اخبار داغ

در خطبه‌های نماز عید قربان خراسان رضوی مطرح شد؛

دشمن اقشار آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده است/ تمسک به ولایت سرمنشا وحدت الهی است

دشمن اقشار آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده است/ تمسک به ولایت سرمنشا وحدت الهی است
نماز عید سعید قربان در سراسر خراسان رضوی برپا شد و در خطبه های آن بر حل مشکلات نعیشتی مردم تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، صبح امروز نماز عید سعید قربان در سراسر خراسان رضوی با حصور مردم مسلمان و ولایتمدار برپا شد و در خطبه های آن بر حل مشکلات نعیشتی مردم تاکید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

آیت الله علم الهدی:

, آیت الله علم الهدی:,

دشمن اقشار آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده است

, دشمن اقشار آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده است,

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در خطبه دوم نماز عید سعید قربان در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، به آیه 36 سوره مبارکه حج اشاره و اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار در قرآن در سوره حج آیه 36 دستور قربانی شتر را این‌گونه می‌فرماید «وَ الْبُدْنَ جَعَلْناها لَکُمْ مِنْ شَعائِرِ اللَّهِ لَکُمْ فیها خَیْرٌ فَاذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَیْها صَوافَّ فَإِذا وَجَبَتْ جُنُوبُها فَکُلُوا مِنْها وَ أَطْعِمُوا الْقانِعَ وَ الْمُعْتَرَّ کَذلِکَ سَخَّرْناها لَکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» شتر را وقتی می‌خواهید قربانی کنید، درحالی‌که صاف ایستاده، در آن حالت او را نعل کنید، وقتی در این حالت او را نعل کردید، تا وقتی ایستاده و روی پا است هیچ، وقتی به زمین افتاد و نفسش قطع شد، از گوشت این شتر هم خودتان بخورید و هم به قانع و معتر بدهید.

, «,

تأمین معیشت قشر قانع و معتر در جامعه

, تأمین معیشت قشر قانع و معتر در جامعه,

وی در تبیین این آیه، ادامه داد: «قانع» کسی است که قدرت تأمین زندگانی‌اش را در تمام طول سال دارد منتها با کمبودها، نقص‌ها و نارسایی‌ها می‌سازد، مقاومت می‌کند ولی زندگی‌اش به‌وسیله قناعت در سال تأمین می‌شود، «معتر» به کسی می‌گویند که چشم به دست شما دارد، نیاز به احسان‌ها، اعطاها و اطعام‌ها دارد تا به این وسیله زندگی‌اش را بگذارند، یعنی چشم به قدرت دیگران دارد و خودش از عهده معیشت برنمی‌آید.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که این آیه قرآن، یک راهبرد عظیم اقتصادی برای ما هست، خاطرنشان کرد: یعنی خداوند برای برنامه‌های اقتصادی راهبرد می‌دهد، جریان اقتصاد در جامعه ما، عناصر فعال اقتصاد را باید برخوردار کند تا علاوه بر آن، باید قشر آسیب‌پذیر جامعه یعنی قانع که می‌تواند با مقاومت در برابر کمبودها زندگی کند و معتر را نیز تأمین کند.

,

راهبرد غلبه بر تهاجم اقتصادی دشمن

, راهبرد غلبه بر تهاجم اقتصادی دشمن,

وی افزود: جریان اقتصادی با این هدفمندی که برخوردار شدن عناصر فعال اقتصادی در این گردش و چرخش چرخه اقتصاد و پیشگیری از استیصال قشر آسیب‌پذیر که قشر قانع و معتر هست، به‌عنوان یک راهبرد اقتصادی قرآنی در این آیه شریفه است، در حقیقت اگر این به‌عنوان یک راهبرد اقتصادی در زندگی امروز ما که دشمن، سفره و اقتصاد ما را مورد هجمه قرار داده است در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی جامعه و کشور اخذ شود، می‌توانیم در مقابل تهاجم اقتصادی کشور مقاومت کنیم و مشکلات خود را حل کنیم.

,

اندیشه اقتصادی رهبر معظم انقلاب

, اندیشه اقتصادی رهبر معظم انقلاب,

آیت‌الله علم‌الهدی به وجود دو اندیشه در جریان اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: امروز دو فکر در تأمین اقتصاد با توجه به تحریم‌ها و تهاجم‌های اقتصادی دشمن بر جریان مدیریت کشور حاکم است، یکی اندیشه مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند با تکیه‌بر داشته‌ها و اتکای به امکانات و موجودی داخلی خودمان که کم نیست، فوق‌العاده زیاد هم است اما برنامه‌ریزی می‌خواهد، چرخه اقتصاد را راه بیندازیم.

,

وی اضافه کرد: در اندیشه رهبری، عناصر فعال اقتصاد باید برخوردار شوند تا قشر آسیب‌پذیر که انسان‌های قانع هستند، آدم‌های تنبل و زمین‌گیر جامعه نیستند، انسان‌هایی که فعالیت می‌کنند اما زندگی‌شان دچار کمبود است، با کمبود مقاومت می‌کنند و معیشت را می‌گذارند و معتر، قشر از کار افتاده‌ای که چشم به دست دیگران دارد، این دو دسته مستأصل نشوند.

,

دشمن اقشار آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده است

, دشمن اقشار آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده است,

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمن که فکر کرده با تحریم اقتصادی ما را شکست دهد، به زانو دربیاورد و در مقابل تمنیات شیطانی استکباری ما را تسلیم کند، تمام توجهش به دو قشر قانع و معتر است، اگر قشر قانع و معتر مستأصل شد، دشمن به هدف رسیده است، این تمام انگیزه دشمن در تهاجم اقتصادی و تحریم‌هاست.

,

وی با بیان این‌که اندیشه اقتصادی رهبری این است که جریان معیشتی را در اقشار آسیب‌پذیر تأمین کنید که مستأصل نشوند، یادآور شد: ما با راه‌اندازی چرخه‌های درونی اقتصادی می‌توانیم طی برنامه‌ای که رهبری راهکارش را مشخص و مؤلفه‌هایش را معین کردند، می‌توانیم مسئله معیشتی مردم را تأمین کنیم و عناصر فعال نیز در این چرخه اقتصادی برخوردار شوند.

,

اندیشه غلط در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن

, اندیشه غلط در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن,

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بینش دوم این است که دشمن به ما هجمه کرده، مشکل هجمه دشمن را از ناحیه خود دشمن حل کنیم، برویم به سراغ عوامل و انگیزه‌هایی که در دشمن به وجود آمده، تحریم کرده و ما را مورد تهاجم فوق‌العاده قرار داده، سراغ آن برویم و از آن طریق مشکل را حل کنیم، این فکر غلطی است، هم تجربه خلاف این را ثابت می‌کند و بعد عقل انسان، دشمن؛ دشمن است، اگر احساس کرد شما در مقابل یک حرکت و توطئه او مستأصل شدید، هجمه و فشار را بیشتر می‌کند، او که از دشمنی‌اش دست برنمی‌دارد.

,

وی متذکر شد: دشمنی دشمن به خاطر وسایل دفاعی، فناوری هسته‌ای و مسائل این‌گونه نیست، دشمنی دشمن با ما به خاطر اصل وجود ما در پیروی از دین و شریعت ما در بستر انقلاب ما هست، بنا دارد ما را براندازی کند، اگر فهمید از یک‌جهت ما آسیب‌پذیریم، طبیعی است فشار را بیشتر می‌کند واین بحث دامنه وسیع‌تری دارد، این را به‌عنوان سرآغاز بحث بیان کردم و اصل مطلب را در خطبه دوم نماز جمعه ان‌شاءالله بیان خواهم کرد.

,

 

,

امام جمعه شهرستان رشتخوار:

, امام جمعه شهرستان رشتخوار:,

مسلمانان با وحدت، از پیشبرد اهداف دشمن در دنیای اسلام جلوگیری کنند

, مسلمانان با وحدت، از پیشبرد اهداف دشمن در دنیای اسلام جلوگیری کنند,

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در جمع پرشور نمازگزاران مسجد علی ابن ابی طالب(ع) رشتخوار با تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت دهه کرامت با اشاره با اینکه حضرت ابراهیم(ع) در تمام طول زندگی خود در راه مبارزه با نفس حرکت میکرد، افزود: من و شما 3 دشمن اساسی و رسمی داریم، که یکی از این دشمنان شیطان است، باید توجه داشته باشیم که همیشه شیطان به دنبال منحرف کردن ما از مسیر است، دومین مورد هوای نفس و طول العمل است، که آرزوی های طولانی باعث می شود انسآن از هدف اصلی خودش دور شود، هدف از خلقت من و شما عبادت کردن است، اگر غیر از این باشد از وظیفه اصلی خودمآن دور شدیم، یکی دیگر از دشمنان انسان دنیا است، زرق و برقی که انسان را گرفتار خود میکند.

,

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطر شهیدان دولت مرد شهید باهنر و شهید رجایی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی امروز باید همواره غناعت داشته باشیم و مراقب فریب کاری دنیا باشیم، اظهار داشت: شهید رجایی و شهید باهنر دو عنصر بسیار مهم و انسان های انقلاب و مومنی بودند که کارهای بسیار بزرگی از خود به یادگار گذاشتند، مسئولین محترم ما باید قدر زحمات امام(ره) و خون شهدا را بدانند.

,

وی در ادامه یادآور شد: این برکت خون شهداست که امروز کار بجایی می رسد دشمنانی که یکروز تهدید میکردند، و کسی توان پاسخگویی در مقابل آنها را نداشت، امروز آن کشورهای قدرتمند میخواهند بدانند که نظر جمهوری اسلامی چیست، ما الحمدالله در شرایط بسیار خوبی قرار گرفتیم .

,

وی با تاکید بر وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان و پیشبرد زیرکانه دشمنان اسلام در به جان هم انداختن مسلمانان، گفت: امروزه ساده لوحی‌های برخی از اعراب باعث شده تا دشمنان ایران اسلامی و مسلمانان سرتاسر جهان از این موقعیت سوء استفاده کنند و با فروش سلاح مسلمانان را به جان هم بیندازند.

,

 

,

خطیب نماز عید قربان سبزوار:

, خطیب نماز عید قربان سبزوار:,

عید قربان نمایشی از شکوه اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان است 

, عید قربان نمایشی از شکوه اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان است ,

حجت الاسلام محمد سلیمانی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان با بیان اینکه اتحاد مسلمانان همیشه خاری در چشم دشمنان بوده است اظهار داشت: گوشه ای از این اتحاد در عید قربان به نمایش در می آید. 

,

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید این اتحاد را در تمام طول سال حفظ کرده و یک صدا در برابر دشمن ایستادگی کنند ادامه داد: دشمنان اسلام همیشه از تفرقه انداختن بین مسلمانان سود برده اند و اتحاد دنیای اسلام را به ضرر خود دانسته ودر راه برهم زدن این مهم تلاش کرده اند.

,

سلیمانی به تمرین بندگی وعبودیت در پیشگاه خداوند در عید قربان اشاره و تاکید کرد : حجاج در این روز با قربانی کردن نفس خود وخواهش های نفسانی در برابر ذات پرورگار خود را بنده ای خالص نشان خواهند داد که جز دستور خداوند کار دیگری نخواهند کرد.

,

وی یکی دیگر از ویژ گی های این روز را یادآوری و رسیدگی به محرومان عنوان کرد وافزود: فرد مسلمان با رسیدگی به برادر وخواهر دینی خود در این روز به فرمان خداوند نشان میدهد اسلام دینی برادری وبرابری است.

,

 

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه:

, امام جمعه تربت حیدریه:,

تمسک به ولایت سرمنشا وحدت الهی است

, تمسک به ولایت سرمنشا وحدت الهی است,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی صبح امروز در خطبه های نماز عید قربان به تشریح جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: ولایت خدا و برائت از دشمنان خدا از واجبات دینی است و بر همین اساس از عید قربان تا غدیر دهه ولایت نامگذاری شده تا این واجب الهی تبیین شود.

,

وی تصریح کرد: ولایت مراتب مختلف دارد که مرحله نخست آن ابراز محبت و مودت نسبت به خدا و اولیای الهی است و این همان اقدام تاثیر گذاری است که مردم بمناسبت های گوناگون اظهار می کنند.

,

عصمتی، مرحله دوم ولایت را عمل و تبعیت از امام و ولی عنوان کرد و گفت: مرحله سوم پذیرفتن ولی خدا در جامعه اسلامی است که از آن بعنوان مدیریت سیاسی امت اسلامی تعبیر شده و به این معنا که هر حاکمیتی در راس آن ولی خدا باشد آن حاکمیت الهی است.

,

امام جمعه تربت حیدریه گفت: مرحله چهارم از ولایت فانی شدن در ولی خدا و در این راستا قرب بنده به خدا نزدیک می شود یعنی هم خدا ولی و هم علی علیه السلام ولی است و این مرحله عالی از ولایت به تعبیر اهل معنا خداوند این نعمت را به هر کس ارزانی دهد بالاترین نعمت است..

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه