اخبار داغ

جوابیه شرکت داروسازی دانا به یک خبر/

تخلفی درکار نیست/ تعهدات ارزی شرکت به صورت کامل انجام شده است

تخلفی درکار نیست/ تعهدات ارزی شرکت به صورت کامل انجام شده است
شرکت داروسازی دانا در جوابیه‌ای وجود تخلفات ارزی در این شرکت را تکذیب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، 6 مردادماه بود که همتی، رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از تخلف برخی از شرکت‌ها در دریافت ارز دولتی خبر داده بود که در بین شرکت‌ها نام شرکت داروسازی دانا نیز به چشم میخورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

پایگاه اطلاع رسانی آناج نیز ضمن بازنشر این خبر از تخلف شرکت داروساز تبریزی خبر داده بود. پس از انتشار خبر، مدیرعامل این شرکت با ارسال جوابیه‌ای به تحریریه آناج در خصوص خبر منتشر شده توضیحاتی ارائه داده است.

,

متن جوابیه مدیرعامل شرکت داروسازی دانا به شرح زیر است:

,

مدیریت محترم پایگاه اطلاع رسانی آناج 
با سلام و احترام

,
,

پیرو مطلب درج شده در مورخ 98/5/7 در آن سایت تحت عنوان «با اعلام رئیس کل بانک مرکزی شرکت داروسازی دانا در فهرست متخلفان ارزی» و ذکر نام شرکت داروسازی دانا در مطلب فوق، به استحضار می‌رساند که کلیه پروسه‌های تخصیص ارز و رفع تعهدات ارزی این شرکت بصورت کامل تحت نظارت بانک مرکزی و ارگان‌های ذیربط بوده و مطابق مدارک و مستندات و سوابق موجود و قابل ارائه در شرکت بیش از 95 % کالاهایی که از بابت آن‌ها ارز دولتی به شرکت تخصیص یافته ترخیص گردیده و یا در گمرک می‌باشد و چند قلم محدود باقیمانده نیز در حال حمل میباشد.

,

شایان ذکر است در شرایط فعلی کشور پروسه حواله ارز تخصیص یافته و وصول آن توسط بانک ذینفع (بانک فروشنده کالا) و حمل کالا با توجه به تحریم شرکت‌های حمل و نقل، تشریفات گمرکی مربوط به ترخیص کالا بسیار زمان‌بر بوده و همچنین پروسه رفع تعهد که توسط بانک‌های عامل باید انجام شود، در اکثر اوقات طولانی و زمانبر است، لذا مبالغ اعلام شده در ارتباط با عدم رفع تعهد ارزی مربوط به عدم حمل کالا و عدم خرید نبوده و عمدتاً مربوط به تاخیر بانک‌های عامل در رفع تعهد سایت بانک مرکزی می‌باشد.

,

این مطلب در مصاحبه‌های متعددی که اخیراً توسط وزیر محترم اقتصاد جناب آقای دکتر دژپسند و سخنگوی محترم دولت جناب آقای دکتر ربیعی به انجام رسیده بصورت آشکار بیان گردیده و اعلام شده که هیچگونه تخلف ارزی و یا گمشدن ارز دولتی مطرح نبوده است.

,

در حال حاضر نیز با توجه به عدم وجود هرگونه رفع تعهد ارزی در شرکت دانا، تخصیص ارز به خریدهای این شرکت از طریق بانک‌های عامل و بانک مرکزی بصورت کاملاً عادی در جریان بوده و تاکنون هیچگونه اخطار یا هشداری که نشان دهنده تاخیر یا تخلف این شرکت در رفع تعهدات باشد از طرف بانک مرکزی یا بانک‌های عامل و یا سایر ارگانهای ذیربط به این شرکت واصل نگردیده است و در صورت مراجعه به سایت بانک مرکزی مشاهده می‌شود تقریباً قریب به اتفاق تعهدات ارزی شرکت دانا بصورت کامل انجام شده و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد.

,

فلذا به‌ منظور شفاف سازی و جلوگیری از خدشه دار شدن اعتبار این شرکت که بعنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی کشور نقش عمده‌ای در تأمین دارو و مواد اولیه داروئی کشور را به عهده دارد، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب تکذیب خبر در سایت آن رسانه منعکس گردد.

,

مهندس احمد خارزی
مدیرعامل

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه