اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیش از ۶۰ درصد پزشکان کرمانشاه عمومی هستند

بیش از ۶۰ درصد پزشکان کرمانشاه عمومی هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۶۰ درصد پزشکان استان عمومی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمودرضا مرادی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدامات خوبی از جمله ارتقاء سطح سلامت و اجتماعی شدن آن انجام شده اظهار داشت: خوشبختانه در زمان سیل و زلزله کوچک ترین مشکل بهداشتی به وجود نیامد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی گفت: پنج هزار و ۲۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند و از نظر تحقیقاتی نیز این دانشگاه جز ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته این دانشگاه موفق به کسب ۴ مدال طلا و دو برنز شده است، بیان داشت: امسال نیز موفق به کسب پنج مدال نقره و چهار برتر شدیم.

,

وی همچنین از افزایش دانشجویان رشته دندانپزشکی و پزشکی در این استان خبر داد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: در بیمارستان امام رضا روزانه ۲۵ هزار نفر به ملاقات بیماران می آیند در حالی که تعداد پرسنل بیمارستان ۲۵۰۰ نفر هستند بنابراین وجود برخی از مشکلات طبیعی است.

,

مرادی با بیان اینکه سال گذشته ۵۳۴ نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بازنشسته شده‌اند، گفت: روسای بیمارستان‌ها با تمام توان بیمارستان‌ها را اداره می کنند البته ما می‌پذیریم که مشکلات بهداشتی و درمانی بسیار زیاد است.

,

وی عنوان کرد: خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها و مراکز زیر مجموعه ۲۴ ساعته و اورژانسی است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به ارجاع بیمار به مراکز خصوصی خاطرنشان کرد: برخی از این ارجاعات غیرعادی نیست و ممکن است در یک تخصص خاص تنها یک پزشک داشته باشیم.

,

این مسئول از راه‌اندازی دستگاه سونوگرافی برای انجام آمینوسنتز در بیمارستان امام رضا خبر داد و عنوان کرد: صبح ها در درمانگاه های آموزشی بیماران به صورت محدود پذیرش می شود.

,

وی با بیان اینکه کلینک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهر پراکنده است، افزود: در این راستا کلینیک مهدیه، فارابی، دکتر فتاحی و بوستان از جمله کلینک‌های فعال با دارا بودن ۲۰ تا ۵۰ متخصص هستند.

,

مرادی اظهار داشت: مرکز بیماریهای خاص در کلینیک بوستان برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ام اس، هموفیلی و دیگر بیماران راه اندازی شده است.

,

این مسئول با اعلام اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد پزشکان ما درآمدهای بالایی دارند، گفت: بیش از ۶۰ درصد پزشکان استان کرمانشاه پزشکی عمومی هستند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی توسط راه و شهرسازی ساخته شده که سال گذشته برای تکمیل آن تنها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت در حالی که این بیمارستان نیازمند اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

,

این مسئول تصریح کرد: امسال ۶۴ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه اختصاص داده شده همچنین در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شد که هنوز تخصیص نیافته است.

,

مرادی همچنین از امحای ۵۰۰۰ تن برنج آلوده به آرسنیک در استان خبر داد.

,

وی گفت: بر اساس قانون نظام پزشکی پزشکان می توانند روزانه برای مراجعات بیماران ویزیت دریافت کنند اما به طور شایع در کرمانشاه بیمارانی که برای نشان دادن آزمایش پس از یک الی دو روز دیگر به مطب پزشکان مراجعه می کنند بدون ویزیت پذیرش می‌شوند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته چهار مورد مرگ مادر باردار در استان داشتیم، عنوان کرد: امسال بیشتر بر روی مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر متمرکز شده ایم که این امر تنها از طریق آموزش و آگاهی بخشی به مردم امکان پذیر است.

,

این مسئول همچنین با بیان اینکه قاچاق دارو ممکن است از مبادی غیر از شرکتهای دارویی انجام شود گفت: البته با مواردی از قاچاق دارو توسط شرکت‌های دارویی برخورد شده است.

,

مرادی خاطرنشان کرد: در حال الکترونیکی کردن نسخه نویسی و تعمیم آن در سطح استان هستیم.

,

وی ابراز داشت: سال قبل دو میلیون و ۸۰۰ هزارویزیت و ۱۳۰ هزار عمل جراحی در مراکز زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام و ۲۵۰ هزار نفر نیز بستری شده اند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه