اخبار داغ

حمایت سازمان بسیج علمی کشور از نخبگان و مدال‌آوران المپیاد جهانی/ کاهش کیفیت آموزش پزشکی با افزایش سرانه پزشکی ادعای کذب است

حمایت سازمان بسیج علمی کشور از نخبگان و مدال‌آوران المپیاد جهانی/ کاهش کیفیت آموزش پزشکی با افزایش سرانه پزشکی ادعای کذب است
در میزگرد امروز با محوریت حمایت از نخبگان علمی و پرداختن به حواشی جامعه پزشکی، مسائل حمایت از نخبگان علمی توسط سازمان بسیج علمی و انتقاد از تخلفات پزشکی در کشور و مطالبه‌گری مدال‌آوران المپیادهای جهانی مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست و میزگردی با حضور فعالین و جریان‌سازان رسانه‌ای و نخبگان و مدال‌آوران المپیادهای جهانی با موضوع وضعیت پزشکی و مشکلات موجود در فضای جامعه برای استفاده از ظرفیت‌های نخبگان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نشست که صبح امروز ساعت 10 صبح آغاز با هدف شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های موجود در حوزه پزشکی و سلامت و بررسی حواشی اخیر رسانه‌ای در رابطه با موضوع سلامت جامعه و سرانه پزشکی برگزار شد.

,

 

,

ایجاد مرجعیت علمی ملی؛ اولویت نخبگان و مبتکران

, ایجاد مرجعیت علمی ملی؛ اولویت نخبگان و مبتکران, ایجاد مرجعیت علمی ملی؛ اولویت نخبگان و مبتکران,

دکتر رحیمی معاونت علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور در ابتدای این مراسم با ابراز امیدواری از دیدار مدال‌آوران المپیاد با مقام معظم رهبری گفت: اهدای مدال المپیاد علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی زیادی داشت. کار نخبگان در حوزه علمی و فناوری یک اقدام جهادی است که تداوم آن می‌تواند کشور ما را در خودکفایی علمی و فناوری یاری دهد.

,

وی بااشاره به اینکه کشورمان از لحاظ رتبه علمی در چند سال اخیر توانسته جایگاه مناسبی را در دنیا کسب کند، عنوان کرد: ما توانسته‌ایم از رتبه 53 دنیا در تولیدات علمی در سال 1996 به رتبه 16 دنیا و اول آسیای غربی در سال 2016 ارتقاء پیدا کنیم که این مهم نمایشگر یک جنبش علمی قوی در کشور است.

, ما توانسته‌ایم از رتبه 53 دنیا در تولیدات علمی در سال 1996 به رتبه 16 دنیا و اول آسیای غربی در سال 2016 ارتقاء پیدا کنیم که این مهم نمایشگر یک جنبش علمی قوی در کشور است.,

رحیمی با تاکید بر حرکت نخبگان علمی به سمت مرجعیت علمی ملی اظهار داشت: جریان دانشی دنیا بیش از 20 سال است که مبتنی بر نشریات و ژورنال‌های کشورهای خارجی است و آن‌ها می‌خواهند دستاوردهای علمی و فناوری کشورهای دیگر را به نام خودشان ثبت کنند. اما وجود نخبگان و فعالیت در عرصه علمی و فناوری می‌تواند یک مرجعیت علمی ملی را برای ما رقم بزند که این مهم ازجمله عوامل بیم دشمنان ما است.

, اما وجود نخبگان و فعالیت در عرصه علمی و فناوری می‌تواند یک مرجعیت علمی ملی را برای ما رقم بزند که این مهم ازجمله عوامل بیم دشمنان ما است.,

وی افزود: کشورهای غربی در این راستا دست به تحریم و ایجاد نیروهای اغتشاش در اطراف کشور ما می‌زنند. اما بنا به فرموده‌ مقام معظم رهبری که "دعوای ما یک دعوای تمدنی است"، سازمان بسیج مستضعفین درنظر دارد با راهبردهایی به نخبگان و دانشمندان علمی کشور کمک کند تا بتوانیم با شبکه‌سازی علمی، مرجعیت علمی ملی را رقم بزنیم.

, دعوای ما یک دعوای تمدنی است,

معاونت علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور از راهبردهای این سازمان جهت حمایت از نخبگان و مدال‌آوران المپیادهای علمی خبر داد و بیان کرد: مهم‌ترین راهبرد این سازمان شامل پنج مرحله تبدیل ایده به علم، تبدیل علم به فناوری، تبدیل فناوری به تولید و تبدیل تولید به ثروت است که در این راستا این سازمان با ارائه کمک و حمایت و ایجاد تسهیلات از نخبگان علمی و دستاوردهای علمی و فناوری آن‌ها حمایت خواهد کرد.

, مهم‌ترین راهبرد این سازمان شامل پنج مرحله تبدیل ایده به علم، تبدیل علم به فناوری، تبدیل فناوری به تولید و تبدیل تولید به ثروت است, مهم‌ترین راهبرد این سازمان شامل پنج مرحله تبدیل ایده به علم، تبدیل علم به فناوری، تبدیل فناوری به تولید و تبدیل تولید به ثروت است,

 

,

راه مقابله با مسائل جامعه، بیدار کردن افکار عمومی است

, راه مقابله با مسائل جامعه، بیدار کردن افکار عمومی است, راه مقابله با مسائل جامعه، بیدار کردن افکار عمومی است,

در ادامه این مراسم دکتر سید مجید حسینی عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه تهران به بحث خصوصی‌سازی و پیامدهای آن و همچنین حواشی رسانه‌ای درباره جامعه پزشکان در روزهای گذشته پرداخت و عنوان کرد: مهم‌ترین افق ما در دهه 60 عدالت محوری بود که با تغییر این موضوع در دهه 70 و مطرح شدن مسئله رفاه و توسعه که به مدد سرمایه تحقق می‌یافت، مسائل و معضلات کشور ما رشد کرد.

, مهم‌ترین افق ما در دهه 60 عدالت محوری بود که با تغییر این موضوع در دهه 70 و مطرح شدن مسئله رفاه و توسعه که به مدد سرمایه تحقق می‌یافت، مسائل و معضلات کشور ما رشد کرد.,

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سهم سرمایه‌داری از درآمد ملی از 60 درصد به 75 درصد رسیده است و سهم کارگر از درآمد ملی این روزها فقط 25 درصد است، اظهار داشت: از سال 1370 و در دولت آقای هاشمی، سیاست خصوصی‌سازی و ایجاد یک دولت لیبرال که مسئولیت تمام عرصه‌های زندگی ازجمله آموزش، مسکن و درمان را به بخش خصوصی و سرمایه‌دار واگذار کند، در دستور کار قرار گرفت. مسئله‌ای که به تدریج مدارس خصوصی و بیمارستان‌های خصوصی را سبب شد.

,

حسینی از دو و نیم برابر شدن تعرفه پزشکی در 3 سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: میانگین درآمد پزشکان در سال چیزی حدود 45 هزار میلیار است، درحالی که معلمین در یک سال میانگین درآمدی 35 هزار میلیاردی دارند. این یعنی یک پزشک در ماه حدود 27 میلیون درآمد دارد، درحالی که یک معلم در ماه حدود 3 میلیون درآمد دارد.

, دو و نیم برابر شدن تعرفه پزشکی در 3 سال اخیر, دو و نیم برابر شدن تعرفه پزشکی در 3 سال اخیر,

وی در ادامه از سرانه پذیرش دانشجوی پزشکی در کشور انتقاد کرد و گفت: در آمریکا حدود 30 درصد از داوطلبان گروه تجربی می‌توانند در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شوند درحالی که در کشور ما این آمار چیزی درحدود یک و نیم درصد است. این مسئله‌ای است که قدرت را به جامعه پزشکی تزریق می‌کند، تاجایی که مقابل قانون بیانه می‌دهند.

,

از نکات جالب توجهی که دکتر حسینی بدان اشاره داشت، وجود دو و نیم استاد به ازای هر دانشجوی رزیدنت پزشکی است که این مهم در کشورهای دیگر به ازای هر استاد پزشک، 10 تا 18 دانشجوی رزیدنت است. پس آن‌هایی که از کیفیت آموزشی و نداشتن زیرساخت‌ها جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی انتقاد می‌کنند، از موضوع پایین بودن سرانه پزشکی نفع می‌برند و هیچ استدلال و منطق صحیحی ندارند.

, وجود دو و نیم استاد به ازای هر دانشجوی رزیدنت پزشکی است که این مهم در کشورهای دیگر به ازای هر استاد پزشک، 10 تا 18 دانشجوی رزیدنت است, وجود دو و نیم استاد به ازای هر دانشجوی رزیدنت پزشکی است که این مهم در کشورهای دیگر به ازای هر استاد پزشک، 10 تا 18 دانشجوی رزیدنت است,

عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه تهران با دعوت از اصحاب رسانه و مردم خواست تا مقابل قدرت و باندبازی پزشکان و سرمایه‌داران بازار مسکن بایستند و ادامه داد: مهم‌ترین گام برای از میان برداشتن گروه مافیا در زمینه مسکن و بهداشت و آموزش، تغییر افکار عمومی و بیدار کردن مردم است تا به مشکلاتی که دولت بر سر مردم آورده است آگاه شوند.

, مهم‌ترین گام برای از میان برداشتن گروه مافیا در زمینه مسکن و بهداشت و آموزش، تغییر افکار عمومی و بیدار کردن مردم است تا به مشکلاتی که دولت بر سر مردم آورده است آگاه شوند.,

وی با اشاره به نقش نخبگان و نیروی جوان کشور عنوان کرد: جنبش‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی و همچنین نخبگان و مدال‌آوران ازجمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی است که امروزه بوسیله آن‌ها می‌توان در مقابل قدرت  سرمایه‌داران و مافیای پزشکی ایستاد. ما باید به سیاست‌های انقلاب اسلامی برگردیم و یک افق هم‌سرنوشتی ایجاد کنیم تا در این افق، سرنوشت رئیس جمهور با آحاد جامعه و سرنوشت یک پزشک با یک کارگر ساده پیوند بخورد.

,

, ,

مطالبه مدال‌آوران المپیادهای جهانی چه بود؟

, مطالبه مدال‌آوران المپیادهای جهانی چه بود؟, مطالبه مدال‌آوران المپیادهای جهانی چه بود؟,

علیرضا کریمی مدال‌آور المپیاد شیمی، با تاکید بر نقش طبقه پایین جامعه در مقابله با مشکلات و اثرگذاری آن‌ها بر ترویج عدالت در سطح کشور گفت: اصلاح سیاست‌ها و برنامه‌هایی که امروزه منجر به مشکلات و مسائل زیادی شده است را می‌توان از جرقه اصلاح از پایین به بالا شروع کرد. بدین صورت که ما دستورالعمل و اهدافی را تعریف می‌کنیم که جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کند.

,

کریمی با اشاره به اینکه مدا‌ل‌آوری نخبگان کشور ما یک نوع اصلاح از پایین به بالا است، بیان کرد: هدف ما از تاسیس "کانون دانش‌پژوهان نخبه"، تربیت نیروی علمی انقلابی است که با سرمایه‌گذاری روی مستضعفین، نیروی علمی کشور را شناسایی می‌کند و از آن‌ها جهت تولید علم و فناوری حمایت می‌کند. این کانون با تاسیس مدارس در مناطق پایین شهر تهران و مناطق محروم توانسته نخبگان و دانش‌آموزان باهوش و بااستعداد را شناسایی کرده و از آن‌ها جهت پیشبرد اهداف بهره ببرد.

, هدف ما از تاسیس "کانون دانش‌پژوهان نخبه"، تربیت نیروی علمی انقلابی است که با سرمایه‌گذاری روی مستضعفین، نیروی علمی کشور را شناسایی می‌کند و از آن‌ها جهت تولید علم و فناوری حمایت می‌کند.,

وی اهدای مدال به مقام معظم رهبری را ارائه یک الگو تعریف کرد و ادامه داد: اهدای مدال، اهدا به شخص نبود، بلکه اهدا به به یک آرمان بود و ما با اهدای مدال‌هایمان به مقام معظم رهبری، پرچمدار این آرمان را معرفی کردیم.

, : اهدای مدال، اهدا به شخص نبود، بلکه اهدا به به یک آرمان بود و ما با اهدای مدال‌هایمان به مقام معظم رهبری، پرچمدار این آرمان را معرفی کردیم.,

این مدال‌آور المپیاد شیمی در پایان از مشکلات بر سر راه نخبگان خبر داد و عنوان کرد: مهم‌ترین مشکلی که امروزه نخبگان با آن روبه‌رو هستند، آینده نخبگان است. اینکه نخبگان به آینده خود امید ندارند یکی از مسائل مهم کشور ما است. همچنین عدم انطباق دستاوردهای نخبگان با نیازهای روز جامعه ازجمله دیگر مشکلاتی است که کشور ما با آن روبه‌رو است.

, مهم‌ترین مشکلی که امروزه نخبگان با آن روبه‌رو هستند، آینده نخبگان است. ,

, ,

در پایان این مراسم که به میزبانی خبرگزاری علم و فناوری برگزار شد، از مدال‌آوران المپیادهای جهانی تقدیر بعمل آمد. همچنین مدال‌آوران از مشکلات و مسائل پیش روی خودشان گفتند که دکتر رحیمی از حمایت همه جانبه و ارائه تسهیلات از جانب سازمان بسیج علمی کشور برای آن‌ها خبر داد.

,

منبع: علم و فناوری نیوز

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه