اخبار داغ

رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی استان زنجان منصوب شد

رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی استان زنجان منصوب شد
طی حکمی از سوی وزیر جهادکشاورزی و با حضور فتاح الجنان مشاور وزیر در امور استانها و محمدعلی جوادی قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی جواد تاراسی به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان معارفه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; جواد تاراسی معاونت برنامه‌ریزی جهادکشاورزی استان زنجان را در کارنامه کاری خود دارد و پیش از این نیز مدیر حوزه ریاست جهادکشاورزی استان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

حسین جعفری رئیس سابق جهادکشاورزی استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه در حوزه کشاوری با چالش های مختلفی مواجه بودیم اظهار کرد: برای رفع این چالش ها برنامه ریزیهای مختلفی انجام شده که یکی از مهمترین این چالش‌ها کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

,

وی تصریح کرد: 31 درصد اشتغال استان زنجان مربوط به حوزه کشاورزی بوده و 26 درصد تولید نالص استان نیز مربوط به این بخش است.

,

رئیس سابق جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه جذب حداکثری اعتبارات در بخش‌های مختلف از برنامه‌های این سازمان در استان زنجان بود عنوان کرد: در جذب اعتبارات مکانیزاسیون نیز اقدامات خوبی در استان زنجان انجام شده است.

,

وی با اشاره به افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: 348 میلیارد ریال به این صندوق کمک شده است.

,

جعفری با اشاره به اینکه در الکترونیکی کردن بخش‌های مختلف نیز اقدامات موثری انجام شده است افزود: یکی از این اقدامات واگذاری و تغییرکاربریها بوده که به روش الکترونیکی انجام می‌شود.

,

وی به تکمیل زنجیره عرضه گوشت بوقلمون در استان زنجان نیز اشاره و بیان کرد: 14 درصد گوشت بوقلمون مورد نیاز کشور در استان زنجان تولید می‌شود.

,

رئیس سابق جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده و در تولید گندم نیز به خودکفایی رسیدیم افزود: سال گذشته رکورد تولید گندم در استان زنجان را داشتیم که حدود 455 هزارتن گندم در استان زنجان تولید شده بود.

,

وی به حوزه صادرات کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز تحقق برنامه را در سال گذشته داشتیم ولی این عملکردها به معنی این نیست که در حوزه کشاورزی مشکل نداریم در برخی از حوزه‌های کشاورزی مشکلات وجود دارد و باید برای رفع آنها اقدام شود.

,

جعفری با اشاره به طرح توسعه سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در استان زنجان گفت: در 5 سال گذسته 31 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سیستم مجهز بود که این میزان در حال حاضر به 542 هزار هکتار رسیده است.

,

وی با بیان اینکه 43 درصد از اراضی استان به این سیستم مجهز هستند عنوان کرد: در اجرای سیستم آبیاری نوین در سطح کشور جزو هفت استان برتر هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه