اخبار داغ

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم:

بیش از 35 درصد از جمعیت قم جوان است

بیش از 35 درصد از جمعیت قم جوان است
رمضانی با اشاره به این‌که بیش از 35 درصد جمعیت استان قم را جوانان تشکیل می‌دهند گفت: خانه جوان در استان قم در حال ساخت است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد دوخانه جوان در بخش‌های قم و یک‌خانه جوان در پردیسان قم نیز احداث خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله رمضانی ضمن گرامیداشت  روز جهانی جوانان در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: شاخص سن جوانی که در قانون تعریف شده است بین 18 و 34 سال است که بر اساس این قانون بیش از 35 درصد جمعیت استان قم را جوانان تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: در قبال این جوانان معاونت امور جوانان در اداره کل ورزش و جوانان قم تکالیفی دارد که در این راستا پیگیری و بررسی مسائل  جوانان از طریق ستاد ساماندهی امور جوانان انجام می شود، این ستاد از استاندار و 23 دستگاه اجرائی که در حوزه جوانان تکلیف دارند تشکیل شده است که هر ارگان بنا بر وظایف ذاتی خود تکالیفی از جمله بررسی اشتغال و تفریح جوانان را عهده دارند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: وظیفه ما رصد و پایش فعالیت های ارگان های مرتبط با جوانان است.

وی در پاسخ به این سؤال که نتایج این پایش و رصد چه بوده است؟ بیان کرد: در سال گذشته 8 جلسه ستاد سازمان‌دهی امور جوانان را برگزار کردیم که در هر جلسه موضوع خاصی مورد بررسی قرار گرفت در ماه های ابتدایی سال موضوع نکوداشت هفته جوان و برنامه ریزی های این ایام از جمله جشنواره علی اکبر(ع) برگزار شد که از جوانان برتر استان قم تجلیل شد.

همه‌ساله از دختران برتر استان قم تجلیل می شود

رمضانی تأکید کرد: از دختران برتر استان نیز تجلیل شد که برای اولین بار از سوی اداره کل ورزش و جوانان قم ابداع شده و امسال هم برای چهارمین سال متوالی در روز دختر از دختران برتر استان تجلیل شد.

وی بیان کرد: در خصوص مشارکت های اجتماعی جوانان 5 حوزه در این زمینه فعالیت دارند که اکنون هم در هفته مشارکت ها قرار داریم و با توجه به دید مثبتی که استاندار به مسائل جوانان دارنددر همین هفته با حضور تشکل های جوانان جلسه ای با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

معاونت امور جوانان اداره کل جوانان و ورزش استان قم در پاسخ به این سؤال که وضعیت اشتغال جوانان در استان قم چگونه است؟ گفت: ارائه آمار این مسئله به عهده اداره کار است اما آمار ارائه شده آمار بدی نیست و آمار اشتغال جوانان استان قم امیدوار کننده بوده است.

رمضانی در پاسخ به این سؤال که تفریحات در نظر گرفته شده برای جوانان قم چیست؟ اظهار کرد: به عنوان اداره کل ورزش و جوانان در بحث ورزش که یکی از شاخص های اصلی تفریح و نشاط است تکالیفی داریم و برای اجرای این تکالیف برنامه ریزی داریم، سرانه فضای ورزشی استان قم نزدیک به سرانه ورزشی تعریف شده کشور است  همچنین ساخت و ساز اماکن ورزشی در قم نیز در حال توسعه است.

خانه های جوان در قم احداث خواهد شد

وی بیان کرد: دولت یک دستور کار جدید با عنوان ساخت خانه جوان ابلاغ کرده است که این خانه جوان در استان قم در حال ساخت است و در هفته دولت به بهره برداری می رسد همچنین دو خانه جوان در بخش های قم و یک خانه جوان در پردیسان قم نیز احداث خواهد شد.

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم خاطرنشان کرد: نشاط اجتماعی در بخش جوانان موضوع مهمی است که این مسئله از ابتدای امسال در دستور کار ما قرار گرفته که یکی از مباحث آن برگزاری جشن ها به مناسبت های مختلف در طول سال با رعایت اصول و شئون است که چند مورد برگزار شده است.

وی بیان کرد: هفته گذشته که هفته ازدواج بود به مدت 5 شب در محل فرهنگسرای جوان جشن برگزار شد و بنا داریم همه مناسبت ها شادی را در طول سال جشن برگزار کنیم و بنا برتجربه استقبال خوبی از این جشن ها می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, همه‌ساله از دختران برتر استان قم تجلیل می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خانه های جوان در قم احداث خواهد شد,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه