اخبار داغ

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد:

بخاطر بافت تاریخی، طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) متوقف شده است

بخاطر بافت تاریخی، طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) متوقف شده است
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: با توجه به اینکه امامزاده جعفر در بافت تاریخی است با مشکل میراثی و تاریخی مواجه و مدتی متوقف شده است این موضوع تعیین تکلیف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین کاظمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، پیرامون طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) گفت: با توجه به اینکه امامزاده جعفر در بافت تاریخی است با مشکل میراثی و تاریخی مواجه و مدتی متوقف شده است این موضوع تعیین تکلیف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: به خاطر محدوده قرارگیری امامزاده بحث بافت تاریخی فعلا طرح توسعه متوقف است تا کارهای انجام شود و مجوزهای لازم گرفته شود و به نحوی که به بافت تاریخی هم آسیبی وارد نشود، توسعه انجام می‌شود.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد با بیان اینکه برای همه امامزاده‌ها طرح توسعه داریم، اظهار داشت: کمیته‌ای به نام کمیته تصویب طرح جامع داریم که متشکل از چند تن از اساتید دانشگاه و اساتید شهرسازی و معماری است که برای همه امامزاده‌ها طرح توسعه تنطیم می‌کنیم.

,

کاظمی خاطرنشان کرد: در طرح توسعه همه نیازهای امامزاده دیده می‌شود، یعنی حتی برای سال‌های آینده ظرفیت و امکاناتی که نیاز دارد در آن دیده می‌شود؛ صرف یک امامزاده هم نیست و ما برای همه امامزاده‌ها طرح توسعه را داریم و علاوه بر امامزاده جعفر، امامزاده‌های دیگر هم بصورت مرحله‌ای دارد انجام می‌شود.

,

وی درباره منابع مالی طرح توسعه امامزاده با بیان اینکه هزینه مالی این طرح از خود درآمدهای امامزاده است، عنوان کرد: ما منابعی داریم تحت عنوان منابع تسهیم عمرانی امامزاده، که بودجه‌ای که از درآمد امامزاده جدا می‌شود برای موضوع عمرانی امامزاده که تمام هزینه‌های عمرانی امامزاده از همان سرفصل پرداخت می‌شود و از درآمد خود امامزاده هم است.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در پاسخ به این سئوال که موانع پیش روی طرح توسعه امامزاده جعفر چه زمانی برداشته می‌شود، بیان کرد: درباره زمان دقیق آن هیچ چیز مشخص نیست، یک بحث چند ارگانی است که اداره اوقاف، سازمان میراث فرهنگی و... دخلی هستند و مشکلی است که باید حل شود و مجوزهای لازم گرفته شود، اما مشخص نیست کی این کار انجام شود و ما خودمان از همه مشتاقتر هستیم که طرح جامع امامزاده کلید بخورد و به بهره‌برداری برسد.

,

کاظمی تأکید کرد: برخی از مشکلات اساسی که وجود دارد با طرح جامع مرتفع می‌شود که یکی از آن‌ها سرویس‌های بهداشتی است که در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد؛ مورد دیگر فضای خود امامزاده است که ما فضای خوب و مناسبی نداریم که از نظر گرمایشی و سرمایشی خوب باشد و بتواند جمعیت بالا را پوشش دهد.

,

وی تصریح کرد: لذا ما خودمان مشتاقتر هستیم که طرح جامع هرچه زودتر کلید بخورد و به بهره‌برداری برسد و الان هم مشکل فقط بحث مجوزها است، که هر زمان مشکل مجوزها حل شود کار را شروع می‌کنیم و از نظر مالی مشکلی وجود ندارد.

,

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد به برنامه‌های امامزاده‌ها در فصل تابستان اشاره و عنوان کرد: ما هر فصلی از سال متناسب با تاریخ‌های قمری و شمسی طرحواره‌های مشخصی در سازمان اوقاف داریم، مثلا برای تابستان ما طرحی داریم به نام طرح نشاط معنوی که در کل کشور انجام می‌شود و شامل کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در امامزاده‌ها است؛ انواع کلاس‌ها برگزار می‌شود و الان هم آن امامزاده‌هایی که درگیر طرح هستند، دارند این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند.

,

کاظمی اظهار داشت: بیشتر برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی برگزار می‌کنیم و سعی می‌شود این برنامه‌ها قوی و مناسب و برای مردم جذاب و قابل استفاده باشد و این از رسالت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه