اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبر داد

راه‌اندازی شبکه فناوری و نوآوری مازندران در آینده‌ای نزدیک/ صادرات 4 میلیون یورویی محصولات دانش بنیان مازندران

راه‌اندازی شبکه فناوری و نوآوری مازندران در آینده‌ای نزدیک/ صادرات 4 میلیون یورویی محصولات دانش بنیان مازندران
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه 150 شرکت دانش بنیان در استان استان در حال فعالیت هستند، از راه‌اندازی شبکه فناوری و نوآوری مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی معتمدزادگان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران که به منظور از تجلیل از خبرنگاران در محل سالن کنفرانس پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از معضلات این حوزه عدم آگاهی قضات از حق مالکیت معنوی مخترعین است که متاسفانه منجر به سودجویی و سوءاستفاده برخی‌ها شده که با در اختیار داشتن شبکه و سرمایه با کپی برداری از یک اختراع و تولید آن محصول، مخترع اصلی را در انزوا و درهای بسته در ادارات مواجه کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم در دست اجرا طی سال‌جاری، راه اندازی شبکه فناوری و نوآوری مازندران است که بزودی از ان رونمایی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به عضو گیری نزدیک به 300 نفری این شبکه تاکنون، خاطرنشان کرد: در این شبکه خدمات متنوعی از جمله معرفی سرمایه پذیر، سرمایه گذار، وکلای حقوقی، محصولات، آشنایی با قوانین و ده‌ها خدمات جذاب و متنوع دیگر دیده شده است که در حال گسترش این شبکه و خدمات آن برای توسعه و تکامل آن هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان مازندران به عنوان پایلوت در حال راه اندازی و اجرا است که در صورت موفقیت در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد؛ تصریح کرد: امیدواریم تا دو الی سه سال آینده این شبکه روی پای خودش بایستد و این امر مستلزم آن است که خدمات ارائه شده در این شبکه، آن قدر جذاب باشد که اعضای این شبکه در قبال دریافت خدمات، راغب به پرداخت وجه شوند.

معتمدزادگان با بیان اینکه 150 شرکت دانش بنیان در استان مازندران در حال فعالیت هستند؛ عنوان کرد: 6 مرکز رشد در شهرهای بهشهر، ساری، سیمرغ، آمل، نوشهر و تنکابن ره اندازی شد که در حال تعمیق فعالیت این شرکت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه 25 تا 30 نوع خدمات فناوری به این شرکت‌ها می‌دهیم؛ اضافه کرد: این شرکت‌ها در سال گذشته حدود 111 میلیارد تومان فروش در حوزه فناوری داشتند و توانستند برای یک‌هزار و 330 نفر ایجاد اشتغال کنند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به میزان 4 میلیون یورویی ارزش ریالی صادرات شرکت‌های دانش بنیان استان اعلام کرد: محصولات این شرکت‌ها به کشورهای حاشیه کشور، امریکا، کانادا، فیلیپین، تایلند، چین و چند کشور اروپایی صادر شده است.

این مقام مسئول به لزوم توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فراهم آمدن زمینه و بستر برای ساخت ساختمان مستقل از سوی این شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: اخیرا با اهدا و در اختیار گذاشتن زمینی به وسعت 2.5 هکتار از سوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی به پارک علم و فناوری، ما به 10 شرکت فعال و متقاضی مرکز استان زمین دادیم تا شرکت خودشان را در این فضا با نام پردیس فناوری و نوآوری مازندران بسازند و لزوما بای در حوزه نوآوری اقدام به فعالیت کنند.

معتمدزادگان متذکر شد: اگر هر یک از این شرکت‌ها نتوانند خوب کار کنند، قراردادشان فسخ خواهد شد و اگر قصد فروش داشته باشند باید الزاما به یک شرکت عضو پارک بفروشند و بدنی ترتیب در این فضا یک اکوسیستم فناوری و نوآوری متمرکز که کسب و کار در آن با کسب و کار در فضای بیرون کاملا متفاوت است به راه خواهد افتاد.

وی در بخش پایانی سخنانش در خصوص چگونگی برخورداری شرکت‌های دانش بنیان از معافیت‌های مالیاتی، گفت: شرکت‌هایی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند که یا عضو پارک باشند و در ساختمان پارک مستقر باشند و یا در پردیس زمین داشته باشند؛ البته شرکت‌هایی هم که تاییدیه دانش بنیان را اخذ کرده باشند، از این معافیت بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه