اخبار داغ

در دومین میزگرد تخصصی بررسی گفتمان عفاف و حجاب مطرح شد:

ترس آموزش و پرورش از برگزاری نشست های هم اندیشی عفاف و حجاب!/ دشمن به دنبال برهنگی اجباری است

ترس آموزش و پرورش از برگزاری نشست های هم اندیشی عفاف و حجاب!/ دشمن به دنبال برهنگی اجباری است
عفاف و حجاب برای مصونیت زن از آزار و اذیت مردان مورد توجه اسلام است و عدم در احتیار بودن مبانی این مهم به صورت نظام مند، راهبردی و عملیاتی سبب شده تا دشمن با القاء کلیدواژه "حجاب اجباری" به جای "برهنگی اجباری"، جامعه ما را به انحطاط بکشاند و در این راه شناخت گلوله های دشمن برای مهندسی معکوس و پاتک زدن به آنان یک ضرورت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در نخستین میزگرد تخصصی عصر همدان در بررسی عفاف و حجاب به آن رسیدیم که؛ در جامعه ای عریان یا نیمه عریان؛ پویایی، نشاط و سرزندگی از بین می رود و آن جامعه به تعالی نمی رسد و دشمن با درک این مسئله و رفتن به سمت عادی سازی رفتارهای غلط و حقیر نشاندن ارزش ها از جمله عفاف و حجاب، نقشه های شوم در سر دارد، آنچه که در این مقوله مهم است نقش حکومت و ویژه تر مطالبه گری مردم از دستگاه ها برای بازگشت به مسیر حقیقی و رعایت اصول اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در ادامه گزارشی از دومین میزگرد تخصصی عصر همدان در مقوله عفاف و حجاب با حضور کارشناسان امر بر روی خروجی سایت قرار گرفته تا به چرایی و چگونگی بیان مبانی حجاب و عفاف بپردازیم.اینکه تبیین مبانی و عفاف و حجاب چقدر می تواند به رعایت آن در جامعه کمک کند؟

,

در این باره «حجت الاسلام سجاد امیری» مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان گفت: این گونه هم اندیشی های تخصصی در مباحث عفاف و حجاب حتی در کلان شهرها هم بدین شکل پرداخته نشده و تنها در سال جاری در تهران، مشهد و اصفهان برگزار شده و جای تقدیر از سایت خبری رودآور دارد که به یکی از مسائل مهم فرهنگی جامعه به صورت ریشه ای توجه دارد.

,

حفظ عفاف و حجاب، برای مصونیت از آزار، اذیت و تعرض مردان

, حفظ عفاف و حجاب، برای مصونیت از آزار، اذیت و تعرض مردان, حفظ عفاف و حجاب، برای مصونیت از آزار، اذیت و تعرض مردان,

وی با بیان اینکه گرچه درباره مبانی عفاف و حجاب است، مطالب زیاد گفته شده اما در ظاهر مسئله اساسی و چگونگی بیان آن حل نشده است، اظهار کرد: چرا حجاب، چرا عفاف؟ در صدر اسلام، عده ای از زنان مدینه با گلایه مندی از آزار و اذیت از سوی برخی مردان و تعرض آنان، نزد پیامبر اعظم(ص) رفتند و اعتراض خود را از این رفتار مردان اعلام کردند، همان زمان بود که آیات مرتبط با حجاب و عفاف نازل شد که یا رسول الله(ص) به زنان بگو که عفاف و حجاب داشته باشند تا مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.

,

مدیر مدرسه علمیه تویسرکان افزود: پس اصولی ترین مبانی و دلیل فقهی، عقلی و دینی عفاف و حجاب، مصونیت زن در برابر تعرض، آزار و اذیت مردان است و این کلیدواژه یعنی رفتن به سمت تبیین اصولی اساسی حجاب و اگر در این باره با بانوان به صورت عقلانی مباحثه کنیم به طور قطع به نتیجه می رسیم، اما با روش و شیوه ای متناسب و از سر دلسوزی.

,

استفاده برخی زنان غربی از چارچوب های فلزی برای حفاظت از خود!

, استفاده برخی زنان غربی از چارچوب های فلزی برای حفاظت از خود!, استفاده برخی زنان غربی از چارچوب های فلزی برای حفاظت از خود!,

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: چند سال قبل در شبکه های تلویزیونی و فضای مجازی شاهد بودیم که تعدادی از بانوان غربی به گفته خودشان در مهد دنیای پیشرفته، برای حفظ و مصونیت از تعرض مردان، خود را در چارچوبی از میله های آهنی قرار می دادند و با این چارچوب ها در مترو و خیابان حاضر می شدند تا هم خود را از تعرض مردان حفظ کنند و هم این گونه به رفتارهای برخی مردان اعتراض کنند.

,

حفظ کرامت زن، در گرو حفظ حجاب است/راضی به ویران کردن زندگی سایرین نشویم

, حفظ کرامت زن، در گرو حفظ حجاب است/راضی به ویران کردن زندگی سایرین نشویم, حفظ کرامت زن، در گرو حفظ حجاب است/راضی به ویران کردن زندگی سایرین نشویم,

وی با تأکید بر اینکه عدم رعایت عفاف و حجاب نخستین ضرر را به خود زن می زند، عنوان کرد: باید نشست و با بانوان به صورت ویژه هم اندیشی که مگر نه این است که بانوان به دنبال امتی روانی و اجتماعی در جامعه هستند، پس چرا می خواهند با بدپوششی هم کرامت خود و خانواده یشان را زیر سوال ببرند و هم خود را از همسر و خانواده دور سازند؟

,

مدیر مدرسه علمیه تویسرکان اظهار کرد: آیا بدپوشش ها به این مسئله توجه نکرده اند عدم رعایت عفاف و حجاب از سوی آنان زمینه ساز چه طلاق های عاطفی و گاهی طلاق های حقیقی و نابودی خانواده های دیگر می شوند؟ چه بسا مردانی که با مشاهده این بدپوششی ها گرفتار شوند و میلی هوس آلود در آنان شکل گیرد و زندگی هایی ویران شود.

,

حجت الاسلام امیری گفت: جامعه به هم پیوسته و همچون یک پازل است و اگر تکه ای از یک پازل برداشته شود چه بسا بهترین تصویر دنیا به بدترین تصویر تبدیل شود، آن زن، زمانی که نگاه محبت آمیز همسر خود را نمی بیند کم کم به سمت بدپوششی می رود تا مردان دیگر به او توجه کنند و این یک زنگ خطر است.

,

حجاب، دوام زیبایی زن است

, حجاب، دوام زیبایی زن است, حجاب، دوام زیبایی زن است,

, ,

 وی با بیان اینکه طبق آیات و روایت حجاب برای زنان از آنجا که زمینه ساز رشد و تعالی زن می شود، بهتر است، افزود: امام علی(ع) می فرمایند عفاف و حجاب زیبایی زن را بیشتر می کند و موجب و داوم زیبایی او می شود.

,

مدیر مدرسه علمیه تویسرکان تأکید کرد: این موارد همه نکات کلیدی است، آیا اگر خودرو یا وسیله لوکسی خریداری کنید آن را در معرض آفتاب و زیر باد و باران قرار می دهیم؟ خیر. بلکه بر روی آن پوششی قرار می دهیم تا زیبای اش حفظ شود، همین گونه حجاب بانوان هم برای حفظ و دوام زیبایی زنان است، خداوند انسان را خلق کرده و خود بهتر می داند که چه چیزی برای حفظ آن نیاز است.

,

زن با بدپوششی خود را از چشم مرد می اندازد

, زن با بدپوششی خود را از چشم مرد می اندازد, زن با بدپوششی خود را از چشم مرد می اندازد,

حجت الاسلام امیری ادامه داد: نکته دیگر آن است زمانی که زن با آرایش های گوناگون در انظار عموم ظاهر شود، از چشم مردان می افتد، ممکن است در نگاه اول خیلی زیبا به چشم بیاید اما بالاخره طبیعت مرد تنوع طلبی است و از زیبایی می گذرد.

,

در تبیین مبانی عفاف و حجاب، هدفمند وارد شویم

, در تبیین مبانی عفاف و حجاب، هدفمند وارد شویم, در تبیین مبانی عفاف و حجاب، هدفمند وارد شویم,

وی تأکید کرد: پس در ارائه مبانی و چرایی عفاف و حجاف در وهله اول مصوینت خون زن باید در نظر گرفته شود و بعد خانواده، اجتماع و فضای بین المللی، آن هم اگر قرار است بیان شود باید روشمند و طبق اصول و قاعده تبیین شود.

,

آموزش و پرورش مانع از برگزاری نشست های هم اندیشی حجاب و عفاف می شود

, آموزش و پرورش مانع از برگزاری نشست های هم اندیشی حجاب و عفاف می شود, آموزش و پرورش مانع از برگزاری نشست های هم اندیشی حجاب و عفاف می شود,

مدیر مدرسه علمیه تویسرکان با گلایه مندی به رفتار آموزش و پرورش تویسرکان درباره توجه به این مقوله مهم، اذعان کرد: متأسفانه بارها به آموزش و پروش تویسرکان اصرار کردیم تا جلسات هم اندیشی با موضوع عفاف و حجاب برگزار کنند که متأسفانه قبول نکردند و تنها در یک سال یک مرتبه قبول کردند و در همان جلسه متوجه شدیم که چقدر مدیران تشنه آن هستند تا علل و چرایی حجاب را بدانند، اما متولی اصلی اجازه برگزاری چنین برنامه هایی را نمی هد.

,

ترس و واهمه آموزش و پرورش از برگزاری نشست های هم اندیشی حجاب و عفاف چیست؟

, ترس و واهمه آموزش و پرورش از برگزاری نشست های هم اندیشی حجاب و عفاف چیست؟, ترس و واهمه آموزش و پرورش از برگزاری نشست های هم اندیشی حجاب و عفاف چیست؟,

حجت الاسلام امیری تأکید کرد: امروز باید مطالبه کرد که چرا نباید جلسات هم اندیشی بین مدیران آموزش و پروش برگزار شود و مبانی دینی مطرح شود؟ واهمه و ترس آموزش و پروش از چیست؟

,

زیربنای عقلی و تبیین مباحث اسلامی در همه حال در نظر گرفته شود

, زیربنای عقلی و تبیین مباحث اسلامی در همه حال در نظر گرفته شود, زیربنای عقلی و تبیین مباحث اسلامی در همه حال در نظر گرفته شود,

, ,

«محمدحسین شمس اللهی» استاد حوزه علمیه و دانشگاه هم گفت: درباره هر مسئله ای اگر زیربنای اساسی و اصولی ترسیم شود، هرجا که به مشکلی در حوزه تبینش برخوردیم بلافاصله می توانیم به آن اصول مراجعه کنیم و برای مباحث مطرح شده، دلیل فقهی و عقلانی بیاوریم تا بتوانیم شبهات را به راحتی برطرف کنیم.

,

حضور زنان بدپوشش در جامعه، پویایی و انرژی کار مردان را می گیرد

, حضور زنان بدپوشش در جامعه، پویایی و انرژی کار مردان را می گیرد, حضور زنان بدپوشش در جامعه، پویایی و انرژی کار مردان را می گیرد,

وی اظهار کرد: یک دلیل عقلی برای حفظ عفاف و حجاب که حتی غربی ها هم به آن رسیده اند و اما توان اجرا کردنش را ندارند این است، که اگر زن با چهره ای ناموجه و نیمه عریان در جامعه حاضر شود، به دلیل کششی که در مردان ایجاد می کند، به نوعی آن پویایی و نشاط مرد را از بین می برد و مرد بخشی از نیرویش را صرف این مسئله می کند.

,

این استاد حوزه علمیه  دانشگاه افزود: آیا پسری که در کنار یک دختری با لباس های تنگ و آرایش های غلیظ نشسته می تواند به درس و تحصیل بی هیچ دغدغه ای گوش دهد؟، خیر. چون طبیعت مرد میل به زن دارد، از سویی دیگر زنی هم که با حالت نیمه عریان در جامعه ظاهر می شود بخشی از نیرویش را به جای آنکه در منزل و برای خانواده خود هزینه کند برای خودنمایی در انظار عموم هزینه می کند.

,

غیرت مرد در رعایت عفاف و حجاب زن، برای حفظ نسل ها است

, غیرت مرد در رعایت عفاف و حجاب زن، برای حفظ نسل ها است, غیرت مرد در رعایت عفاف و حجاب زن، برای حفظ نسل ها است,

, ,

حجت الاسلام شمس اللهی با بیان اینکه حیا و ایمان و عفت در هم تنیده شده اند، عنوان کرد: به طور طبیعی مرد به دلیل غیرتی که دارد دوست ندارد همسرش برای مرد دیگری باشد چرا که علاوه بر حس دوست داشتن نمی خواهد که نسل ها بهم بریزد و زن هم دوست ندارد همسرش برای زن دیگری باشد و می خواهد تمام توجه مرد زندگی ایش تنها و تنها معطوف به او باشد، آیا با بدپوششی چنین اتفاقی روی می دهد؟!

,

وی اظهار کرد: یک بانوی بدپوشش در واقع با خودنمایی به مردان نامحرم می گوید به من توجه کنید و سراغ من بیایید و همسرش این گونه از خانواده دلسرد می شود و کم کم اخلاق ها زیر پا گذاشته شده و خانواده از بین می رود.

,

یکی از علل همجنسگرایی در غرب، عریانی و از چشم افتادن زنان است

, یکی از علل همجنسگرایی در غرب، عریانی و از چشم افتادن زنان است, یکی از علل همجنسگرایی در غرب، عریانی و از چشم افتادن زنان است,

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: اینکه غرب تمایل به هم جنس گرایی پیدا کرده به دلیل آن است که دیگر آن لذتی را که باید از همسران خود نمی برند و به دنبال لذت جویی جدیدی می روند، چرا که دیگر آن لذت ها برایشان عادی شده است.

,

به نسخه پزشک عمل می کنیم به دستورات الهی نه!

, به نسخه پزشک عمل می کنیم به دستورات الهی نه!, به نسخه پزشک عمل می کنیم به دستورات الهی نه!,

حجت الاسلام شمس الهی همچنین عنوان کرد: چگونه است که نخسه یک پزشک را مو به مو برای بازگشت سلامتی خود به کار می گیریم، اما نسخه شفابخش اسلام و دستورات الهی را نادیده می گیریم، مگر از خدا مهربانتر به بنده هست؟ پس حتی اگر دلیل و حکمت امری الهی را ندانیم، نمی توانیم از انجام آن سرباز زنیم، باید ایمان داشته باشیم که خدا از همه ذره ذره زندگی ما مطلع است و دستوراتش به نفع ما.

,

در حوزه حجاب و عفاف به صورت عملیاتی وارد نشده ایم

, در حوزه حجاب و عفاف به صورت عملیاتی وارد نشده ایم, در حوزه حجاب و عفاف به صورت عملیاتی وارد نشده ایم,

, ,

«مریم ربیعی» مشاور خانواده و فعال حوزه فرهنگی در حوزه حجاب هم گفت: درباره مبانی باید به روشی هدفمند وارد شویم تا از تبیین آن به سمت ارائه راهکار عملی در جامعه برای اشاعه عفاف و حجاب برویم.

,

وی اظهار کرد: ما می دانیم آسیب چیست، درمانش را هم داریم اما در عمل آن گونه که باید به خوبی وارد نشد ایم، تا جایی که غرب در این زمینه وارد شده و بنا دارد جامعه را به سمت بی بند و باری بکشاند.

,

این مشاور خانواده افزود: گاهی نیاز است تا مسئولانی را که در زمینه فرهنگ به ویژه عفاف و حجاب خود را به خواب زده اند بیدار کنیم و در این زمینه باید مباحث حقوقی بیشتر مطرح شود تا آنان را قانع کنیم.

,

ربیعی تصریح کرد: باید بررسی شود که در قوانین مرتبط با عفاف و حجاف شکاف هایی وجود دارد و یا در اعمال آن ها از سوی برخی دستگاه ها سستی و کوتاهی روی می دهد.

,

مبانی عفاف و حجاب به صورت نظام مند در اختیار مردم نیست

, مبانی عفاف و حجاب به صورت نظام مند در اختیار مردم نیست, مبانی عفاف و حجاب به صورت نظام مند در اختیار مردم نیست,

, ,

«محسن عبدالملکی» کارشناس مسائل فرهنگی هم عنوان کرد: امروز مبانی در هر حوزه ای به صورت نظام مند در اختیار مردم نیست و اگر  سندی هدفمند برگرفته از نظر کارشناسنان به صورت تلفیقی درحوزه های مختلف تاریخی، فقهی، قانونی و حقوقی در اختیار باشد، هر جا که برای تبیین عفاف و حجاب و اجرای نیاز به پشتوانه اصولی داشته باشیم می توانیم به این سند مراجعه کنیم.

,

سندی نظام مند، راهبردی و عملیاتی برای رعایت عفاف و حجاب نیازمندیم

, سندی نظام مند، راهبردی و عملیاتی برای رعایت عفاف و حجاب نیازمندیم, سندی نظام مند، راهبردی و عملیاتی برای رعایت عفاف و حجاب نیازمندیم,

وی با تأکید بر اینکه این سند راهبردی باید براساس لطف و خیرخواهی دوستی همچون خداوند متعال باشد، اظهار کرد: از دل تدوین این سند است که می توان به راهکارهای عملیاتی برسیم و بعد از آن مطالبه گری شود که پرا اصول رعایت نمی شود و البته آن مطالبه گری که رهبر انقلاب می فرمایند، یعنی قانونی و با استدلال.

,

در تدوین سند راهبردی عفاف و حجاب، نظر کارشناسان حوزه های مختلف نیازمند است

, در تدوین سند راهبردی عفاف و حجاب، نظر کارشناسان حوزه های مختلف نیازمند است, در تدوین سند راهبردی عفاف و حجاب، نظر کارشناسان حوزه های مختلف نیازمند است,

این کارشناس حوزه فرهنگی کشورمان با بیان اینکه هر جا کار کارشناسی انجام دادیم موفق تر بودیم، افزود: پس از تدوین سند راهبردی با در نظر گرفتن نظر کارشناسان در حوزه های مختلف با رویکرد عمل گرایی است که می توان مطالبه گری را در دستور کار قرار داد، چرا که چشم انداز اصلی را برای خودمان ترسیم کرده ایم و در این صورت می توانیم بگویم چقدر از هدف متعالی دور هستیم و چقدر به آن نزدیک.

,

 حفظ حجاب، امری فطری برای بانوان است

,  حفظ حجاب، امری فطری برای بانوان است,  حفظ حجاب، امری فطری برای بانوان است,

, ,

«عطیه محمدظاهری» رواشناس و مشاور خانواده هم گفت: زمانی که اسلام در جزیرالعرب شکل گرفت، انسان های آن دوران از انسانیت دور بودند، حرمسراها، عیاشی و شراب خوردن ها مطرح بود و دختران را زنده به گور می کردند و با ظهور اسلام که تمام مطالبش منطبق بر فطرت بود، انسان های تنشه باردیگر به فطرت خود بازگشتند.

,

وی اظهار کرد: در مقوله حجاب هم، هم این گونه است و حتی اگر دستورات اسلامی را در نظر نگیریم زنان به صورت فطرت تمایل به حفظ حجاب دارند و دشمن بانوان ما را از این حس درونی، با شوهای تبلیغاتی غافل کرده اند.

,

در مباحث فرهنگی، شناخت گلوله های دشمن برای مهندسی معکوس نیاز است

, در مباحث فرهنگی، شناخت گلوله های دشمن برای مهندسی معکوس نیاز است, در مباحث فرهنگی، شناخت گلوله های دشمن برای مهندسی معکوس نیاز است,

این روانشناس با بیان اینکه باید در مباحث ضد فرهنگی که دشمن به راه انداخته پاتک زد، افزود: همان گونه که سپاه درباره نابودی پهباد امریکایی پاتک زد و مهندسی معکوس کرد، همین شیوه هم در حوزه فرهنگ جواب می دهد، باید دید گلوله های دشمن در زمینه عفاف و حجاب کجا را نشانه گرفته و گلوله ها را یکی یکی شناسایی کرد و زد.

,

دشمن به دنبال برهنگی اجباری است

, دشمن به دنبال برهنگی اجباری است, دشمن به دنبال برهنگی اجباری است,

محمدظاهری تصریح کرد: دشمن با بازی با کلمات می خواهد القاء کند که حجاب، اجباری است، در حالی که برداشتن پوشش از سر بانوان اجباری است، چرا که زن به صورت فطرتی تمایل به حفظ حیا و حجاب خود دارد و برداشتن حجاب از سر آنان تحمیل و اجبار است نه داشتن حجاب.

,

به گزارش عصر همدان؛ آنچه مسلم است، هنوز تا رسیدن به سندی راهبردی در مقوله عفاف و حجاب حرف های بسیار نگفته و راه های بسیار نرفته ایم و اما در وهله اول شناخت جنگ نرم و عملیاتی روانی دشمن در این راه می تواند در ترسیم نقشه زیربنایی کمک کار شود، چرا که تا حربه های دشمنان به ویژه در مباحث فرهنگی را نشناسیم، نمی توان پیش بینی های لازم برای مقابله با ترفندهای آنان را هم در سند عملیاتی بگنجانیم.

,

در سلسله میزگردهای بعدی عصرهمدان؛ به مباحث راهبردی و عملیاتی عفاف و حجاب به شیوه ای هدفمند و البته با حضور کارشناسان می پردازیم.

,

انهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه