اخبار داغ

استاندار همدان:

نماینده‌ ثبت جهانی منبت شهریور به ملایر سفر می‌کنند/شک در ثبت جهانی مبل ملایر وجود ندارد

نماینده‌ ثبت جهانی منبت شهریور به ملایر سفر می‌کنند/شک در ثبت جهانی مبل ملایر وجود ندارد
استاندار همدان گفت: در پایان شهریور نماینده‌ ثبت جهانی برای بررسی آخرین وضعیت شهرستان در خوشه منبت به ملایر سفر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ سعید شاهرخی شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه سومین جشنواره مبل و منبت ملایر اظهار داشت: 15 نوع صنایع‌دستی مهم در ملایر داریم که هر کدام بی‌بدیل و قابل‌عرضه هستند که منبت یکی از آن‌هاست که بیش از 25 هزار نفر به صورت مستقیم غیرمستقیم با آن در ارتباط هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی به وضعیت روند جهانی شدن منبت ملایر اشاره کرد و گفت: در آخرین جلسه‌ای که به همراه نمایندگان با معاون رئیس‌جمهور و رئیس میراث فرهنگی داشتیم به جمع‌بندی و توافق رسیدیم که تا شهریورماه اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات جهانی شدن منبت ملایر را در شهرستان و استان انجام داده و در پایان شهریور نماینده ثبت جهانی به ملایر سفر می‌کند

,

استاندار همدان گفت: نباید در جهانی شدن منبت ملایر شک کرد و ایرادات جزئی که در این بخش گرفته‌شده و با همراهی همه مردم و فعالین صنعت منبت و مسئولین شهرستان و استان رفع شده و در ماه‌های آینده اعلام این رویداد جهانی را جشن می‌گیریم.

,

وی با اشاره به ویژگی‌های شهر ملایر اظهار داشت: ملایر یکی از نقاط تاریخی و منحصربه‌فرد در کشور و استان است که دارای ویژگی‌های بارز و برجسته‌ای است.

,

وی ویژگی‌های فرهنگی و اقتصادی را از دیگر نقاط بارز شهرستان ملایر دانست و گفت: به واسطه هنر منبت ملایر این هر ملی شده و در آستانه جهانی شدن است و امروز برای سومین سال جشنواره مبل و منبت برگزار می شود.

,

استاندار همدان به تدوین برنامه سند راهبردی در استان اشاره کرد و گفت: برای مدیریت استان تلاش کرده هدفمند پیش‌رویم و با توجه به داشته‌ها در استان سند راهبردی و برنامه عملیانی برای سه سال در استان تدوین شده است.

,

وی توجه به اشتغال و ارتقا معیشت مردم را از اصلی‌ترین اهداف در این سند عنوان کرد و گفت: در استان در سه سال آینده پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی برای تحقق این اهداف شده است.

,

وی افزود: سهم ملایر در این سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد خواهد بود که در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌شود و بایستی باعث ایجاد 60 هزار شغل در کل استان و 10 هزار شغل در شهرستان ملایر شود.

,

وی به موقعیت جغرافیایی ملایر و راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن اشاره کرد و بیان کرد: در زمینه کشاورزی انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین اثر جهانی شناخته‌شده و جهاد کشاورزی ملزم به توجه به این بخش شده است که از جمله آن اجرای طرح فراز است و هر سال در 200 هکتار از باغ‌های ملایر اجرا شود.

,

شاهرخی توجه به بخش گلخانه و توسعه آن را یکی دیگر از اهداف در سند راهبردی استان عنوان کرد و گفت: سهم استان 70 هکتار توسعه گل خانه است و سهم ملایر با همکاری جهاد کشاورزی در اول و دوم هر سال 8 هکتار، و در سال سوم 9 هکتار است تا موجب اشتغال، رونق تولید و ارتقا معیشت مردم شود.

,

وی توسعه صنعت و معدن را از دیگر اهداف این سند دانست و گفت: در استان 30 نوع مواد معدنی استخراج می‌شود که عمدتاً به صورت خام فروش می رود و ارزش افزوده‌ای برای مردم استان ندارد و تلاش ما ایجاد ارزش افزوده در این بخش است.

,

استاندار همدان گفت: صنایع‌دستی یکی دیگر از بخش‌هایی است که در این سند به آن توجه شده است و امشب یکی از ظرفیت‌های صنایع‌دستی را جشن می‌گیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه