اخبار داغ

طرح جوانه های صالحین، گامی مؤثر در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب/ تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد

طرح جوانه های صالحین، گامی مؤثر در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب/ تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد
تربیت نسلی پویا و پرانگیزه به طور قطع در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد و طرح جوانه های صالحین، از جمله برنامه های بسیج است که می تواند با رویکرد قدم گذاشتن در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، جامعه را به سمت رشد و تعالی الهی سوق دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ چند سالی است که طرح جوانه های صالحین با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح کشور اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

این طرح در استان همدان و ویژه تر در شهرستان تویسرکان هم در تابستان سال جاری در حال برگزاری است.

,

مهارت آموزی در تمامی عرصه ها، از اهداف طرح جوانه های صالحین 
در این باره «حجت الاسلام علیرضا علیجانی» مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان،  با بیان اینکه اوایل تیرماه سال جاری طرح جوانه های صالحین در شهرستات آغاز شد و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد، گفت: این طرح در قالب برنامه ای موفق در راستای اهمیت دادن به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شهرستان اجرا می‌شود.

, مهارت آموزی در تمامی عرصه ها، از اهداف طرح جوانه های صالحین , مهارت آموزی در تمامی عرصه ها، از اهداف طرح جوانه های صالحین ,
,

وی ارتقاء سطح آگاهی، بصیرت افزایی و آموزش مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف را از اهداف اصلی طرح جوانه های صالحین برشمرد و اظهار کرد: قرآن آموزی، احکام، صحیح خوانی نماز، مهارت‌ آموزی های ویژه در حوزه های فرهنگی، ورزشی، هنری، صنایع دستی و ترویج سبک زندگی اسلامی بخشی از برنامه های پیش بینی شده در روند اجرای این برنامه تجمیعی عمومی است.

,

تربیت جوان مؤمن و انقلابی رکنی برای جوانه های صالحین
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان افزود: ترتیت جوان انقلابی، انسان‌های مؤمن و کارآمد و نیز ایجاد شور و شعور انقلابی رکن اصلی طرح جوانه های صالحین را تشکیل می دهد.

, تربیت جوان مؤمن و انقلابی رکنی برای جوانه های صالحین, تربیت جوان مؤمن و انقلابی رکنی برای جوانه های صالحین,
,

حجت الاسلام علیجانی تصریح کرد: ایجاد حفظ و انسجام جوانان و مقابله با جبهه نرم دشمن را هم می توان از دیگر اهداف متعالی طرح تابستانی بسیج اعلام کرد.

,

طرح جوانه های صالحین، گامی مؤثر در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
وی عنوان کرد: خوشبختانه با استقبالی که سال گذشته از طرح جوانه های صالحین در سطح شهرستان شد، در سال جاری و در ۲۰ پایگاه مقاومت بسیج محلات و جامعه زنان این طرح با شعار “ایجاد نشاط معنوی با محویت مسجد به منظور حرکت در مسیر تحقق بیانیه گام دوم در دست اجرا است.

,
,

تبیین کلام رهبری؛ تنها راه مقابله با شبه افکنی های دشمنان اسلام
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان همچنین گفت: در این طرح علاوه بر برگزاری کلاس‌های عقیدتی، اخلاقی و آموزش قرآن و احکام، برنامه های تفریحی و اردویی جذاب هم پیش‌بینی شده، که بخشی از آن انجام شده است.

, تبیین کلام رهبری؛ تنها راه مقابله با شبه افکنی های دشمنان اسلام, تبیین کلام رهبری؛ تنها راه مقابله با شبه افکنی های دشمنان اسلام,
,

حجت الاسلام علیجانی ادامه داد: امروزه ترویج فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت (ع) و تبیین منویات ارزشمند مقام عظمای ولایت با محوریت مسجد در بین آحاد مردم تنها راه رهایی از توطئه‌های بی امان و شبهه افکنی های دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب است.

,

طرح جوانه های صالحین تقویت و هویت بخشیدن به حلقه های صالحین است
وی تصریح کرد: در اجرای طرح جوانه های صالحین بنا بر آن است تا با تقویت شبکه شجره طیبه صالحین، هویت حلقه ها و نقش آفرینی آنها در مأموریت پایگاه های مقاومت را هم تثبیت کنیم.

,
,

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان اظهار کرد: به طور قطع در اجرای این طرح زمینه برای شناسایی و نیز جذب حداکثری در بسیج همزمان با مهیا ساختن شرایطی برای ایجاد شور و نشاط عمومی فراهم می شود.

,

حجت الاسلام علیجانی عنوان کرد: جوانان با تفکر عمیق تلاش برای سازندگی روحی، اخلاقی و فکری می تواند جامعه را به سمت تعالی بکشاند و این مهم جزء با ترتبیت دینی و اسلامی در تمامی عرصه ها شکل نمی گیرد.

,

توجه به موضوعات کلیدی اسلام و انقلاب سرفصل آموزش در برنامه های بسیج

, توجه به موضوعات کلیدی اسلام و انقلاب سرفصل آموزش در برنامه های بسیج, توجه به موضوعات کلیدی اسلام و انقلاب سرفصل آموزش در برنامه های بسیج,

وی با بیان اینکه در روند اجرای این طرح به دنبال انتقال سه موضوع اصلی و اساسی در بدنه اجتماع هستیم، تصریح کرد: آشناسازی جامعه هدف با نماز، صحیح خوانی و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی مردم بہ ویژہ جوانان و تربیت به اصطلاح بچہ ھای مسجدی یکی از موضوعات کلیدی اجرای این طرح است.

,

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان روخوانی و روانخوانی قرآن و ریشه کن کردن بیسوادی قرآن را رکن دوم و اصولی اجرای طرح جوانه های صالحین عنوان کرد و گفت: در این زمینه کلاس ها و کارگاه های قرآنی در سطوح ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای رفع اشکال و تصحیح در روانخوانی و روخوانی برگزار می شود.

,

حجت الاسلام علیجانی افزود: تبیین چرایی رفتن به سمت سبک زندگی اسلامی را سومین موضوع اصلی طرح جوانه های صالحین است که با عناوین آداب معاشرت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از اسراف، تشویق جوانان به امر ازدواج آسان و توجه به ازدیاد نسل شناخته می شود.

,

وی اذعان کرد: تمامی سطوح این سه موصوع مرتب با گام ھای بیانیہ گام دوم انقلاب است که مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

,

بهره گیری از ظرفیت متولیان فرهنگی و ورزشی برای اجرای بهتر طرح جوانه های صالحین

, بهره گیری از ظرفیت متولیان فرهنگی و ورزشی برای اجرای بهتر طرح جوانه های صالحین, بهره گیری از ظرفیت متولیان فرهنگی و ورزشی برای اجرای بهتر طرح جوانه های صالحین,

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان اذعان کرد: برای عملیاتی شدن بهتر برنامه ها و وحدت رویه در اجرای این طرح، هماهنگی هایی با ادارات ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، کمیتہ امداد امام خمینی(ره) و مدیریت استخر شهرستان به عمل آمده است.

,

تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد
به گزارش عصرهمدان؛ در گزارش های آتی به بازخورد اجرای طرح جوانه های صالحین در بین نوجوانان و جوانان می پردازیم، طرحی که هدف آن در نهایت تربیت نسلی پویا، پرانگیزه و با نشاط در سایه تعالیم اسلامی است.

انتهای پیام/

, تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد, تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه