اخبار داغ

به بهانه درگذشت نماینده اسبق مرند؛

آلرژی مرحوم صرّاف به اصفهان و طنز روزنامه سلام

آلرژی مرحوم صرّاف به اصفهان و طنز روزنامه سلام
مرحوم ابراهیم صراف به صریح البیان بودن شهره بود و خاطرات شیرینی در ذهن مردم آذربایجان نهاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ابراهیم صراف، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مرند و جلفا سه روز پیش دار فانی را وداع گفته است. صراف به صریح‎البیان بودن شهره بود و خاطرات شیرینی در ذهن مردم آذربایجان نهاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حملات چندین و چندباره به مسئولان اصفهانیِ دولت مرحوم رفسنجانی به عادت همیشگی او تبدیل شده بود. از تصدی‌گریِ چهره‌های اصفهانی در صدر مسئولیت‌های دولتی بیمناک بود و به زبان علمی از اصفهانی‌ها آلرژی داشت.

,

مشهورترین نطق او علیه شخصیت‌های اصفهانی 22 تیر 1372 بود. ابراهیم صراف، نماینده مرند در مجلس چهارم، وقتی در چنین روزی به تقویم 26 سال پیش، منشی هیئت رئیسه نامش را برای قرائت نطق پیش از دستور اعلام کرد، کسی تصورش را نمی‌کرد برخلاف رسم معمول که نمایندگان اغلب در نطق های پیش از دستور از حوزه انتخابیه خود یا مسائل ملی می‌گویند، این‌بار قرار است علیه اصفهانی بودن دولت نطق کند.

,

ابراهیم صراف ابتدا از زرگر، معاون عمرانی وقت وزارت کشور و مدیر اصفهانی این وزارتخانه شروع کرد و با گلایه از اینکه آقای معاون دعوت‌های نماینده مرند برای سرکشی به حوزه انتخابیه او را هنوز لبیک نگفته، بیان کرد: «برادر زرگر، معاون محترم عمرانی وزارت کشور! چندین بار به این حقیر قول داده اید و حتی در حضور برادر نوری، وزیر محترم کشور هم فرموده اید که در دوهفته آینده به آذربایجان شرقی سفر خواهید کرد. 14 ماه از عمر مجلس می‌گذرد و هنوز خبری نیست. هرموقع هم سراغ شما را می‌گیریم، اظهار می‌کنند به اصفهان رفته اید.  برای ما نمایندگان لطفا روشن بفرمایید آیا شما مامور تدارک‌اصفهان هستید یا معاون عمرانی وزارت کشور؟!

,

وی در ادامه افزود: بالاخره ما نمایندگان از دست این مسئولان اصفهانی کلافه شده ایم، وزرا اکثرا اصفهانی، معاونان اصفهانی، مدیرکل‌ها اصفهانی، مشاورین اصفهان .. حالا بیایید به امام جمعه محترم تبریز روشن بفرمایید که اظهار نفرمایند نمایندگان محترم آذربایجان کم‌کار و نمایندگان محترم اصفهان پرکار هستند!

,

صراف به زرنگی اصفهانی‌ها در تصدی پست‌های اجرایی اشاره میکند و می گوید: اصفهانی‌ها زرنگی ای که می کنند این است که پست های حساس اجرایی و مالی را اشغال می کنند، تا نمایندگان محترم مجلس متوجه شوند بودجه مملکت را توسط زرگرها و امثالهم به سمت اصفهان سوق می دهند. آیا جمهوری اسلامی ایران در اصفهان خلاصه شده است؟ در زمان قدیم می گفتند اگر تبریز نباشد، اصفهان نصف جهان است. اکنون اما تبریز یکی از بخش های اصفهان هم نمی تواند باشد! پس برای ما ثابت شده است که اصفهانی ها امانت دارهای درست و حسابی نیستند. باید از اینها سلب اعتماد کرد و حتی اگر وزیری در کابینه جدید از اصفهان بخواهد معرفی شود، این حقیر رای نخواهم داد.»

,

اشاره او به کابینه جدید، وزیرانی بودند که پس از پیروزی هاشمی رفسنجانی در 21 خرداد 1372، قرار بود به دولت دوم سازندگی راه یابند. این اما همه قصه نبود، وقتی هاشمی در مرداد همان سال کابینه اش را به مجلس معرفی کرد، نامی در میان وزرای پیشنهادی قرار داشت که دستمایه طنز روزنامه سلام و کنایه آن به نماینده مرند شد.

,

این روزنامه در آن زمان نوشت پس از اعتراض‌های نماینده مرند به اصفهانی بودن کابینه و مدیران، حالا یک مرندی نامی برای وزارت بهداشت به مجلس معرفی شده است، اما جالب اینکه این مرندی هم اصفهانی است! اشاره این روزنامه به علیرضا مرندی، پزشک اصفهانی بود که توانست با 246 رای موافق وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه