اخبار داغ

در گفت‌وگو با مسئولین ذی‌ربط بررسی شد/

بازار سیاه در ترمینال مرکزی تبریز/ تعلیق چهل شرکت متخلف و راه‌اندازی سامانه‌ی خرید

بازار سیاه در ترمینال مرکزی تبریز/ تعلیق چهل شرکت متخلف و راه‌اندازی سامانه‌ی خرید
درحالی‌ که تمامی شرکت‌های پایانۀ مسافری تبریز بمناسبت عید قربان از ساعتها قبل، ظرفیت‌های فروش اینترنتی را تمام‌شده اعلام کرده‌اند، بساط فروش بلیط با نرخ‌های بالاتر در محوطۀ ترمینال، به شدت داغ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در حالی‌ که تمامی شرکت‌های پایانۀ مسافری تبریز بمناسبت عید قربان از ساعتها قبل، ظرفیت‌های فروش اینترنتی را تمام‌شده اعلام کرده‌اند، بساط فروش بلیط با نرخ‌های بالاتر در محوطۀ ترمینال، به شدت داغ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این اقدام بارها در ترمینال تبریز و حتی سایر شهرها نیز اتفاق می‌افتد ولی تاکنون اقدامی موثری در جلوگیری از تشکیل بازارسیاه انجام نشده است به خصوص که اگر روز تعطیلی یا ایام مناسبتی هم در پیش باشد.

,

حسین عادلی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز در این باره به خبرنگار آناج گفت: سازمان پایانه مسافربری تبریز فقط به ارائه خدمات رفاهی در ترمینال می‌پردازد. مدیریت بر قیمت ها برعهده سازمان بازرگانی وزارت صمت و  نظارت بر کیفیت خدمات سیستم حمل و نقل بر عهده اداره راه و ترابری استان می باشد.

, حسین عادلی, آناج,

وی افزود: روند صدور بلیط از ماه آینده به صورت اینترنتی انجام خواهد پذیرفت. با این روش دست افراد سودجو و دلال که در قسمت‌های ورودی ترمینال تبریز اقدام به ایجاد بازار سیاه‌ می کنند، قطع خواهد شد.

,

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها اظهار داشت: این گونه اقدامات غیرقانونی بیشتر در ایام تعطیلات و مناسبت ها بیشتر نمود پیدا می کند، بارها از طریق رسانه‌های مختلف به شهروندان اعلام شده که از خرید بلیط از افراد غیر مرتبط خودداری کنند.

,

عادلی افزود: نمایندگانی از هر 2 سازمان در ترمینال تبریز حضور دارند. به طور کلی نظارت بر قیمت‌هااز طریق مجمع صنفی و سازمان بازرگانی وزارت صمت انجام می گیرد.

,

اروجعلی علیزاده مدیرکل اداره راهداری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اظهار داشت: رانندگان و شرکت‌هایی که به صورت غیرمجاز اقدام به ایجاد بازار سیاه بلیط فروشی کرده بودند فعلا تا تصمیم گیری نهایی تعلیق فعالیت شدند.

, اروجعلی علیزاده,

وی ادامه داد: شرکت‌‌های حمل و نقل بین شهری از شهرهای مختلف به تبریز آمده و در ورودی خیابان امامیه تبریز اقدام به مسافرگیری می‌کنند. قابل قبول نیست که این شرکت‌ها هم مجوز قانونی دریافت کنند و هم اقدامات غیرقانونی انجام دهند. نکته جالب آنکه برخی از این رانندگان قیمت مصوب را کاهش داده و بلیط ارزان و گاها دو برابر عرضه می کنند.

,

مدیرکل راهداری استان، تصریح کرد: با حکم دادستان تبریز، در حدود 40 شرکت را ممنوع از فعالیت کردیم. از هر طرف به ما زنگ زدند که به چه علت از فعالیت این اتوبوس ها جلوگیری کردید باید گفت در حفظ منافع مردم کوتاهی نخواهیم کرد.

,

علیزاده ادامه داد: کمیسیون ماده 11 و 12 به این گونه تخلفات رسیدگی می‌کند. ماده 11 به تخلفات رانندگان رسیدگی می کند و اعلام نظر نهایی نیز در این کمیسیون انجام می پذیرد. یا به لغو پروانه فعالیت رای خواهند داد و یا جریمه‌های دیگری در نظر خواهند گرفت. در حدود 70درصد از ناوگان اتوبوسرانی بین‌شهری تبریز هم به مسیر تبریز-تهران اختصاص دارد و بیشترین تخلفات در این مسیر انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه