اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد؛

بدهکاری ۶۰۰ میلیارد تومانی بیمه و وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بدهکاری ۶۰۰ میلیارد تومانی بیمه و وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها و وزارت بهداشت طلب‌کار هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، محمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مردم اعتماد عجیبی به خبرنگاران و اصحاب رسانه دارند که این امر باعث سنگین‌تر شدن وظیفه خبرنگاران می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به ورود و حضور افراد غیرمتخصص به حوزه سلامت جهت سودجویی و منفعت‌طلبی، گفت: متأسفانه این افراد در حوزه سلامت رسوخ کرده‌اند و خود را کارشناس و محب سلامت مردم معرفی می‌کنند؛ این افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند که گروه اول کسانی هستند که علی‌رغم اینکه مجوزهای لازم برای انجام یک سری اقدامات درمانی و بهداشتی را کسب کرده‌اند اما با استفاده از عناوین و اسامی فریبنده به دنبال زر اندوزی و کسب منفعت هستند.

,

, ,

دارابی ادامه داد: عده‌ای دیگر نیز بدون هیچ‌گونه مجوزی با استفاده از اسامی همچون طب سنتی و اسلامی به دنبال فریب مردم و کسب منفعت هستند؛ این افراد اصلاً به فکر سلامت مردم نیستند و تنها به دنبال زر اندوزی از این راه هستند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اصحاب رسانه خواست تا دست چنین افرادی را برای مردم رو کنند و گفت: این افراد سودجو از ناآگاهی مردم سو استفاده و آن‌ها را سرکیسه می‌کنند لذا اصحاب رسانه باید با آگاه‌سازی مردم جوی این اقدامات را بگیرند.

,

وی خاطرنشان کرد: این افرادی منفعت طلب هیچ تخصصی در هیچ زمینه‌ای ندارند و نباید در این زمینه فعالیتی داشته باشند؛ تعداد افراد متخصص طب سنتی در خراسان رضوی به انگشتان دست نمی‌رسد و سایر افرادی که با نام متخصص طب سنتی در حال فعالیت هستند مجوز ندارند.

,

دارابی با بیان اینکه خوشبختانه اتفاقات و اقدامات خوبی در حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتاده است، عنوان کرد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی در خصوص بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند از وقوع و شیوع آن جلوگیری کنند و در راستای بهبود سلامت جامعه قدم بردارند.

,

طلب 600 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمه و وزارت بهداشت

, طلب 600 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمه و وزارت بهداشت,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: خبرنگار باید امانت‌دار باشد و حب و بغض‌ها را در انجام رسالت خود دخالت ندهد از آن‌سو خبرنگار باید مشکلات را در حوزه بهداشت و درمان به ما انتقال دهد زیرا انتقاد سازنده باعث پیشرفت در همه حوزه‌ها می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 600 میلیارد تومان از بیمه‌ها و وزارت بهداشت طلب کار هستیم، افزود: حدود 14 ماه کارانه ما به پرستاران به این دلیل عقب افتاده است و این مشکل مختص مشهد نیست و سایر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با این مشکل مواجه هستند.

,

دارابی در خصوص اعتراض چند روز گذشته پرستاران در مشهد بیان کرد: دانشگاه به دنبال مطالبات پرستاران است اما تا زمانی که طلب کاری ما پرداخت نشود قادر ب پرداخت کارانه پرستاران نیستیم؛ از طرف دیگر پرستاران خواستار حذف اضافه کار اجباری شدند که این موضوع نیز قرار شد تا چند وقت دیگر حل شود.

,

, ,

صرفه جویی 70 تا 80 میلیارد تومانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

, صرفه جویی 70 تا 80 میلیارد تومانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد,
سید محمد حسین بحرینی طوسی، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر دشمنان ما یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ما راه انداخته‌اند که باعث ایجاد مشکلات اقتصادی گوناگون شده و به حوزه سلامت نیز ضربه وارد کرده است.
,

وی افزود: ما در دانشگاه علوم پزشکی اگر برنامه‌هایمان را با این جنگ هماهنگ نمی‌کردیم با مشکلات بزرگی مواجه می‌شدیم، از این رو با مدیریت خوبی که انجام شد توانستیم حدود 70 تا 80 میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم.

,

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: به جای اینکه از حقوق و مزایای کارکنان خود جهت صرفه جویی کسر کنیم، سال گذشته با مراجعه به انبارهای تجهیزات پزشکی دانشگاه توانستیم با تعمیر بسیاری از این تجهیزات، آن‌ها را دوباره به کارگیری کنیم و صرفه جویی قابل توجهی داشته باشیم.

,

بحرینی با بیان اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های درمانی و بهداشتی موجود در مشهد تکمیل شده است، گفت: پروژه‌های مختلفی با وجود هزینه های سنگین آن‌ها با تلاش مسئولان به سر انجام رسید و از وقفه افتادن در عملیات اجرایی آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه