اخبار داغ

عضو شورای شهر قم:

تذکرات کتبی در بازار کهنه قبل ازحادثه داده شده بود/ایجاد ورودی دوم پارکینگ زائر از سمت پل علیخانی

تذکرات کتبی در بازار کهنه قبل ازحادثه داده شده بود/ایجاد ورودی دوم پارکینگ زائر از سمت پل علیخانی
عضو شورای شهر قم با اشاره به ایجاد ورودی دوم پارکینگ زائر از سمت پل علیخانی برای ورود ماشین های بزرگ آتش نشانی، گفت: قبل از وقوع آتش سوزی در بازار کهنه قم تذکرات کتبی به کسبه و مالکین در خصوص ناایمن بودن داده شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن محرری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به آتش سوزی اخیر در بازار کهنه قم، اظهار داشت: چندین گاراژ در این محدوده قرار دارد که همه آنها ناایمن هستند و توسط آتش نشانی مکرر تذکرات داده شده است.

وی ادامه داد: چند هفته پیش در کمیسیون خدمات شهری در خصوص همین مورد یعنی تجمع چوب در محوطه این مکان جلسه داشتیم و قرار شد اخطارها و تذکرات داده شود و اگر ظرف مدت معینی مسئله ایمنی درست نشد کل لوازم جمع آوری شود که این اتفاق در مهلت اخطارها رخ داد.

عضو شورای شهر قم بیان داشت: به طور کلی وظیفه سازمان آتش نشانی است تا از محل هایی که احتمال وقوع خطر وجود دارد بازدیدهای دوره ای داشته باشند و موارد ناایمن را به کسبه و مالکین اطلاع و تذکر کتبی هم برای رفع خطر داده شود.

وی عنوان داشت: در خصوص ایمنی اماکن و محل هایی که احتمال وقوع خطر وجود دارد مردم هم باید توجه داشته باشند و همکاری های لازم را انجام دهند.

محرری با اشاره به ایمنی پاساژ قدس و پارکینگ طبقاتی زائر، خاطرنشان کرد: در خصوص ایمنی پاساژ قدس هم باید دوباره اخطار ها و تذکرات کتبی برای ساماندهی سیم ها و موارد دیگر داده شود.

ایجاد ورودی دوم پارکینگ زائر از سمت پل علیخانی
وی عنوان داشت:  طرح دسترسی دوم به پارکینگ زائر تصویب شده است؛ برای پارکینگ زائر رمپ ورودی دومی از سوی پل علیخانی ایجاد خواهد شد.

عضو شورای شهر افزود: بودجه این طرح در شورا تصویب شده است اما به دلیل مسائل ترافیکی اجرای این طرح به تاخیر افتاده است و امیدواریم در نیمه دوم سال جاری این ورودی ایجاد شود که از این ورودی خودروهای بزرگ آتش نشانی هم می توانند تردد کنند.

وی اضافه کرد: بعضی از موارد  خارج از اختیار کسبه است مانند مجموعه هایی که در بازار قرار دارد و یا برخی پاساژ ها که فردی آنجا را ساخته و به این ها واگذار کرده است و از طرفی هم موقعیت مجموعه های این چنینی در جایی است که دسترسی به سختی انجام می شود که باید تصمیمات لازم انجام شود.

محرری با اشاره به دسترسی آتش نشانان به بافت های فرسوده، گفت: آتش نشانان در برخی محل ها اقدام به نصب شیرهایی مخصوص کرده اند تا در هنگام وقوع اتفاق از آنها استفاده شود.

خرید ماشین نجات برای آتش نشانی قم به ارزش 5میلیارد تومان
وی تاکید کرد: از اقدامات خوب در این زمینه توسعه و افزایش ایستگاه های آتش نشانی در قم می باشد که در چند سال اخیر استان در این زمینه پیشتاز بوده است البته در خصوص تجهیزات آتش نشانی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است به عنوان مثال در هفته گذشته خرید یک دستگاه خودرو نجات به قیمت 5میلیارد تومان را به مناقصه گذاشتیم و یا در سال های قبل یک دستگاه نردبان مرتفع که در قم نداشتیم خریداری شد.

عضو شورای شهر ادامه داد:  ارتقا کمی و کیفی تجهیزات آتش نشانی در دستور کار شورا قرار دارد و همچنین آتشنشانان باید دائما از محل های ناایمن بازدید بعمل بیاورند و تذکرات لازم را بدهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ایجاد ورودی دوم پارکینگ زائر از سمت پل علیخانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خرید ماشین نجات برای آتش نشانی قم به ارزش 5میلیارد تومان,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه