اخبار داغ

دومین قطب تولید فولاد کشور در قم به روایت تصویر

دومین قطب تولید فولاد کشور در قم به روایت تصویر
وقتی نام از فولاد برده می شود ناخداگاه به یاد اصفهان می افتیم اما امروز کارخانه فولاد غرب آسیای قم به عنوان دومین تولید کننده فولاد در کشور بعد از اصفهان برای خودکفایی اقتصاد کشور تلاش می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  همواره صنعت فولاد در ایران را به نام اصفهان می شناسیم؛ اما کارخانه فولاد غرب آسیا در سال ۱۳۸۳ در قم ، ۳۵ کیلومتری جاده سلفچگان به دلیجان آغاز به کار کرد که در حال حاضر دومین تولید کننده ورق های فولادی "نورد" در کشور است و کارخانه فولاد غرب آسیا بعد از فولاد مبارکه اصفهان رتبه دوم تولید را به خود اختصاص داده است که می تواند نوید خوبی برای رونق اقتصاد استان قم در این صنعت و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خودکفایی اقتصادی باشد.

محصولات فولاد غرب آسیا شامل کلاف اسید شویی شده، کلاف خام (فول هارد)، کلاف اسکین پاس شده و کلاف اصلاح و بازرسی شده است. انواع خطوط تولیدی این شرکت واحد اسیدشویی، واحد احیا اسید، خط نورد سرد تک قفسه ای با عرض ۱۷۰۰ میلی متر، خط نورد سرد تک قفسه ای با عرض ۱۲۷۰ میلی متر، خط شستشوی الکترولیتیک، خط عملیات حرارتی، خط نورد پوسته ای، خط بازرسی و اصلاح کلاف، خط بسته بندی، آزمایشگاه، واحد تولید نیتروژن، واحد تولید هیدروژن، واحد تولید هوای فشرده، واحد تولید بخار، کارگاه تعمیرات غلتک، تعمیرگاه مرکزی، واحد تولید آب RO و DM می باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه