اخبار داغ

کرباسچی:

اصلاحات از ابتدا تاکنون رهبری نداشته است/ جریان اصلاحات روی رهبری خاتمی توافق ندارد

اصلاحات از ابتدا تاکنون رهبری نداشته است/ جریان اصلاحات روی رهبری خاتمی توافق ندارد
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه اصلاحات از ابتدا تاکنون رهبری نداشته است، گفت: نه آقای خاتمی ادعای رهبری اصلاحات را داشته و نه جریان اصلاحات باهم بر سر رهبری این جریان توافق کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران طی گفتگویی که با روزنامه سازندگی ارگان رسمی این حزب داشته با بیان این که جریان اصلاحات در گذشته که در وضعیت فعلی نیز به معنای واقعی رهبر نداشته و ندارد، گفته است: اصلاحات نیازمند رهبری است که برنامه خط مشی و استراتژی آن را تعیین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
کرباسچی با اشاره به برخی صحبت‌های اخیر عباس عبدی، حسین مرعشی و احمد زیدآبادی درباره نیاز جریان اصلاحات به رهبری جدید گفت: رهبری مفهوم مشخصی دارد، رهبری این نیست که فقط به صورت نمادین بگویم آقای خاتمی رهبر تشکیلاتی اصلاحات است. آقای خاتمی فردی شناخته شده، مورد احترام و فرهیخته است و از بهترین شخصیت‌هایی است که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کند اما موضوع رهبری یک جریان سیاسی امری متفاوت و نیازمند ساز و کار تشکیلاتی در جبهه اصلاحات است.
,
 
,
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی وی با تاکید بر اینکه اصلاحات از ابتدا تاکنون رهبری نداشته است که اکنون بگویم نیازمند رهبر جدید است، تصریح کرد: آقای خاتمی مورد احترام همه بوده و هستند اما آیا به واقع آقای خاتمی اصلاحات را رهبری می کنند؟ این که زمانی در جریان انتخابات یا در مسئله و حوزه دیگر ایشان اظهار نظر کنند و همه به نظر ایشان احترام بگذارند به معنای رهبری نیست. رهبری یعنی ورود به مسائل مدیریت و ساماندهی آنها.
,
 
,
کرباسچی در تشریح ویژگی های رهبری جریان سیاسی می گوید: رهبری یعنی اینکه اگر زمانی به مشکلی برخوردیم بیاید و مشکل را حل و فصل کند، اگر نقصی وجود دارد رفع آن نقض توسط رهبری جریان انجام شود و اگر لازم شد در نقاط حساسی حضور یا عدم حضور افراد را مدیریت کند. قبول مسئولیت در زمان‌های حساسی که باید عواقب یک تصمیم برعهده گرفته شود از نقش های مهم رهبری جریان است. رهبری تنها وجه علاقه و احترام از طرف اعضا و گروه ها نیست و باید تمامی جنبه‌ها را دنبال کند. نه آقای خاتمی هرگز چنین ادعایی داشته اند که رهبر مجموعه جریان اصلاحات هستند و نه جریان اصلاحات با هم بر سر رهبری جریان اصلاحات توافق کرده اند. گروه‌های جریان اصلاحات به آقای خاتمی بسیار علاقه‌مند هستند؛ اما اینگونه نیست که همه با هم توافق کرده‌اند که در شرایط فعلی ایشان رهبر جریان اصلاحات تلقی شوند. شاید جمله درست‌تر این باشد که جریان اصلاحات پیش از آن که به رهبر جدید نیاز داشته باشد از اساس نیازمند رهبر است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه