اخبار داغ

تحلیل عضو سابق دموکرات کنگره آمریکا از نسل کشی میانمار؛

هزینه قتل عام مسلمانان روهینگیا از تجارت نظامی به دست می آید/ ارتش میانمار در حال از بین بردن شواهد نسل کشی است

هزینه قتل عام مسلمانان روهینگیا از تجارت نظامی به دست می آید/ ارتش میانمار در حال از بین بردن شواهد نسل کشی است
مرحله بعدی نسل کشی علیه اقلیت قومی روهینگیا در میانمار که سابقا با نام "برمه" شناخته می شد در حال انجام است. غم انگیز است که دولت آمریکا تنها ممنوعیت ورود کسانی که از نسل کشی سود می برند را به آمریکا مدنظر قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ آیا کنگره آمریکا کسانی را که مرتکب نسل کشی شده و از آن سود می برند را وادار به پاسخگویی خواهد کرد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"تام اندروز" عضو سابق دموکرات کنگره و کمیته خدمات نظامی آمریکا به پایگاه خبری آمریکایی thehill گفت، مرحله بعدی نسل کشی علیه اقلیت قومی روهینگیا در میانمار که سابقا با نام "برمه" شناخته می شد در حال اجرا است. کنگره آمریکا با تصویب لایحه اختیارات دفاع ملی (NDAA) می تواند به پایان دادن نسل کشی کمک کند. این لایحه شامل تحریم های تجاری تحت کنترل ارتش که سرمایه قتل عام را فراهم می آورد، است.

, thehill,

جنایت های بی رحمانه و وحشتناکی که ارتش برمه علیه مردم روهینگیا مرتکب شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، تیم حقیقت یاب سازمان ملل متحد و سازمان های مستقل حقوق بشر مستند شده است.

,

 

,

, ,

تعداد بسیاری از مردم روهینگیا کشته و معلول شدند و بیش از 700,000 نفر از ترس جان خود و به اجبار به بنگلادش گریختند. گروه مدافع حقوق بشر "فورتیفای رایتس" (Fortify Rights) دریافت که مقامات نظامی با استقرار بیش از 11000 سرباز، مقدمات گسترده و قاعده مندی را برای حملات نسل کشی فراهم می آورند.

,

مشاور ارشد گروه حقوق بشری "فورتیفای رایتس" ادامه داد؛ کسانی که مسئول این جنایات هولناک هستند باید پاسخگو باشند. اما در عوض، تجارت های متعلق به ارتش که متعهد به پروژه های ساخت و ساز شده اند در حال نابود کردن شواهد و بقایای دهکده های مردم روهینگیا که حاصل ترس و ارعاب ارتش است، هستند. به نظر می رسد که ژنرال های ارتش میانمار با ریشه کن کردن دائمی روهینگیا از برمه مشتاقانه در جستجوی کسب منفعت هستند.

,

 

,

, ,

تیم حقیقت یاب سازمان ملل متحد طی هفته جاری در گزارشی به دولت ها و تجارت هایی که با این ارتش و شرکت های تحت کنترل آن روابط محکمی دارند، گفت: "درآمد نظامی از معاملات تجاری داخلی و خارجی به دست می آید و توانایی آن را برای نقض حقوق بشر با مصونیت از مجازات تقویت می کند."

,

این گزارش همچنین شامل اسناد ادامه همکاری بین برمه و کره شمالی است. علیرغم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، شرکت بازرگانی توسعه معادن کره به صادرات سلاح به برمه ادامه می دهد و به آوارگی اقلیت های قومی دامن می زند.

,

 

,

, ,

در ضمن، روهینگیایی هایی که در ایالت راخین مانده اند همچنان در حال فرار به اردوگاه های بنگلادش هستند. دولت برمه امدادرسانی به آنها را متوقف و ماه گذشته اینترنت را برای بیش از 1 میلیون نفری که در این منطقه زندگی می کنند، قطع کرد.

,

گروه های حقوق بشری بر این باورند که این قطعی اینترنت، نقابی بر جنایات علیه غیر نظامیان بی گناه است.

,

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا، قطعی اینترنت و منع ویزای 4 ژنرال ارشد نظامی را مورد انتقاد قرار داده است.

,

این 4 تن مسئول ظالمانه ترین تخلفات حقوق بشری هستند. غم انگیز است که دولت آمریکا تنها ممنوعیت ورود کسانی که از نسل کشی سود می برند را به آمریکا مدنظر قرار می دهد.

,

لایحه اختیارات دفاع ملی از گسترش کمک های نظامی آمریکا به جنایت ها علیه بشریت، جرائم جنگی و نسل کشی جلوگیری کرده، از پیگردهای قانونی جنایات جنگی پشتیبانی می کند و اصلاحاتی در جهت محدودسازی قدرت نظامی در اقتصاد برمه را ترویج می دهد.

,

این مقررات باید به قانون تبدیل شود. زمانی برای از دست دادن نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه