اخبار داغ

اولین قطع رابطه با ارتش برمه به خاطر قتل عام مسلمانان/ تصمیم دیرهنگام قطع رابطه شرکت بلژیکی با میانمار

اولین قطع رابطه با ارتش برمه به خاطر قتل عام مسلمانان/ تصمیم دیرهنگام قطع رابطه شرکت بلژیکی با میانمار
یک شرکت بلژیکی پس از درخواست هیئت حقیقت یاب سازمان ملل متحد مبنی بر قطع تمام روابط مالی با ژنرال‎های میانمار، ارتباط خود را با ارتش این کشور قطع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ یک شرکت بلژیکی پس از درخواست هیئت حقیقت‎یاب سازمان ملل متحد مبنی بر قطع تمام روابط مالی با ژنرال‎های میانمار، اولین تجارتی است که قطع ارتباط با ارتش میانمار را اعلام می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

شرکت ارتباطات ماهواره ای بلژیکی نیوتِک (Newtec) طی بیانیه ای گفت که پیرو توصیه های سازمان ملل، روابط تجاری با مایتِل (Mytel) اپراتور تلفن همراه محلی که متعلق به ارتش است را قطع می کند.

,

 

,

, ,

 

,

به گفته کارشناسان سازمان ملل، 3 ژنرال ارتش میانمار در سرکوب و نسل کشی سال 2017 که منجر به قتل عام هزاران مسلمان روهینگیایی شد، نقش داشته اند.

,

شرکت مایتِل گفت: "ما هرگز آگاهانه به هیچ سازمان یا شرکت مرتبط با اقدامات خشونت آمیز و بی رحمی ها علیه مردم روهینگیا خدماتی نخواهیم فروخت."

,

شرکتی که روابط عمومی مایتِل را بر عهده دارد از اظهارنظر خودداری کرد.

,

 

,

, ,

 

,

واکنش های متفاوت

, واکنش های متفاوت,

"کریستوفر سیدوتی" فعال حقوق بشری و عضو هیئت سازمان ملل متحد از نیوتک به خاطر پیروی از توصیه ها قدردانی کرد.

,

وی به voa گفت: "این تصمیم بسیار خوشایندی است. ما از مشاهده چنین اقدام فوری از سوی آنها خرسند می شویم و امیدواریم که این اولین اقدام در میان بسیاری دیگر باشد."

, voa,

 

,

, ,

 

,

اما "مارک فارمنر" مبارز حقوق بشری که در اوایل سال جاری نام نیوتِک را در لیست کثیف شرکت هایی که با ارتش میانمار مشغول تجارت بودند، آورده گفت که نیوتِک باید زودتر وارد عمل می شد.

,

وی افزود: "نیوتِک به مدت 9 ماه از همکاری با ارتش برمه اطلاع داشته و توجهی به آن نکرده است. آنها اکنون به خاطر تبلیغات منفی و گزارش هیئت حقیقت یاب سازمان ملل متحد و نه به دلیل اخلاقی به این مداخله پایان می دهند."

,

بیشتر بخوانیم: هزینه قتل عام مسلمانان روهینگیا از تجارت نظامی به دست می آید

, هزینه قتل عام مسلمانان روهینگیا از تجارت نظامی به دست می آید,

 

,

, ,

 

,

تهدید با اقدام قانونی

, تهدید با اقدام قانونی,

"توماس وَن دِن دریسچ" (Thomas Van den Driessche) مدیر ارشد اجرایی شرکت نیوتک طی نامه ای در نوامبر گذشته تهدید کرد که اگر روابط این شرکت با ارتش برمه عمومی شود، گروه فشار فارمنر را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

,

وی با افترا خواندن ادعاهای فارمنر، نوشت: "اگر تصمیم به قرار دادن نیوتِک در لیست کثیف خود دارید، مسئول هر گونه خساراتی که در نتیجه این اقدامات به شرکت وارد می شود، هستید."

,

 

,

, ,

 

,

فارمنر در پاسخ به وی گفت: "به نظر می رسد که شما از وضعیت برمه و مشتری خود در آن کشور بی اطلاع هستید. شما فکر می کنید که به عنوان یک شرکت بزرگ با تهدیدهای قانونی قادر به قلدری برای گروه های مبارزاتی کوچک هستید، اما ما ترسی نداریم."

,

نیوتک از اظهارنظر در مورد تهدید قانونی خود خودداری کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه