادند که با واکنش استاندار رو به رو شد و گفت: من چند دقیقه از وقت سخنرانی ام را به شما می دهم و شما به روی صحنه بیایید که استاندار صحنه را ترک و خبرنگاری که معترض بود برای بیان صحبت هایش در صحنه قرار گرفت.

,

بعد از صحبت های این خبرنگار، استاندار مجددا پشت تریبون قرار گرفت و با این جمله که " تعارف آمد و نیامد دارد " صحبت هایش را آغاز کرد و به بخشی از صحبت های این خبرنگار که در خصوص طایفه گرایی و قوم گرایی در استان بود اشاره کرد و گفت جانا سخن از دل ما گویی.

,

کلانتری به خبرنگاران قولی داد که در جشن روز خبرنگار بعدی خانه مطبوعات استان ساماندهی پیدا کند و یکی از هدیه های اقای استاندار به خبرنگاران استان این بود که تمامی دستگاه های اجرایی که از رسانه ها شکایتی دارند شکایت خود را پس بگیرند و آن را مختومه کنند.

,

یکی از خبرنگاران که به نمایندگی از رسانه ها پای تریبون رفت موضوعاتی را به نقد از اداره کل ارشاد مطرح کرد اینکه چرا معاون فرهنگی ارشاد گفته است صلاحیت هر کسی که برای مجوز اقدام کند را تایید می کنم و از رشد قارچ گونه رسانه ها در استان گلایه هایی را مطرح کرد.

,

کوروش رضوانی خواننده محبوب هم استانی نیز در این جشن انتقاداتی را مطرح کرد و گفت: دلم می خواهد در استانداری اتاقی مشخص شود و حاقل بر روی ان نوشته شود بودجه موسیقی و یا بودجه فرهنگ و هنر، هنرمندان خوبی داریم که همه بیکار هستند، وام می گیرند اما چگونه آن را پرداخت کنند؛ اما ز دست تهی بر نخیزد هنر، امیدوارم روزی این اتاق را در استانداری ببینیم.

,

در این مراسم تعدادی از خبرنگاران به نمایندگی از خبرگزاری ها و رسانه های استان صحبت کردند که در ادامه متن صحبت برخی از آن ها را مشاهده می کنید.

,

سجاد نوبهار: بگذارید این بار از خودمان انتقاد کنیم

, سجاد نوبهار: بگذارید این بار از خودمان انتقاد کنیم,

نوبهار از فعالان رسانه ای استان گفت: اجازه دهید این بار از خودمان و از رسانه ها و متولیان رسانه ها در استان انتقاد کنیم،  یقینا اگر من بخواهم برای گواهی نامه اقدام کنم در درجه اول باید سراغ ثبت نام بروم و برای ثبت نام نیز ازمون هایی باید طی شود تا گواهی نامه صادر شود اما متاسفانه در فرهنگ و ارشاد استان بنایی نهاده شده است که آیندگان باید به بدی از انها یاد کنند و آنها را محاکمه کنند.

,

وی افزود: معاون فرهنگی ارشاد مدتی پیش در جمع اهالی خانه مطبوعات گفته بود که ما این تیک تایید صلاحیت را برای همه می زنیم اما آقای خردمند به والله قسم اگر من در این استان مسئولیت داشتم با شما برخورد می کردم این چه صحبتی است که شما مطرح می کنید.

,

 

,
, ,

 

,

نوبهار گفت: برای گواهینامه باید فرایندهایی صادر شود اما در رسانه اینگونه نیست و هر کسی که از مادرش قهر کرده است در فضای رسانه ای پا گذاشته است خوب نیست که ما بگوییم استان فارس چند خبرنگار دارد و ما چند خبرنگار داریم، اقای خردمند شما برای حرفه ای شدن فضا چه کارهایی انجام داده اید، آقای خردمند جهت استحضار شما می گویم، کسی را که شما به اسم خبرنگار از او یاد می کنی برای فردی پیام تسلیت نوشته است و بعد زنگ زده است که پول پیام تسلیت را بدهید این فضا اینگونه است این افتخار ندارد.

,

 

,

وی افزود: هر کاری که ما در دنیا انجام می دهیم برای رسیدن به خداست اما کجای این کار برای رسیدن به خداست؟ به راحتی با آبروی مردم بازی می کنیم و در فضای خصوصی افراد راه پیدا می کنیم گاهی بدترین اهانت ها به مسئولان می شود.

,

 

,

نوبهار به صحبت های مجری برنامه نیز گریزی زد و گفت: اقای کیانی در خصوص موافق و مخالف صحبت کردند؛ نه اقای کیانی، اینگونه نیست ما فقط در مورد پایداری انقلاب اسلامی صحبت می کنیم، رسانه موافق و مخالف نداریم بلکه منتقد داریم همین رسانه هایی که عنوان مخالف را به آنها نسبت می دهید شاید بیشتر از شما برای دولت کار کرده باشند.

,

 

,

این فعال رسانه ای ادامه داد:خواهش می کنم این روند جایی قطع شود که شاهد این موضوع در رسانه ها نباشیم من از سال 85 در فضای رسانه ای هستم این بحث مسکن و بیمه و .. این جنگولک بازی ها چیست که مطرح می کنید، چرا خودمان را سبک می کنیم و مخاطب هم که کاری از دستش بر نمی آید، اکنون مسکن مهر بهزیستی مانده است.

,

 

,

وی در پایان گفت: ساختار اجتماعی استان ما با تمام استان ها متفاوت است، رهبر انقلاب سال 73 فرموردند که این استان بیش از حد سیاست زده است امسال سال انتخابات است استان مثل اتاقکی است که پر از گاز یا نفت بوده و اماده انفجار است، برخی از رسانه های ما آتش بیار معرکه هستند خودشان بیانیه می نویسند خودشان تکذیب می کنند و هلهله ای به پا می کنند.

,

 

,

علیمراد کاظم پور: نه وام خبرنگار درست می شود و نه مسکن

, علیمراد کاظم پور: نه وام خبرنگار درست می شود و نه مسکن , علیمراد کاظم پور: نه وام خبرنگار درست می شود و نه مسکن ,

 

,

علیمراد کاظم پور از فعالان رسانه ای استان نیز گفت: روز خبرنگار افرادی در پشت تریبون قرار می گیرند و همه از وام و مسکن می گویند اما هیچکس نمی گوید ما به عنوان رسانه در کجای استان هستیم، اگر رسانه در این استان قوی باشد  و خوب کار کند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد بداند خبرنگاران پشت او هستند و از وی حمایت می کنند سعی می کند برای امضا و انتصاباتی که می خواهد انجام دهد ارزش بگذارد.

,

 

,

وی افزود: ما به عنوان رسانه مقصر هستیم انجایی مقصر هستیم که می نویسیم یک بویراحمدی رئیس فلان جا شد، یک باوی مدیرکل شد، یک گرمسیری و سردسیری ...، مقصر هستیم ما مقصر هستیم ما مدیر و نماینده را به انجام این کارها تحریک می کنیم خودمان را نادیده نگیریم، می نشینیم و گلایه می کنیم که فلان مدیر و فلان مسئول ضعیف است اما تو ی رسانه این فرد را مدیر کردی توی رسانه شبانه نشستی و نماینده را تحریک کردی و روی نخبگان و شایستگان استان پا گذاشتید.

,

 

,

کاظمپور گفت: ما باید جوابگوی نخبگان و شایستگان استان باشیم اگر استان امروز دچار مشکلاتی شده دلیل اصلی آن  ما رسانه ها هستیم تمام استان سرای ماست گچساران و یاسوج و دهدشت ندارد.

,

 

,

وی تاکید کرد: نیایید اینجا گلایه کنید، نه وامش درست می شود و نه مسکن درست می شود قبول کنیم که درست نمی شود سال ها گفتین دولت هایی که خودی بودند نکردند چه انتظاری از بعدی ها دارید، مستحق تر از ماها انهایی هستند که به نان شب محتاج هستند خبر ندارید بین مردم بروید پول نان ندارند دفتر باز کردند  که پول نان را آخر ماه پرداخت کنند، بعد من خبرنگار دنبال زمین و وام باشم و بعد چطور بگویم زبان گویای مردم هستم خجالت دارد برای خبرنگاری که تیتر خبرش این است یک بویراحمدی یا باوی یا گچسارانی مسئولیت گرفت دارید شایسته ها را زیر پاهایتان له می کنید.

,

در زیر تصاویر جشن روز خبرنگار در یاسوج را مشاهده می کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه