شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: اجتماعی
ساعت: 09:45 منتشر شده در مورخ: 1398/05/22 شناسه خبر: 1512203
با خوردن آبغوره تغییراتی را در دهان خود شاهد خواهید بود که خبر از وجود بیماری در قسمت‌های مختلف بدنتان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

 
روشی عجیب برای تشخیص سلامت بدن
 
کافی است یک استکان آبغورهبخورید؛ بعد از 50 ثانیه تغییراتی را در دهان خود شاهد خواهید بود که خبر از وجود بیماری در قسمت‌های مختلف بدن می‌دهد. اگر بعد از خوردن آبغوره دهانتان آب افتاد، به احتمال بالا قند خونتان بالاست، اما اگر اگر دهانتان خشک شد بدنتان با مشکلات کبدی دست و پنجه نرم می‌کند. ممکن است بعد از خوردن آبغوره دهانتان کمی کف کند یا بزاق دهانتان چسبناک شود در این صورت احتمال بالا بودن چربی خون بدنتان بسیار بالاست و اگر بعد از این ماجرا سردرد گرفتید احتمالا به فشار خون مبتلا هستید.
 
خواص شگفت‌انگزی از فلفل سیاه که نمی‌دانستید
 
اغلب پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند به غذاها ‏فلفل سیاه‏اضافه کنید؛ افزودن این ادویه محبوب می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند و سلامت و شادابی را به پوست شما بازگرداند؛ افزودن این ادویه باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود و می‌تواند سلامت مغز شما را تضمین کند. فلفل سیاه از داروهای پرکاربرد در تسکین سیاه سرفه محسوب می‌شود و باعث کاهش درد مفاصل و بهبود التهابات بدن می شود؛ جالب است بدانید که تاثیر چشم‌گیری بر افزایش رشد ناخن‌ها و رفع موخوره دارد.
 
معجونی برای درمان درد مفاصل
 
زانو درد و درد مفاصل از جمله اختلالت شایعی است که اغلب افراد، به خصوص افراد دارای سنین بالا تر حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند. راهکارهای زیادی برای درمان این اختلالات وجود دارد اما یکی از پرکاربرد ترین آن‌ها استفاده از پودر سنجد است. برای تهیه معجون درمان کننده درد و ضعف مفاصل کافیست سه قاشق غذا خوری پودر سنجد با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل ترکیب و روزانه یک لیوان از آن را بین وعده‌های غذایی میل کنید تا به مرور زمان درد و ضعف موحود در مفاصل و به خصوص زانو بهبود پیدا کند.
 
چند روش ساده برای مقابله با بی خوابی
 
هر شب سر یک ساعت معین بخوابید و هر روز در یک ساعت مشخص، از خواب بیدار شوید. بهتر است سعی کنید در طول روز چرت نزنید، زیرا چرت زدن باعث بی خوابی در شب می شود. از مصرف کافئین و نیکوتین از عصر به بعد پرهیز کنید. کافئین و نیکوتین از جمله مواد محرک هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد کم‌خوابی شوند. بهتر است ورزش منظم داشته باشید و به یاد داشته باشید که با انجام ورزش منظم در طی روز، شب‌ها بیشتر احساس خستگی خواهید کرد. 3 تا 4 ساعت قبل از خوابیدن، ورزش نکنید، زیرا ممکن است باعث بیخوابی شما گردد. قبل از خواب، غذای سنگین نخورید. حداقل دو ساعت قبل از خواب، شام بخورید.
 
معرفی یک نوشیدنی خوش‌طعم بعد از ورزش!
 
برخی از متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند بعد از ورزش شیر کاکائو بنوشید؛ نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش تاثیر چشم‌گیری بر حفظ سلامت بدن و آبرسانی بعد از ورزش خواهد داشت. استفاده از شیر کاکائو دو برابر آب؛ رطوبت و مواد معدنی به بدنتان می‌رساند و سلول‌های بدن را احیا می‌کند. بدن انسان در هنگام ورزش مقدار زیادی عرق می‌کند و آب از دست می‌دهد که در صورت برطرف نشدن می‌تواند آسیب زیادی به بدن برساند اما شیر کاکائو می‌تواند تا حد زیادی این کاهش رطوبت را برطرف کرده و مجدد بدن را آب‌رسانی کند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
 
انتهای پیام/
http://dana.ir/1512203
ارسال نظر
نظرات