اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد

تخلفات جدید به نام توسعه در دل طبیعت

تخلفات جدید به نام توسعه در دل طبیعت
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه هر روز دست یازان به طبیعت در حال نو شدن هستند؛ گفت: ما هم باید همگام با این اتفاقات، خودمان را نو کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسینعلی ابراهیمی امشب در همایش تجلیل از خبرنگاران در سالن باشگاه فرهنگیان ساری با بیان اینکه خبرنگاران راویان حقایق موجود در جامعه هستند، گفت: این قشر، زبان گویای جامعه در انعکاس مشکلات و مطالبه‌گران خواسته‌های عمومی جامعه هستند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم در محیط زیست دچار روزمره‌گی شویم چرا که هر روز با مسائل جدیدی مواجه هستیم و هر روز دست یازان به طبیعت هم در حال نو شدن هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: ما هم باید همگام با این اتفاقات، خودمان را نو کنیم تا بتوانیم همگام با تخلفات نو که به نام توسعه در حال اتفاق است، مقابله کنیم.

این مسئول ادامه داد: وقتی می‌بینیم که پسماندها علیرغم همه مطالبه‌گری‌های عمومی مدیریت نمی‌شوند، قطعا برخورد خواهیم کرد و برای برخی از مدیران دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها، احکام محکمی صادر شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه امروز می‌توانیم با قدرت بگوییم که محیط زیست مازندران با یک تیم قوی، در چارچوب قانون مجدانه پیگیر مسائل مربوطه است؛ عنوان کرد: امروز امکانات ما در اطفای حریق افزایش یافته و با اقتدار گام‌های بلندی در حفاظت و احیای محیط زیست برداشته شده است.

وی در خصوص شبه جزیره میانکاله با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری این منطقه تا همگام سازی اهالی منطقه، توضیح داد: در رابطه با مقابله با دست یازی به خلیج گرگان و میانکاله اتفاقات خوبی رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت:برخی‌ها با عوام فریبی بدنبال لایروبی خلیج گرگان هستند که هنوز تضمینی برای عدم تبعات بعدی آن ارائه نکرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: انجام لایروبی تبعات مخاطره‌آمیز زیست محیطی بدنبال خواهد داشت که یکی از مهم‌ترین آن امکان تخلیه آب از این خلیج خواهد شد که موجب می‌شود این نقطه منشا ریزگردها در این منطقه شود و این در حالی است که ما را مانع لایروبی  معرفی می‌کنند، و ما باید در پاسخ بگوییم که ما نگاه نقطه‌ای نداریم.

ابراهیمی در خصوص آتش‌زنی‌های اخیر کاه و کلش در جای جای استان با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مقابله با این پدیده در شهرهای استان، متذکر شد: تا سال گذشته دستگاه متولی، اشرافی به وظایف تکلیفی خود نداشت اما امروزه دستگاه‌ها و فرمانداران پای کار آمده و چند صد نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه به نبود تصفیه خانه فاضلاب در مجتمع‌های تفریحی و آموزشی در نقاط ساحلی استان اشاره کرد و افزود: با اخذ موافقت‌های ملی از سوی مسئولان مربوطه، برخورد قانونی در دستور کار قرار گرفت که موجب شد تا تعداد زیادی در این خصوص اقدام و تعداد معدودی نیز بدلیل عدم تمکین به مراجع قضایی معرفی شوند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه برخی‌ها با عوام فریبی بدنبال لایروبی خلیج گرگان هستند یاداور شد: یکی دیگر از مشکلات مهم زیست محیطی استان به موضوع تخلیه فاضلاب کش‌ها بر می‌گشت که با ورود بخش خصوصی، اولین مرکز تصفیه سپتاژ در تنکابن احداث و اعلام آمادگی این سرمایه‌گذار برای احداث تصفیه خانه در تمام استان اعلام شد که امیدورایم با پیگیری این موضوع، مشکل مدیریت فاضلاب کش‌ها در استان، حل و فصل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه محیط زیست مانع توسعه پایدار نیست؛ تاکید کرد: اما اگر عده‌ای بخواهند به نام توسعه، فلان صنعت و فلان جاده را با تخریب اراضی جنگلی و طبیعی ایجاد کنند، به شدت ممانعت خواهیم کرد.

ابراهیمی اضافه کرد: صنعت باید در جای خودش و با کمترین آسیب و میزان تخریبی به طبیعت مستقر شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص استفاده بخش اعظمی از سوخت نیروگاه  شهید سلیمی نکا از مازوت و خطرات زیست محیطی متعاقب آن، اعلام کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده بیش از 80 درصد سوخت کنونی این نیروگاه از گاز است و هر چند آلودگی‌هایی را به همراه دارد اما کنترل آلودگی‌ها به نسبت سوخت مازوت، آسان تر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پاسخ به سوال دیگر یکی از خبرنگاران در خصوص میزان ناچیز در نظر گرفته شده برای جیره غذایی محیط بانان عنوان کرد: میزان جیره غذایی روزانه محیط بانان بسیار ناچیز و به مبلغ 7300 تومان در نظر گرفته شده است که ماهم تاکنون نتوانستیم کاری کنیم اما پیگیر این موضوع هستیم تا از راه‌های قانونی این مبلغ را افزایش دهیم.

ابراهیمی تصریح کرد: امیدواریم لایحه قضایی و بیمه‌ای نیز هر چه سریع‌تر تصویب شود تا مشکلات موجود در این بخش نیز حل و فصل شود.

وی در خصوص بسته بودن درب ورودی شبه جزیره میانکاله به روی گردشگران تشریح کرد: ما اداره میانکاله را با همت اهالی به صورت هیئت امنایی در حال مدیریت بودیم که با توجه به اشکالاتی که در پی وقوع برخی ناهنجاری‌ها، آتش سوزی‌های متعدد و ریختن زباله به وقوع پیوست، به صورت موقتی تعطیل اعلام کردیم تا پس از رفع موانع، اقدام به بازگشایی درب آن با شرایط بازدید با ظرفیت محدود و کنترل شده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: در چشمه سورت هم چندگانگی مدیریت، اتفاقات بدی را رقم زد که ما علاوه بر تلاش برای حل مشکلات موجود، بدنبال ایجاد درآمد پایدار برای اهالی منطقه به جای درآمدهای کوچک و در حد کوله بری برای کوهنوردان هستیم.

ابراهیمی در پایان ضمن اشاره به تامین مالی 25 میلیارد تومانی ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر گفت: طی سال‌های سال، اعتبارات خوبی آمد اما از آن‌جا که موضوع پسماند در صدر الویت کاری شهرداری‌ها نبود، به فرجام دلخواه نرسید و در سال 98 با در نظر گرفتن یک‌هزار میلیارد  تومان اعتبار برای بحث پسماندامیدواریم با اختصاص مبلغی مطلوب برای استان، شاهد اتفاقت خوشایندی در ساماندهی پسماند استان باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران و فعالان رسانه تقدیر شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه