اخبار داغ

به بهانه نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید؛

بازار عظیم نوشت افزار کشور همچنان در انحصار محصولات خارجی/لزوم حمایت دولت و مجلس از تولید کنندگان داخل و ممنوعیت ورود نوشت افزار به کشور

بازار عظیم نوشت افزار کشور همچنان در انحصار محصولات خارجی/لزوم حمایت دولت و مجلس از تولید کنندگان داخل و ممنوعیت ورود نوشت افزار به کشور
بازار نوشت افزار همچنان در انحصار چند کشور خارجی است که با حمایت مسئولان از تولید داخل، این انحصار قابل شکست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر؛ با ورود به نیمه دوم مرداد ماه آرام آرام فروشندگان لوازم تحریر انبارهاری خود را پر از انواع و اقسام نوشت افزار می کنند تا ماه های آینده در آستانه سال تحصیلی جدید، اقدام به فروش آنها کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

محصولاتی مانند دفتر، خودکار، مداد، کاغذ و دیگر لوازم مرتبط با نوشت‌افزار در منازل، ادارات و کلاس‌های درس جایگاهی ویژه و جدایی ناپذیر دارند و با وجود فضای مجازی و حرکت به سوی دنیای بدون کاغذ بازی، این اقلام همچنان در تمام نقاط دنیا مصرف‌کنندگان خاص خود را حفظ کردند.

 

 

 

با این اوصاف تجارت نوشت‌افزار با داشتن بازار و مشتریان ثابتی مانند بیش از 14 میلیون دانش آموز و نزدیک به5 میلیون دانشجوی سراسر کشور، تجارتی پرسود است اما روی دیگر سکه سوداگرانی است که با ورود به این بازار به تنها چیزی که فکر می کنند، سود حاصل از فروش محصولات خود بوده و هیچگاه منافع ملی را در این میان در نظر نمی گیرند.  

امروزه از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور لبریز از نوشت افزاری است که گاهی ذهن انسان به خارجی بودن آنها خطور نمی کند چرا که کارشناسان این شرکت های تولید کننده بیش از خود مردم ایران به فرهنگ و ذائقه ما پی برده و با اعمال تمامی فاکتور های روانشانی رنگ و فنون جذب و اقناع مشتری دست یافتند.

تولید کنندگان داخلی نوشت افزار که بخشی از نیروی کار ما در کارخانه و بنگاه های تولیدی آنها مشغول کسب و کار هستند، در این میان با مشکل رقابت نابرابر و غیر متوازن با شرکت های نا معتبر خارجی به خصوص چینی،تایوانی،هنگ کونگی، کره ای و آلمانی مواجه هستند.

چین به عنوان غول برتر اقتصاد خاورمیانه و رتبه تولید جهان، کالاهایی با درجه بندی متفاوت برای اقشار کم درآمد تا ثروتمند تولید و روانه بازار می کند که تاجران نوشت افزار به طور معمول کالاهای بی کیفیت این کشور را وارد می کنند و مردم با مشاهده قیمت پایین تر از کالاهای مشابه داخلی، بدون توجه به کیفیت آن، اقدام به خرید می کند و اینگونه با کاهش روز افزون شرکت های تولیدی داخلی مواجه هستیم.

 

 

 

مورد دیگری که منجر به کاهش رقابت تولید کنندگان داخلی نوشت افزار با شرکت های خارجی می شود، حمایت مسئولان است که متاسفانه در سالهای اخیر این حمایت کاهش چشمگیری داشته است.

عظیمی، کارشناس مسائل اجتماعی در این راستا به خبرنگار آوای ماغر گفت: در حال حاضر با وجود تمامی موانع انسانی و غیر انسانی بر راه تولید داخل، بر اساس آمار 40 درصد نوشت‌افزار مصرفی کشور تولید داخل است؛ البته با همین شرایط تولید کنندگان داخل بارها اعلام کردند که ظرفیت تامین کل نیاز کشور به نوشت افزار در داخل کشور وجود دارد.

 

 

 

وی با بیان اینکه بازار نوشت افزار هم مانند دیگر بازارهای اقتصادی، دارای مافیایی است که اجازه ساماندهی و حمایت کامل از تولید داخل را نمی دهند، افزود: وقتی سود عده ای از واردات بی رویه کالاهای به ندرت با کیفیت است و این افراد در بدنه نهادهای تصمیم گیر باشند، معلوم است که اجازه برداشتن این مانع به راحتی داده نمی شود.

این کارشناس و تحلیل گر بازار خاطرنشان کرد: با پس گرفتن 60 درصد بازار نوشت افزار کشور از شرکت های خارجی، می توانیم با فعال کردن ظرفیت کامل کارخانه های تولیدی لوازم التحریر، در کنار خروج قابل توجه ارز از کشور و افزایش بیش از دو برابری نیروی کار در این حوزه، به رونق تولید بعنوان شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری کمک بزرگی کنیم.

عظیمی با بیان اینکه پشت پرده بازار سیاه نوشت افزار خارجی در کشور، توطئه شوم دشمنان برای اعمال مقاصد سیاسی، فرهنگی و دینی است، افزود:این مورد از تهاجم فرهنگی را همه کارشناسان و حتی بیشتر مردم عادی متوجه می شوند که بعنوان نمونه ابزاری که قرار است در خدمت دانش و سواد آموزی قرار گیرد، چرا باید معرف شخصیت های شیطان پرستی و یا نمادهای یهودی و صهیونیستی باشد؟

 

 
 
 

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه 25درصد جمعیت کشور ما به صورت مستقیم مصرف کننده نوشت‌افزار هستند، گفت: با توجه به اینکه جمعیت بالایی از این آمار نوجوان و مستعد تاثیر پذیری فرهنگ مهاجم هستند،این موضوع به‌خودی‌خود یک معضل است که در کنار معضل‌های دیگر مانند فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه ، باید مسئولان نهادها و سازمان های فرهنگی برای آن فکری اساسی و برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

 

 

 

عظیمی در پایان گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ مهاجم و رونق تولید، حمایت های مستقیم دولت و مجلس است که با تصویب و اجرای سیاست های حمایت از تولید کنندگان برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و ممنوعیت ورود نوشت افزار به کشور، این مهم محقق شدنی است.

انتهای پیام/

,

محصولاتی مانند دفتر، خودکار، مداد، کاغذ و دیگر لوازم مرتبط با نوشت‌افزار در منازل، ادارات و کلاس‌های درس جایگاهی ویژه و جدایی ناپذیر دارند و با وجود فضای مجازی و حرکت به سوی دنیای بدون کاغذ بازی، این اقلام همچنان در تمام نقاط دنیا مصرف‌کنندگان خاص خود را حفظ کردند.

 

 

 

با این اوصاف تجارت نوشت‌افزار با داشتن بازار و مشتریان ثابتی مانند بیش از 14 میلیون دانش آموز و نزدیک به5 میلیون دانشجوی سراسر کشور، تجارتی پرسود است اما روی دیگر سکه سوداگرانی است که با ورود به این بازار به تنها چیزی که فکر می کنند، سود حاصل از فروش محصولات خود بوده و هیچگاه منافع ملی را در این میان در نظر نمی گیرند.  

امروزه از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور لبریز از نوشت افزاری است که گاهی ذهن انسان به خارجی بودن آنها خطور نمی کند چرا که کارشناسان این شرکت های تولید کننده بیش از خود مردم ایران به فرهنگ و ذائقه ما پی برده و با اعمال تمامی فاکتور های روانشانی رنگ و فنون جذب و اقناع مشتری دست یافتند.

تولید کنندگان داخلی نوشت افزار که بخشی از نیروی کار ما در کارخانه و بنگاه های تولیدی آنها مشغول کسب و کار هستند، در این میان با مشکل رقابت نابرابر و غیر متوازن با شرکت های نا معتبر خارجی به خصوص چینی،تایوانی،هنگ کونگی، کره ای و آلمانی مواجه هستند.

چین به عنوان غول برتر اقتصاد خاورمیانه و رتبه تولید جهان، کالاهایی با درجه بندی متفاوت برای اقشار کم درآمد تا ثروتمند تولید و روانه بازار می کند که تاجران نوشت افزار به طور معمول کالاهای بی کیفیت این کشور را وارد می کنند و مردم با مشاهده قیمت پایین تر از کالاهای مشابه داخلی، بدون توجه به کیفیت آن، اقدام به خرید می کند و اینگونه با کاهش روز افزون شرکت های تولیدی داخلی مواجه هستیم.

 

 

 

مورد دیگری که منجر به کاهش رقابت تولید کنندگان داخلی نوشت افزار با شرکت های خارجی می شود، حمایت مسئولان است که متاسفانه در سالهای اخیر این حمایت کاهش چشمگیری داشته است.

عظیمی، کارشناس مسائل اجتماعی در این راستا به خبرنگار آوای ماغر گفت: در حال حاضر با وجود تمامی موانع انسانی و غیر انسانی بر راه تولید داخل، بر اساس آمار 40 درصد نوشت‌افزار مصرفی کشور تولید داخل است؛ البته با همین شرایط تولید کنندگان داخل بارها اعلام کردند که ظرفیت تامین کل نیاز کشور به نوشت افزار در داخل کشور وجود دارد.

 

 

 

وی با بیان اینکه بازار نوشت افزار هم مانند دیگر بازارهای اقتصادی، دارای مافیایی است که اجازه ساماندهی و حمایت کامل از تولید داخل را نمی دهند، افزود: وقتی سود عده ای از واردات بی رویه کالاهای به ندرت با کیفیت است و این افراد در بدنه نهادهای تصمیم گیر باشند، معلوم است که اجازه برداشتن این مانع به راحتی داده نمی شود.

این کارشناس و تحلیل گر بازار خاطرنشان کرد: با پس گرفتن 60 درصد بازار نوشت افزار کشور از شرکت های خارجی، می توانیم با فعال کردن ظرفیت کامل کارخانه های تولیدی لوازم التحریر، در کنار خروج قابل توجه ارز از کشور و افزایش بیش از دو برابری نیروی کار در این حوزه، به رونق تولید بعنوان شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری کمک بزرگی کنیم.

عظیمی با بیان اینکه پشت پرده بازار سیاه نوشت افزار خارجی در کشور، توطئه شوم دشمنان برای اعمال مقاصد سیاسی، فرهنگی و دینی است، افزود:این مورد از تهاجم فرهنگی را همه کارشناسان و حتی بیشتر مردم عادی متوجه می شوند که بعنوان نمونه ابزاری که قرار است در خدمت دانش و سواد آموزی قرار گیرد، چرا باید معرف شخصیت های شیطان پرستی و یا نمادهای یهودی و صهیونیستی باشد؟

 

 
 
 

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه 25درصد جمعیت کشور ما به صورت مستقیم مصرف کننده نوشت‌افزار هستند، گفت: با توجه به اینکه جمعیت بالایی از این آمار نوجوان و مستعد تاثیر پذیری فرهنگ مهاجم هستند،این موضوع به‌خودی‌خود یک معضل است که در کنار معضل‌های دیگر مانند فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه ، باید مسئولان نهادها و سازمان های فرهنگی برای آن فکری اساسی و برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

 

 

 

عظیمی در پایان گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ مهاجم و رونق تولید، حمایت های مستقیم دولت و مجلس است که با تصویب و اجرای سیاست های حمایت از تولید کنندگان برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و ممنوعیت ورود نوشت افزار به کشور، این مهم محقق شدنی است.

انتهای پیام/

,

محصولاتی مانند دفتر، خودکار، مداد، کاغذ و دیگر لوازم مرتبط با نوشت‌افزار در منازل، ادارات و کلاس‌های درس جایگاهی ویژه و جدایی ناپذیر دارند و با وجود فضای مجازی و حرکت به سوی دنیای بدون کاغذ بازی، این اقلام همچنان در تمام نقاط دنیا مصرف‌کنندگان خاص خود را حفظ کردند.

 

 

 

با این اوصاف تجارت نوشت‌افزار با داشتن بازار و مشتریان ثابتی مانند بیش از 14 میلیون دانش آموز و نزدیک به5 میلیون دانشجوی سراسر کشور، تجارتی پرسود است اما روی دیگر سکه سوداگرانی است که با ورود به این بازار به تنها چیزی که فکر می کنند، سود حاصل از فروش محصولات خود بوده و هیچگاه منافع ملی را در این میان در نظر نمی گیرند.  

امروزه از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور لبریز از نوشت افزاری است که گاهی ذهن انسان به خارجی بودن آنها خطور نمی کند چرا که کارشناسان این شرکت های تولید کننده بیش از خود مردم ایران به فرهنگ و ذائقه ما پی برده و با اعمال تمامی فاکتور های روانشانی رنگ و فنون جذب و اقناع مشتری دست یافتند.

تولید کنندگان داخلی نوشت افزار که بخشی از نیروی کار ما در کارخانه و بنگاه های تولیدی آنها مشغول کسب و کار هستند، در این میان با مشکل رقابت نابرابر و غیر متوازن با شرکت های نا معتبر خارجی به خصوص چینی،تایوانی،هنگ کونگی، کره ای و آلمانی مواجه هستند.

چین به عنوان غول برتر اقتصاد خاورمیانه و رتبه تولید جهان، کالاهایی با درجه بندی متفاوت برای اقشار کم درآمد تا ثروتمند تولید و روانه بازار می کند که تاجران نوشت افزار به طور معمول کالاهای بی کیفیت این کشور را وارد می کنند و مردم با مشاهده قیمت پایین تر از کالاهای مشابه داخلی، بدون توجه به کیفیت آن، اقدام به خرید می کند و اینگونه با کاهش روز افزون شرکت های تولیدی داخلی مواجه هستیم.

 

 

 

مورد دیگری که منجر به کاهش رقابت تولید کنندگان داخلی نوشت افزار با شرکت های خارجی می شود، حمایت مسئولان است که متاسفانه در سالهای اخیر این حمایت کاهش چشمگیری داشته است.

عظیمی، کارشناس مسائل اجتماعی در این راستا به خبرنگار آوای ماغر گفت: در حال حاضر با وجود تمامی موانع انسانی و غیر انسانی بر راه تولید داخل، بر اساس آمار 40 درصد نوشت‌افزار مصرفی کشور تولید داخل است؛ البته با همین شرایط تولید کنندگان داخل بارها اعلام کردند که ظرفیت تامین کل نیاز کشور به نوشت افزار در داخل کشور وجود دارد.

 

 

 

وی با بیان اینکه بازار نوشت افزار هم مانند دیگر بازارهای اقتصادی، دارای مافیایی است که اجازه ساماندهی و حمایت کامل از تولید داخل را نمی دهند، افزود: وقتی سود عده ای از واردات بی رویه کالاهای به ندرت با کیفیت است و این افراد در بدنه نهادهای تصمیم گیر باشند، معلوم است که اجازه برداشتن این مانع به راحتی داده نمی شود.

این کارشناس و تحلیل گر بازار خاطرنشان کرد: با پس گرفتن 60 درصد بازار نوشت افزار کشور از شرکت های خارجی، می توانیم با فعال کردن ظرفیت کامل کارخانه های تولیدی لوازم التحریر، در کنار خروج قابل توجه ارز از کشور و افزایش بیش از دو برابری نیروی کار در این حوزه، به رونق تولید بعنوان شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری کمک بزرگی کنیم.

عظیمی با بیان اینکه پشت پرده بازار سیاه نوشت افزار خارجی در کشور، توطئه شوم دشمنان برای اعمال مقاصد سیاسی، فرهنگی و دینی است، افزود:این مورد از تهاجم فرهنگی را همه کارشناسان و حتی بیشتر مردم عادی متوجه می شوند که بعنوان نمونه ابزاری که قرار است در خدمت دانش و سواد آموزی قرار گیرد، چرا باید معرف شخصیت های شیطان پرستی و یا نمادهای یهودی و صهیونیستی باشد؟

 

 
 
 

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه 25درصد جمعیت کشور ما به صورت مستقیم مصرف کننده نوشت‌افزار هستند، گفت: با توجه به اینکه جمعیت بالایی از این آمار نوجوان و مستعد تاثیر پذیری فرهنگ مهاجم هستند،این موضوع به‌خودی‌خود یک معضل است که در کنار معضل‌های دیگر مانند فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه ، باید مسئولان نهادها و سازمان های فرهنگی برای آن فکری اساسی و برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

 

 

 

عظیمی در پایان گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ مهاجم و رونق تولید، حمایت های مستقیم دولت و مجلس است که با تصویب و اجرای سیاست های حمایت از تولید کنندگان برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و ممنوعیت ورود نوشت افزار به کشور، این مهم محقق شدنی است.

انتهای پیام/

,

محصولاتی مانند دفتر، خودکار، مداد، کاغذ و دیگر لوازم مرتبط با نوشت‌افزار در منازل، ادارات و کلاس‌های درس جایگاهی ویژه و جدایی ناپذیر دارند و با وجود فضای مجازی و حرکت به سوی دنیای بدون کاغذ بازی، این اقلام همچنان در تمام نقاط دنیا مصرف‌کنندگان خاص خود را حفظ کردند.

 

 

 

با این اوصاف تجارت نوشت‌افزار با داشتن بازار و مشتریان ثابتی مانند بیش از 14 میلیون دانش آموز و نزدیک به5 میلیون دانشجوی سراسر کشور، تجارتی پرسود است اما روی دیگر سکه سوداگرانی است که با ورود به این بازار به تنها چیزی که فکر می کنند، سود حاصل از فروش محصولات خود بوده و هیچگاه منافع ملی را در این میان در نظر نمی گیرند.  

امروزه از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور لبریز از نوشت افزاری است که گاهی ذهن انسان به خارجی بودن آنها خطور نمی کند چرا که کارشناسان این شرکت های تولید کننده بیش از خود مردم ایران به فرهنگ و ذائقه ما پی برده و با اعمال تمامی فاکتور های روانشانی رنگ و فنون جذب و اقناع مشتری دست یافتند.

تولید کنندگان داخلی نوشت افزار که بخشی از نیروی کار ما در کارخانه و بنگاه های تولیدی آنها مشغول کسب و کار هستند، در این میان با مشکل رقابت نابرابر و غیر متوازن با شرکت های نا معتبر خارجی به خصوص چینی،تایوانی،هنگ کونگی، کره ای و آلمانی مواجه هستند.

چین به عنوان غول برتر اقتصاد خاورمیانه و رتبه تولید جهان، کالاهایی با درجه بندی متفاوت برای اقشار کم درآمد تا ثروتمند تولید و روانه بازار می کند که تاجران نوشت افزار به طور معمول کالاهای بی کیفیت این کشور را وارد می کنند و مردم با مشاهده قیمت پایین تر از کالاهای مشابه داخلی، بدون توجه به کیفیت آن، اقدام به خرید می کند و اینگونه با کاهش روز افزون شرکت های تولیدی داخلی مواجه هستیم.

 

 

 

مورد دیگری که منجر به کاهش رقابت تولید کنندگان داخلی نوشت افزار با شرکت های خارجی می شود، حمایت مسئولان است که متاسفانه در سالهای اخیر این حمایت کاهش چشمگیری داشته است.

عظیمی، کارشناس مسائل اجتماعی در این راستا به خبرنگار آوای ماغر گفت: در حال حاضر با وجود تمامی موانع انسانی و غیر انسانی بر راه تولید داخل، بر اساس آمار 40 درصد نوشت‌افزار مصرفی کشور تولید داخل است؛ البته با همین شرایط تولید کنندگان داخل بارها اعلام کردند که ظرفیت تامین کل نیاز کشور به نوشت افزار در داخل کشور وجود دارد.

 

 

 

وی با بیان اینکه بازار نوشت افزار هم مانند دیگر بازارهای اقتصادی، دارای مافیایی است که اجازه ساماندهی و حمایت کامل از تولید داخل را نمی دهند، افزود: وقتی سود عده ای از واردات بی رویه کالاهای به ندرت با کیفیت است و این افراد در بدنه نهادهای تصمیم گیر باشند، معلوم است که اجازه برداشتن این مانع به راحتی داده نمی شود.

این کارشناس و تحلیل گر بازار خاطرنشان کرد: با پس گرفتن 60 درصد بازار نوشت افزار کشور از شرکت های خارجی، می توانیم با فعال کردن ظرفیت کامل کارخانه های تولیدی لوازم التحریر، در کنار خروج قابل توجه ارز از کشور و افزایش بیش از دو برابری نیروی کار در این حوزه، به رونق تولید بعنوان شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری کمک بزرگی کنیم.

عظیمی با بیان اینکه پشت پرده بازار سیاه نوشت افزار خارجی در کشور، توطئه شوم دشمنان برای اعمال مقاصد سیاسی، فرهنگی و دینی است، افزود:این مورد از تهاجم فرهنگی را همه کارشناسان و حتی بیشتر مردم عادی متوجه می شوند که بعنوان نمونه ابزاری که قرار است در خدمت دانش و سواد آموزی قرار گیرد، چرا باید معرف شخصیت های شیطان پرستی و یا نمادهای یهودی و صهیونیستی باشد؟

 

 
 
 

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه 25درصد جمعیت کشور ما به صورت مستقیم مصرف کننده نوشت‌افزار هستند، گفت: با توجه به اینکه جمعیت بالایی از این آمار نوجوان و مستعد تاثیر پذیری فرهنگ مهاجم هستند،این موضوع به‌خودی‌خود یک معضل است که در کنار معضل‌های دیگر مانند فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه ، باید مسئولان نهادها و سازمان های فرهنگی برای آن فکری اساسی و برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

 

 

 

عظیمی در پایان گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ مهاجم و رونق تولید، حمایت های مستقیم دولت و مجلس است که با تصویب و اجرای سیاست های حمایت از تولید کنندگان برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و ممنوعیت ورود نوشت افزار به کشور، این مهم محقق شدنی است.

انتهای پیام/

,

محصولاتی مانند دفتر، خودکار، مداد، کاغذ و دیگر لوازم مرتبط با نوشت‌افزار در منازل، ادارات و کلاس‌های درس جایگاهی ویژه و جدایی ناپذیر دارند و با وجود فضای مجازی و حرکت به سوی دنیای بدون کاغذ بازی، این اقلام همچنان در تمام نقاط دنیا مصرف‌کنندگان خاص خود را حفظ کردند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

با این اوصاف تجارت نوشت‌افزار با داشتن بازار و مشتریان ثابتی مانند بیش از 14 میلیون دانش آموز و نزدیک به5 میلیون دانشجوی سراسر کشور، تجارتی پرسود است اما روی دیگر سکه سوداگرانی است که با ورود به این بازار به تنها چیزی که فکر می کنند، سود حاصل از فروش محصولات خود بوده و هیچگاه منافع ملی را در این میان در نظر نمی گیرند.  

,

امروزه از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور لبریز از نوشت افزاری است که گاهی ذهن انسان به خارجی بودن آنها خطور نمی کند چرا که کارشناسان این شرکت های تولید کننده بیش از خود مردم ایران به فرهنگ و ذائقه ما پی برده و با اعمال تمامی فاکتور های روانشانی رنگ و فنون جذب و اقناع مشتری دست یافتند.

,

تولید کنندگان داخلی نوشت افزار که بخشی از نیروی کار ما در کارخانه و بنگاه های تولیدی آنها مشغول کسب و کار هستند، در این میان با مشکل رقابت نابرابر و غیر متوازن با شرکت های نا معتبر خارجی به خصوص چینی،تایوانی،هنگ کونگی، کره ای و آلمانی مواجه هستند.

,

چین به عنوان غول برتر اقتصاد خاورمیانه و رتبه تولید جهان، کالاهایی با درجه بندی متفاوت برای اقشار کم درآمد تا ثروتمند تولید و روانه بازار می کند که تاجران نوشت افزار به طور معمول کالاهای بی کیفیت این کشور را وارد می کنند و مردم با مشاهده قیمت پایین تر از کالاهای مشابه داخلی، بدون توجه به کیفیت آن، اقدام به خرید می کند و اینگونه با کاهش روز افزون شرکت های تولیدی داخلی مواجه هستیم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

مورد دیگری که منجر به کاهش رقابت تولید کنندگان داخلی نوشت افزار با شرکت های خارجی می شود، حمایت مسئولان است که متاسفانه در سالهای اخیر این حمایت کاهش چشمگیری داشته است.

,

عظیمی، کارشناس مسائل اجتماعی در این راستا به خبرنگار آوای ماغر گفت: در حال حاضر با وجود تمامی موانع انسانی و غیر انسانی بر راه تولید داخل، بر اساس آمار 40 درصد نوشت‌افزار مصرفی کشور تولید داخل است؛ البته با همین شرایط تولید کنندگان داخل بارها اعلام کردند که ظرفیت تامین کل نیاز کشور به نوشت افزار در داخل کشور وجود دارد.

, آوای ماغر,

 

,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه بازار نوشت افزار هم مانند دیگر بازارهای اقتصادی، دارای مافیایی است که اجازه ساماندهی و حمایت کامل از تولید داخل را نمی دهند، افزود: وقتی سود عده ای از واردات بی رویه کالاهای به ندرت با کیفیت است و این افراد در بدنه نهادهای تصمیم گیر باشند، معلوم است که اجازه برداشتن این مانع به راحتی داده نمی شود.

,

این کارشناس و تحلیل گر بازار خاطرنشان کرد: با پس گرفتن 60 درصد بازار نوشت افزار کشور از شرکت های خارجی، می توانیم با فعال کردن ظرفیت کامل کارخانه های تولیدی لوازم التحریر، در کنار خروج قابل توجه ارز از کشور و افزایش بیش از دو برابری نیروی کار در این حوزه، به رونق تولید بعنوان شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری کمک بزرگی کنیم.

,

عظیمی با بیان اینکه پشت پرده بازار سیاه نوشت افزار خارجی در کشور، توطئه شوم دشمنان برای اعمال مقاصد سیاسی، فرهنگی و دینی است، افزود:این مورد از تهاجم فرهنگی را همه کارشناسان و حتی بیشتر مردم عادی متوجه می شوند که بعنوان نمونه ابزاری که قرار است در خدمت دانش و سواد آموزی قرار گیرد، چرا باید معرف شخصیت های شیطان پرستی و یا نمادهای یهودی و صهیونیستی باشد؟

,

 

,
 
 
 
,
 
 
 
,
 
 
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه 25درصد جمعیت کشور ما به صورت مستقیم مصرف کننده نوشت‌افزار هستند، گفت: با توجه به اینکه جمعیت بالایی از این آمار نوجوان و مستعد تاثیر پذیری فرهنگ مهاجم هستند،این موضوع به‌خودی‌خود یک معضل است که در کنار معضل‌های دیگر مانند فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه ، باید مسئولان نهادها و سازمان های فرهنگی برای آن فکری اساسی و برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

عظیمی در پایان گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ مهاجم و رونق تولید، حمایت های مستقیم دولت و مجلس است که با تصویب و اجرای سیاست های حمایت از تولید کنندگان برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و ممنوعیت ورود نوشت افزار به کشور، این مهم محقق شدنی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه