اخبار داغ

گفتگو با بنگاه دار با انصاف گیلانی؛

با هرکس که قیمت فضایی دهد مقابله می کنیم/ تمام و کمال پای انقلاب ایستاده ایم

با هرکس که قیمت فضایی دهد مقابله می کنیم/ تمام و کمال پای انقلاب ایستاده ایم
“در شرایط بد اقتصادی که همه ما با آن روبه رو هستیم در این مشاور املاک از رهن و اجاره دادن املاک یا قیمت نامتعارف و خارج از توان مردم معذوریم” این جمله ای است که بر برگه ای نوشته بر روی شیشه مغازه اش نصب کرده، برگه ای که توجه ما را به خود جلب کرد تا بساط این گفتگو فراهم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، "مهدی حیدری" صاحب مشاور املاکی در محله گلسار رشت است. وی اصالتا اهل یکی از روستاهای صومعه سرا است اما چند سالی است در رشت ساکن شده،  اگرچه نامش شاید برای مردم آشنا نباشد اما اگر عکس روی شیشه مغازه اش را ببینید حتما او را خواهید شناخت!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از 8دی، "مهدی حیدری" صاحب مشاور املاکی در محله گلسار رشت است. وی اصالتا اهل یکی از روستاهای صومعه سرا است اما چند سالی است در رشت ساکن شده،  اگرچه نامش شاید برای مردم آشنا نباشد اما اگر عکس روی شیشه مغازه اش را ببینید حتما او را خواهید شناخت!, 8دی,

 

,

《در شرایط بد اقتصادی که همه ما با آن روبه رو هستیم در این مشاور املاک از رهن و اجاره دادن املاک یا قیمت نامتعارف و خارج از توان مردم معذوریم》این جمله ای است که در یک برگه بر روی شیشه مغازه اش نوشته، برگه ای که توجه ما را به خود جلب کرد تا بساط این گفتگو فراهم شود. گفتگویی که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

,

 

,

, ,

8دی: کمی از پیشینه کاری خودتان بگویید؟!

, 8دی: کمی از پیشینه کاری خودتان بگویید؟!, 8دی: کمی از پیشینه کاری خودتان بگویید؟!,

مهدی‌حیدری هستم و چندسالی است در محله گلسار رشت ساکن هستم. پیش از این در یک شرکت راه و ساختمانی مدیریت بخش مالی و سرپرست کارگاه بودم. الان تقریبا ۶سال است که برند "کهن دژ" را به ثبت رساندم و این کارا را ابتدا از کارگری در املاک آغاز کردم.

,

 

,

8دی: هدف شما از نصب پلاکاردی با این مضمون چه بود؟

, 8دی: هدف شما از نصب پلاکاردی با این مضمون چه بود؟, 8دی: هدف شما از نصب پلاکاردی با این مضمون چه بود؟,

راستش را بخواهید اولین بار از شما شنیدم که عکسی که مغازه نصب کرده ام در فضای مجازی گسترش یافته است.(اینجا بخوانید) این کار نه در راستای اعتراض بلکه عقیده شخصی ام بوده و به نوعی همدلی با مردم است. ما در مملکتی اسلامی زندگی می کنیم و هیچ اعتراضی نداریم، ما تمام و کمال پای این انقلاب ایستاده ایم چون ۸هزار شهید فقط در گیلان داده ایم‌، و خواهرزاده ام شهید "فریدون کاظمی" نیز در راه دفاع از این خاک و انقلاب به شهادت رسیده است.

, اینجا بخوانید,

 

,

** بحث ما سیاسی نیست، حرکتی اجتماعی و همدلی با مردم است

, ** بحث ما سیاسی نیست، حرکتی اجتماعی و همدلی با مردم است,

بحث ما سیاسی نیست، حرکتی اجتماعی و همدلی با مردم است زیرا خودم در شهرستانی صاحبخانه و در رشت مستاجر هستم امسال با مستاجرم همکاری کردم و صاحبخانه خودم با من در رشت همکاری کرد.

,

 

,

8دی: بازخورد این کار در فضای شغلی خودتان چگونه بود؟

, 8دی: بازخورد این کار در فضای شغلی خودتان چگونه بود؟, 8دی: بازخورد این کار در فضای شغلی خودتان چگونه بود؟,

بابت این همدلی بسیار تاوان دادیم، در طول یک ماه گذشته معاملات ما کاهش یافته و افول درآمدی داشتیم اما به جد با هرکس که قیمت فضایی دهد مقابله می کنیم به طوری که الان بسیاری به عنوان‌ کارشناس از ما قیمت می گیرند.

,

 

,

8دی: به نظر شما این شرایط مسکن قابل هضم است؟

, 8دی: به نظر شما این شرایط مسکن قابل هضم است؟, 8دی: به نظر شما این شرایط مسکن قابل هضم است؟,

ببینید هرکسی برای خانه خود ارزش قائل است و نمیتوان گفت صاحبخانه و سازنده ملک مقصر هستند چون آنها هم کالا را گران می خرند و مجبور به فروش با قیمتی مناسب با قیمت ساخت هستند.

,

 

,

8دی: تاکنون کسی را به این کار دعوت کرده اید؟

, 8دی: تاکنون کسی را به این کار دعوت کرده اید؟, 8دی: تاکنون کسی را به این کار دعوت کرده اید؟,

خیر، این کار را نکردیم اما اطلاع دارم که در خیابان معلم هم یک مشاور املاک این کار را انجام داده است و می‌توانیم امیدوار باشیم که این کار فراگیر شود.

,

 

,

 

,

8دی: شرایط معاملات در بنگاه های مسکن چگونه است؟

, 8دی: شرایط معاملات در بنگاه های مسکن چگونه است؟, 8دی: شرایط معاملات در بنگاه های مسکن چگونه است؟,

تورم شدیدی فراگیر شده تا دو سال گذشته در این منطقه مسکن با قیمت متری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رهن کامل بود اما الان به مرز ۳ میلیون هم رسیده و فروش آپارتمان هم تا دو سال قبل متری ۸ میلیون و امسال متری ۱۸ میلیون است ولی نمی‌توان گفت که این قیمت نباشد چون همه چیز به نسبت قبل بالا رفته و حتی وسایل خرید برای ساخت خانه نیز گران شده و قیمت تمام شده یک خانه گران می‌شود.

,

مشکلات تورمی بر همه چیز تأثیر گذاشته و همه از این وضعیت ناراحت هستیم چون کاسبی ها به شدت دچار رکود شده و خصوصاً در طی دو سه ماه اخیر همه چشم به ارزان شدن دارند.

,

 

,

8دی: به نظر شما بهترین راه حل در شرایط موجود چیست؟

, 8دی: به نظر شما بهترین راه حل در شرایط موجود چیست؟, 8دی: به نظر شما بهترین راه حل در شرایط موجود چیست؟,

در رابطه با مسکن به نظرم تثبیت شدن قیمت اجناس آرامشی برای ساخت به وجود می آورد و بازار ساخت‌مسکن به جریان می افتد و چون می‌دانند قیمت تثبیت شده عرضه افزایش پیدا می کند اما اگر قیمت تثبیت نشود، فایل فروشی باز نخواهد شد و سازنده نمی‌فروشد و بازار به دست دلالان می‌افتد.

,

 

,

8دی: دلال مسکن؟

, 8دی: دلال مسکن؟, 8دی: دلال مسکن؟,

بله دلال! در آیین نامه تجارت به مشاورین املاک دلال می گویند ! ما خودمان اسمش را مشاور املاک گذاشتیم. وقتی بازار در دست افراد به اصطلاح دلال باشد که از قضا از خدا بی خبر هم باشند دیگر هیچ کاری نمی شود کرد و قیمت ها نجومی بالا می رود اما اگر قیمت ها تثبیت شده باشد می دانیم که یک ساخت، ورودی یا فایلی وجود دارد و بازار به دست عرضه کننده می رسد.

,

 

,

8دی: به نظر شما در این شرایط مسکن بخریم؟

, 8دی: به نظر شما در این شرایط مسکن بخریم؟, 8دی: به نظر شما در این شرایط مسکن بخریم؟,

صلاح با خودتان است(خنده). نه میتوان گفت بخرید نه نخرید! حتی اقتصاد دان های بزرگ که ما در مقابل آنها هیچ کاره هستیم نتوانستند بگویند که بخرید یا نه، ما فقط به تثبیت شدن قیمت ها اشاره می کنیم.

,

 

,

8دی: به عنوان سخن پایانی چه نکته ای دارید؟!

, 8دی: به عنوان سخن پایانی چه نکته ای دارید؟!, 8دی: به عنوان سخن پایانی چه نکته ای دارید؟!,

یقین دارم از هر دست بدهید از همان دست می گیرید. ما با صداقت این مغازه را راه اندازی کردیم و خداراشاکریم که تاکنون شرمنده مردم نشدیم، ما این پلاکارد را فقط در راستای همدلی با مردم انجام داده ایم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه