اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش ملایر:

پیش بینی ثبت نام ۴ هزار کلاس اولی در ملایر/ترک تحصیل ۴۰ دانش آموز به خاطر شرایط مالی

پیش بینی ثبت نام ۴ هزار کلاس اولی در ملایر/ترک تحصیل ۴۰ دانش آموز به خاطر شرایط مالی
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملایر از پیش بینی ثبت نام ۴ هزار کلاس اولی در ملایر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ هادی سلگی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اعلام این خبر اظهار داشت: تا کنون ۳ هزار و ۱۹۸ نفر در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی با اشاره به مسائل مختلف پیرامون هدایت تحصیلی اظهار داشت: بعد از تغییر نظام آموزشی بحث هدایت تحصیلی مطرح شد هر چند این مسئله در گذشته با عنوان انتخاب رشته مطرح می شد.

,

وی افزود: امروز دانش آموزان پایه نهم برای حضور در دوره دوم متوسطه و پایه دهم باید انتخاب رشته کنند و بحث هدایت تحصیلی توسط مشاوران در دوره اول متوسطه بررسی می شود.

,

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملایر هدف مشاوره تحصیلی را هدایت دانش آموز به رشته ای که می تواند در آن موفق باشد عنوان کرد و گفت: با توجه به تغیر سلایق و توقعات خانواده ها در چند سال اخیر رغبت به رشته تجربی بیشتر شده است.

,

وی گفت: در سال های نخست اجرای طرح هدایت تحصیلی مقاومت های در برابر آن وجود داشت و همین امر باعث حساس شدن خانواده ها و مدیران به این مسئله شد.

,

سلگی بیان کرد: امروز به همراه کارنامه به دانش آموزان پایه نهم دو فرم ۶ و ۷ داده می شود که این دو فرم در طی سه سال تحصیل در دوره اول متوسطه بررسی می شود.

,

وی به ویژگی های فرم ۶ اشاره کرد و گفت: این فرم ۱۰۰ امتیاز دارد که دانش آموز را به سمت ۱۲ رشته تحصیلی در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت می کند.

,

رئیس آموزش و پروزش شهرستان ملایر گفت: شاخص های وضعیت تحصیلی، پدر دانش آموز، مشاور، مدیر مدرسه و آزمون رقبت و توانایی تحصیلی در فرم ۶ بررسی و نتیجه آن به دانش آموز بر اساس این شاخص ها اعلام می شود.

,

وی افزود: فرم ۷ نیز مقایسه دانش آموز با سایر دانش آموزان شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها است و دانش آموزان ملایری حتی با سامن و جوکار هم مقایسه نمی شوند.

,

سلگی گفت : امسال ۲ هزار و ۷۲۷ دانش آموز از پایه نهم به دهم می روند که ۵۰ درصد آنان تا کنون مدرسه خود را مشخص کرده و کارهای ثبت نام را انجام داده اند.

,

وی به تحصیل نزدیک به ۵۰ هزار دانش آموز در شهرستان ملایر اشاره و بیان کرد: اگر جمعیت محصل هر روستا بالای ۶۰ نفر باشد در آن روستا مدرسه تاسیس می شود.

,

وی گفت: با توجه به برگزاری کنکور و اعلام نتایج اولیه آن دو مرکزمشاوره در ملایر برای انتخاب رشته به دانش آموزان راهنمایی های لازم را انجام می دهند.

,

سلگی در پاسخ به سوالی درباره لباس فرم مدارس بیان کرد: برای لباس فرم برابر با دستورالعمل ها توسط انجمن اولیا مربیان تصمیم گیری می شود.

,

وی افزود: رنگ، طرح، خرید یا عدم خرید و تمامی اینگونه مسائل توسط این انجمن بررسی و نتیجه به مدرسه اعلام می شود.

,

رئیس آموزش و پروزش شهرستان ملایر گفت: ۲۴ مدرسه هیئت امنایی و ۷۰ مدرسه غیرانتفاعی در سطح شهرستان ملایر فعالیت کرده و وضعیت شهریه آنها بر اساس نرخ مصوب سامانه مشارکت اعلام شده و به مدارس ابلاغ می شود.

,

وی به وضعیت دانش آموزان بی بضاعت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس نامه ای از فرمانداری ۴۰ نفر در شهرستان ملایر به دلایل احتمالی مالی ترک تحصیل کرده اند که در حال بررسی است.

,

سلگی افزود: یک صندوق حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در اداره آموزش و پروش ملایر مستقر است و اگر دانش آموزی به خاطر مسائل مالی ترک تحصیل کرده باشد به حمایت های لازم برای بازگشت او به تحصیل انجام می شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه