اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی خلیل آباد خبر داد

نظارت دامپزشکی بر ذبح دام‌های سبک و سنگین در خلیل آباد

نظارت دامپزشکی بر ذبح دام‌های سبک و سنگین در خلیل آباد
مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد گفت: طی بازرسی هایی که در روز عید قربان توسط اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی انجام شد، تعداد 41 رأس دام سبک و 2 رأس دام سنگین مورد نظارت قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، با اشاره به اقدامات انجام شده در روز عید قربان، اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی که با شهرداری خلیل آباد شد، کشتارگاه دام شهرستان در روز عید قربان برای عموم باز و کلیه خدمات در این مرکز اعم از سلاخی، بازرسی و... به صورت رایگاه به خیرین خداجو ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه در محل کشتارگاه علاوه بر کارشناسان دامپزشکی به عنوان ناضر بهداشتی، ناظر ذبح شرعی نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان علاوه بر حضور یک اکیپ ثابت در کشتارگاه، یک اکیپ ثابت در محل شبکه دامپزشکی و یک اکیپ سیار در داخل شهر خلیل آباد کار خدمت رسانی به متقاضیان را عهده دار بود.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد با تاکید بر اینکه در مجموع دو دکتر دامپزشک، دو کارشناس و یک روحانی در تیم کارشناسی شبکه دامپزشکی حضور داشتند، تصریح کرد: کارشناس این شبکه علاوه بر بازرسی گوشت استحصالی، دام های قربانی را قبل از کشتار به صورت بالینی معاینه و در صورت وجود هر گونه بیماری از کشتار آنها جلوگیری به عمل می آورد.

,

وی با اشاره به اینکه در مجموع در این روز در بازرسی های صورت گرفته، تعداد 41 رأس دام سبک و 2 رأس دام سنگین مورد نظارت قرار گرفته است، اذعان کرد:  اداره دامپزشکی شهرستان با اطلاع رسانی گسترده که به مراکز و موسسات خیریه به منظور انتقال دام کشتاری به کشتارگاه انجام داد، در جهت ارتقاء کیفیت گوشت استحصالی  تلاش خود را انجام داد.

,

احمدی همچنین در پایان با بیان اینکه ذبح دام در معابر عمومی و منزل علاوه بر خطرات ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان نظیر تب کریمه کنگو ، تب مالت و... آلودگی محیط زیست و ایجاد مشکلات روحی و روانی به دنبال دارد، عنوان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی، نشست کمیته بیماری های مشترک و ... از جمله اقداماتی بود که قبل از عید قربان در جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص کشتار غیر مجاز دام انجام شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه