اخبار داغ

جلوگیری از اشتغال در بیکارترین استان کشور؛

سلایق شخصی مدیران مانع استخدام جوانان در شرکت برق سیستان وبلوچستان شد!

سلایق شخصی مدیران مانع استخدام جوانان در شرکت برق سیستان وبلوچستان شد!
تعدادی از جوانان تحصیل کرده که در آزمون استخدامی شرکت برق سیستان وبلوچستان پذیرفته شده بودند از رد صلاحیت خود در مرحله گزینش به مجمع نمایندگان استان شکایت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ موضوع از این قرار است که تعدادی از جوانان تحصیل کرده و جویای کار در سیستان وبلوچستان طی تماس های تلفنی با خبرنگار ما اعلام کردند که در آزمون استخدامی شرکت برق استان نمره قبولی کسب کرده اند اما مورد بی مهری مسئولان این شرکت قرار گرفته اند.
 
یکی از این افراد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شرکت برق استان سهمیه استخدام تعداد زیادی نیرو داشت اما در کمال تعجب از میان تمامی افرادی که پذیرفته شده بودند تنها تعداد محدودی در مرحله گزینش و مصاحبه پذیرفته شدند و مابقی سهمیه عملاً سوخت شد.  
 
این فرد که خواست نامش فاش نشود افزود: سئوال اینجاست که چرا در جوانترین و البته بیکارترین استان کشور، سهمیه استخدامی به همین راحتی باید به هدر برود و چرا مسئولان اینقدر مراحل گزینش را سخت و پیچیده گرفته اند که تنها تعداد خاصی بتوانند قبول شوند و جوانانی که سالها درس خوانده و مدارک بالای تحصیلی و علمی را دریافت کرده اند از اشتغال محروم شوند؟!
 
وی ادامه داد: البته مسئولان شرکت برق هم هیچ توضیحی نداده اند که ملاک رد صلاحیت این افراد چه بوده و عموماً کسانی که قبول شده اند چه کسانی بوده اند.
 
به منظور پیگیری موضوع و دریافت صحت و سقم گفته های این شهروند با نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم که وی نیز کلیت موضوع را تایید کرد اما از تعداد دقیق سهمیه استخدامی و سوخت شده اظهار بی اطلاعی کرد.
 
علیم یارمحمدی در گفتگو با عصرهامون افزود: این موضوع از طریق حدود 10 تا 12 نفر از کسانی که در این آزمون قبول شده اما در مرحله گزینش و مصاحبه مورد پذیرش واقع نشده بودند طی نامه ای به مجمع نمایندگان استان اطلاع رسانی و خواستار پیگیری آن شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: در بررسی های انجام شده متوجه شدیم که دلیل عدم پذیرش این افراد غیرمنطقی بوده است و همه آنها که بومی و در شهرستان های مختلف استان نیز ساکن هستند کارشناس و یا کارشناس ارشد بوده اند که مدیران مربوطه صرفاً با "صلاحدید شخصی" و بدون در نظر گرفتن منافع و شرایط خاص سیستان وبلوچستان اقدام به رد صلاحیت آنها کرده اند.
 
وی اعلام کرد: هنوز این سهمیه سوخت نکرده و با رایزنی های انجام شده قول های مساعدی گرفته ایم تا این افراد مجدد به چرخه جذب بازگردند که پیگیر نهایی شدن آن هستیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه