اخبار داغ

به مناسبت عید قربان اعلام شدِ؛

ذبح رایگان در کشتارگاه فیاض بخش/ خطر تب کریمه کنگو را جدی بگیرید/ دام سبک در عید قربان کیلویی ۴۲ هزار تومان

ذبح رایگان در کشتارگاه فیاض بخش/ خطر تب کریمه کنگو را جدی بگیرید/ دام سبک در عید قربان کیلویی ۴۲ هزار تومان
معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد گفت: تب کریمه کنگو در دام‌های غیرمجاز فراگیر و خطرناک وجود دارد و توان تشخیص این بیماری برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست لذا خیلی بهتر است که مردم، دام مورد نیاز خود را از غرفه‌های مجاز مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، عید قربان یکی از اعیاد مهم و بزرگ مسلمین به شمار می رود و تمام مسلمانان این روز را عید محسوب می‌کنند و از جمله آموزه‌های اسلام برای تکامل و رشد انسان‌ها، ایثار از جان و مال در راه خداوند یگانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

 

,

, ,

در واقع قربانی کردن نمادی از زیر پا گذاشتن هواهای نفسانی و ذبح نفس اماره و نوعی جهاد با نفس در جهت زدودن تعلقات و وابستگی‌های دنیوی و مادی و رهایی از زندان مال پرستی و دنیاطلبی است.

,

در آستانه روز عید قربان در مشهد، شهر در حال آماده‌سازی برای انجام اعمال این روز از جمله قربانی کردن است.

,

مهدی یعقوبی، معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد در گفت‌وگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: 5 مرکز برای عرضه و ذبح مجاز دام در مشهد و 2 مرکز در طرقبه و شاندیز خبر ایجاد شده است.

,

وی افزود: برای تأمین نیاز شهروندان، عرضه و ذبح دام در کشتارگاه دام مشهد، تپه سلام، مهد توس، عسکریه و بازار دام موقت شهید فیاض‌بخش زیر نظر سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری انجام می‌شود.

,

90 اکیپ گشت برای برخورد با فروش و ذبح غیرمجاز دام در مشهد

, 90 اکیپ گشت برای برخورد با فروش و ذبح غیرمجاز دام در مشهد,

معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد با اعلام اینکه بازار دام کنه‌بیست برای عرضه دام سنگین در نظر گرفته شده است گفت: 90 اکیپ گشت برای برخورد با فروش و ذبح غیرمجاز دام در مشهد فعال است.

,

وی افزود: در روز عید قربان همه پاکبانان خدمات‌شهری آماده‌باش هستند تا هیچ‌گونه خللی در نظافت خیابان‌های شهر ایجاد نشود.

,

یعقوبی تصریح کرد: بر اساس حکم قضایی از هرگونه کشتار غیرمجاز در شهر جلوگیری خواهد شد.

,

 

,

, ,

وی افزود: از ابتدای صبح روز عید قربان نماینده دام‌پزشکی در مناطق مستقر خواهد بود و همچنین برای سهولت دسترسی شهروندان در غرب مشهد با کشتارگاه طرقبه و شاندیز برای تأمین و ذبح دام در این روز هماهنگی صورت گرفته است.

,

کاهش 70 درصدی ذبح دام در معابر شهری
معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد ضمن اعلام کاهش 70 درصدی ذبح دام در معابر خاطرنشان کرد: خطر انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، آلودگی محیط‌زیست و مشکلات روحی و روانی از مهم‌ترین مشکلات ذبح در ملأ عام است.

, کاهش 70 درصدی ذبح دام در معابر شهری,
,

وی با بیان اینکه سال اول این طرح را در مشهد با ۴۰۰ کشتار در مراکز مجاز شروع کردیم، اما سال گذشته این عدد به 3500 کشتار در این شهر رسید افزود: 5 مرکز در مشهد و 2 مرکز در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز از ساعت 6 تا 12 آماده عرضه و ذبح دام هستند و برای کاهش زمان انتظار مراجعه‌کنندگان، امسال تعداد خطوط ذبح دام به 2 خط افزایش یافته است.

,

محمد جاویدیار، مسئول روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری مشهد در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون کشتار غیر بهداشتی دام در ایام عید قربان اظهار کرد: ایستگاه عرضه دام در محل میدان قائم مشهد، جنب آسایشگاه فیاض بخش به وسعت 1300 متر مربع احداث شده است.

,

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه دارای 18 غرفه برای عرضه دام است افزود: ناظر شرعی و دامپزشکی در این ایستگاه مستقر است.

,

قیمت دام کیلویی 42 هزار تومان عرضه می‌شود

, قیمت دام کیلویی 42 هزار تومان عرضه می‌شود,

مسئول روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری مشهد گفت: دام‌ها در حال حاضر به مدت 24 ساعت تا فردا قرنطینه هستند و قیمت دام که به صورت سراسری اعلام شده کیلویی 42 هزار تومان عرضه می‌شود.

,

وی افزود: باتوجه به وضعیت اقتصادی و بازار پیش‌بینی کاهش آمار کشتار دام در این روز را داریم در جوار آسایشگاه فیاض بخش شاید مردم رغبت بیشتری نشان دهند و به امور خیریه اختصاص دهند.

,

جاویدیار با اشاره به عدم کمبود دام در سطح شهر اظهار کرد: ناظران سازمان و دامپزشکی و مسئولان کشتار و قرنطینه مستقر هستند.

,

وی افزود: برخی مردم برای کشتار دام به کشتارگاه مراجعه دارند و از بعد طلوع آفتاب در کشتارگاه فیاض بخش ذبح رایگان انجام می‌شود.

,

توان تشخیص تب کریمه کنگو برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست

, توان تشخیص تب کریمه کنگو برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست,

مسئول روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری مشهد تصریح کرد: باتوجه به موضوع تب کریمه کنگو که در دام‌های غیرمجاز فراگیر و خطرناک بروز دارد و توان تشخیص این بیماری برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست، باید توجه داشت این بیماری به محض تماس با دام آلوده به این بیماری مبتلا می‌شوند لذا خیلی بهتر است که مردم، دام مورد نیاز خود را از غرفه‌های مجاز مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند.

,

 

,

, ,

وی افزود: تبلیغات شهری در مورد عدم کشتار دام در محل های مسکونی انجام شده است و با هماهنگی های صورت گرفته با کشتارگاه ها می توانند بدون خطر، دام خودشان را کشتار کنند.

,

جاویدیار خاطرنشان کرد: دام آلوده در ایستگاه‌های کشتار وجود ندارد و در صورت مشاهده دام آلوده نسبت به جمع‌آوری و معدوم سازی آن اقدام می‌شود و باید دام به صورت سالم تحویل مردم شود.

,

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که برای حفظ نعمت سلامتی دام خودشان را از ایستگاه‌های مجاز تهیه کنند و سلامت شهروندان را با تهیه دام آلوده به خطر نیندازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه