اخبار داغ

رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد

استقرار 57 اکیپ دامپزشکی در کرمانشاه/ ذبح رایگان دام‌های قربانی درکشتارگاه‌ها

استقرار 57 اکیپ دامپزشکی در کرمانشاه/ ذبح رایگان دام‌های قربانی درکشتارگاه‌ها
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۵۷ اکیپ ثابت و سیار برذبح و عرضه دام در روز عید قربان نظارت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ظفری پور در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص تدابیر اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برای روز عید سعید قربان اظهار داشت: ۵۷ اکیپ ثابت و سیار به این منظور در استان تدارک دیده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: طی دو روز عرفه و عیدقربان همه کشتارگاه های سطح استان فعال هستند و کار ذبح دام های قربانی را به صورت رایگان برای مردم انجام می دهند.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: میادین دام استان به ویژه میدان دام کرمانشاه که در ماهیدشت واقع شده، فعال است و مردم می توانند نسبت به تهیه دام زنده و نذری از این میادین اقدام کنند.

,

وی گفت: همچنین طبق سنوات گذشته، شهرداری جایگاه ها را در سطح استان تعریف کرده که دام زنده در آنجا عرضه شود و اکیپ های ما نیز در این جایگاه ها مقیم خواهند بود.

,

این مسئول تصریح کرد: همکاران ما از ظهر روز عرفه تا پایان روز عید قربان در جایگاه های مذکور مستقر هستند و مردم می‌توانند نسبت به تهیه دام زنده از جایگاه‌های مذکور اقدام کنند.

,

ظفری‌پور تاکید کرد: مردم برای تهیه دام زنده از مراکز مشخصه تعیین شده اقدام و با اطمینان خاطر خرید کنند. توصیه مان نیز به مردم این است که نسبت به تهیه دام است از اماکن غیر از مراکز مشخص‌شده پرهیز کنند.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: ممکن است در خرید از اماکنی غیر از مراکز مشخصه، دام های بیمار و با کیفیت پایین به آنها عرضه کنند.

,

وی با بیان اینکه ورود دام زنده به داخل شهر ممنوع است، تصریح کرد: به دلیل اینکه عید قربان یک روز خاص است، اجازه ورود دام زنده به داخل شهر داده می شود لذا وقتی اماکنی  به این منظور مشخص شده است مردم نیز باید کمک کنند که سواستفاده گران نتوانند از این فرصت استفاده کنند.

,

ظفری‌پور خرید دام زنده از مراکز مشخص شده را هم کمکی به دامپزشکی و هم سلامت خود مردم دانست.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم توصیه کرد که نذورات خود را در روز عرفه کشتار کنند و اجازه دهند تا روز عید در سالن پیش سرد کشتارگاه باقی بماند تا مراحل مورد نیاز را طی کند.

,

این مسئول افزود: با گذراندن مراحل خاص خطر ابتلا به دو بیماری خطرناک تب مالت و تب کریمه کنگو از بین می رود و می توانند روز بعد دام را از کشتارگاه تحویل گرفته و نسبت به توزیع آن اقدام کنند.

,

وی به کسانی که در منزل نسبت به ذبح دام اقدام می کنند، نیز تاکید کرد از دست زدن به لاشه و امعا و احشا دام پرهیز کنند و بخش های مختلف لاشه دام را در نایلون و به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال معمولی نگهداری و سپس مصرف و توزیع کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه