اخبار داغ

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل:

حال عمومی مصدومان قله سبلان رضایت بخش است

حال عمومی مصدومان قله سبلان رضایت بخش است
آخرین وضعیت جسمی مصدومان حادثه سقوط کوهنوردان در یخچال شمالی کوه سبلان را رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،مجید  غریبانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز شنبه ١٩ مرداد و به دنبال اعلام گزارش سقوط دو نفر از کوهنوردان حاضر در یخچال شمالی قله سبلان و اعزام فوری نیروهای امداد کوهستان جمعیت هلال احمر آن منطقه ، بلافاصله بالگرد امداد هوایی اورژانس استان نیز با پرواز بر فراز قله اقدام به فرود در اطراف پناهگاه نمود تا عملیات انتقال مصدومان تسریع یابد اما به لحاظ وضعیت جوی و وزش باد شدید و در پیش بودن تاریکی و نیز تاخیری که به جهت سختی عملیات انتقال مصدومان از نقطه یخچال وجود داشت امکان ادامه حضور بالگرد در منطقه میسر نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود:متعاقب آن اکیپ های آمبولانس اورژانس مشکین شهر با حضور در منطقه شابیل و پس از تحویل گرفتن مصدومان از امدادگران هلال احمر اقدام به انتقال مصدومان به بیمارستان مشکین شهر کردند.

,

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل با اعلام وضعیت مساعد جسمی این کوهنوردان گفت: یکی از این مصدومان در حال حاضر مرخص و مصدوم دیگر به جهت شکستگی های اندام در حال مداوا است که حال عمومی وی نیز رضایت بخش است.

,

غریبانی با اشاره به اینکه همه ساله در منطقه سبلان با بروز چنین حوادث ناگوار مواجه هستیم از لزوم افزایش آموزش ها،هماهنگی ها و اقدامات مشترک امدادی مطابق با اصول و قواعد امدادی بین هیئت های کوهنوردی و تیم های امدادی اورژانس و هلال احمر تاکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه