اخبار داغ

آیت‌الله حسینی زنجانی:

گناهکارترین مردم هم در عرفات بخشیده می‌شوند/ ماجرای تاکید پیامبر به ام سلمه برای قربانی کردن در عید قربان

گناهکارترین مردم هم در عرفات بخشیده می‌شوند/ ماجرای تاکید پیامبر به ام سلمه برای قربانی کردن در عید قربان
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرارسیدن عید قربان گفت: گناهکارترین مردم هم در عرفات بخشیده می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه عید قربان یکی از دو عید رسمی در اسلام است، اظهار کرد: عید قربان و عید فطر دو عید رسمی در اسلام هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: روز دهم ذی الحجه به عنوان عید قربان بوده که به آن اضحی نیز گویند، از امام باقر روایت داریم که می فرماید هیچ عملی در روز عید قربان بهتر از اینکه خونی ریخته شود نیست. چون این قربانی در راه خدا بوده و برای دستگیری فقرا است.

,

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قربانی کردن در این روز مستحب بوده و توصیه شده است، خاطرنشان کرد: عید قربانی روزی است که خداوند متعال در این روز گناهان انسان را می بخشد.

,

وی بیان کرد:  از امام کاظم(ع) روایت شده که ام سلمه به پیامر(ص) عرض کرد که یا رسول الله عید اضحی می آید و من چیزی برای قربانی کردن ندارم، اجازه بدهید وام بستانم و قربانی کنم که پیامر فرمود وام بستان و قربانی کن زیرا این وامی است که ادا می شود.

,

آیت الله حسینی زنجانی با بیان اینکه امیدوارم همه ما توفیق این عمل قربانی کردن را داشته باشیم، گفت: عرفات موقفی است در حج که حاجی ها در نهم ذی الحجه در آنجا حضور پیدا می کنند و وقوف در عرفه یکی از ارکان حج بوده و عظمت بسیاری دارد.

,

وی ادامه داد: عرفات جمع عرفه است، از امام صادق روایت شده عرفات را از این جهت عرفات گویند که چون جبرئیل حضرت ابراهیم را برای انجام مناسک به آنجا برد و به او گفت که به گناهانت اعتراف کن و احکام حجت را بشناس.

,

مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: از امام صادق روایت شده که از همه جای عرفات موقف بوده و افصل سینه کوه است و فرمود مردم در عرفات تا حدی که می توانند دعا کرده و به خدا توجه نمایند.

,

وی بیان کرد: خداوند متعال بنابر روایتی که از پیامبر(ص) وارد شده گناهکارترین مردم را هم در عرفات می بخشد، بزرگترین گناه هم این است که انسان فکر کند در این صحرا حضور پیدا کند و گناهانش بخشیده نشود.

,

آیت الله حسینی زنجانی گفت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا در مراسم حج و صحرای عرفات حضور داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه