اخبار داغ

فرماندار قوچان خبر داد:

تولید سالانه ۶۰ هزار تن شیر در قوچان

تولید سالانه ۶۰ هزار تن شیر در قوچان
فرماندار قوچان گفت: سالانه ۶۰ هزار و ۴۲۵ تن شیر در این شهرستان تولید و ۴۴ هزار تن از این حجم فرآوری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، هادی رجائی نیا، فرماندار قوچان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت کشاورزی و دامپروری در این شهرستان اظهار داشت: بخش قابل توجهی از ظرفیت دامپروری قوچان در مجتمع دامپروری بهار خبوشان فعال است و حدود یک پنجم تولید گوشت شهرستان در این مجتمع تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه سالانه پنج هزار و 880 تن گوشت توسط دامداران قوچانی تولید می شود، ادامه داد: سه هزار و 792 تن گوشت تولید شده مازاد بر نیاز شهرستان بوده و به سایر شهرستان ها و استان های کشور صادر می شود.

,

وی با بیان اینکه قرار گرفتن قوچان در اقلیم یم آب و هوایی و سردسیر بودن آن تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت محصولات تولیدی در بخش کشاورزی و دامی دارد، افزود: قوچان باتوجه به اقلیم و جغرافیای ویژه خود، قطب کشاورزی و دامپروری منطقه بوده و یکی از مبادی اصلی تولید در این عرصه به شمار می رود.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان اینکه سالانه 16 هزار و 680 تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می شود که بیش از 14 هزار تن آن مازاد بر نیاز بوده و صادر می شود، تصریح رد: 10 واحد تولید فراورده های لبنی در قوچان فعال بوده و سالانه 60 هزار و 425 تن شیر در این شهرستان تولید و 44 هزار تن آن فرآوری می شود.

,

رجائی نیا با بیان اینکه 85 درصد اعتبارات بخش توسعه روستایی و عشایری به متقاضیان اختصاص یافته است، گفت: در بخش  اشتغال روستایی با تسهیلات اعطایی به متقاضیان هزار و 280 نفر شغل بصورت مستقیم در سال گذشته در این شهرستان ایجاد شده است.

,

فرماندار قوچان در پایان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات رتبه چهارم استان و در بخش ایجاد اشتغال رتبه اول استان را به خود اختصاص داده ایم، گفت: از 40 میلیارد تومان تسهیلات اعطایی و پیش بینی شده، 10 میلیارد تومان به بخش کشاورزی  اختصاص داشته است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه