اخبار داغ

مصرف این نوشیدنی فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد

مصرف این نوشیدنی فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد
بر اساس یک مطالعه جدید افراد سالمندی که می‌خواهند عملکرد شناختی مغزشان را تقویت کنند یک راه‌کار ساده و خوشمزه پیش روی‌شان است؛ مصرف مقدار زیادی آب آلبالو!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس یک مطالعه جدید افراد سالمندی که می‌خواهند عملکرد شناختی مغزشان را تقویت کنند یک راه‌کار ساده و خوشمزه پیش روی‌شان است؛ مصرف مقدار زیادی آب آلبالو!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در داوطلبانی که در این آزمایش شرکت کردند و آب آلبالو نوشیدند به طور قابل توجهی افزایش علمکرد مغزی مشاهده شده است. این مهم احتمالا به این دلیل «ترکیبات فعال‌کننده زیستی» است که به طور طبیعی در آلبالو وجود دارد.

,

مصرف آب آلبالو نوشیدنی فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد 

, مصرف آب آلبالو نوشیدنی فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد , مصرف آب آلبالو نوشیدنی فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد ,

دانشمندان از دانشگاه «دلور» (Delaware) ۳۴ فرد داوطلب سالم ۶۵ تا ۷۴ ساله را برای انجام این مطالعه انتخاب کردند. آنها به نوبت به طور تصادفی به ۲ گروه تقسیم شدند. گروه اول به مدت ۱۲ هفته روزانه ۴۸۰ میلی‌لیتر نوشیدند. (نیمی صبح و نیمی بعد از ظهر) گروه دوم به همین مقدار یک نوشیدنی شاهد نوشیدند.

, دانشمندان از دانشگاه «دلور» (, ) ۳۴ فرد داوطلب سالم ۶۵ تا ۷۴ ساله را برای انجام این مطالعه انتخاب کردند. آنها به نوبت به طور تصادفی به ۲ گروه تقسیم شدند. گروه اول به مدت ۱۲ هفته روزانه ۴۸۰ میلی‌لیتر نوشیدند. (نیمی صبح و نیمی بعد از ظهر) گروه دوم به همین مقدار یک نوشیدنی شاهد نوشیدند. ,

هیچ کدام از شرکت کنندگان در این مدت دارویی مصرف نکردند که بر عملکرد مغز تاثیرگذار باشد. همچنین آنها رژیم غذایی معمول و سطح فعالیت‌های فیزیک خود را حفظ کردند. پس از گذشت ۱۲ هفته، مشاهده شد که افرادی که آب آلبالو مصرف می‌کردند در انجام یک فعالیت مرتبط با حافظه تصویری ۲۳ درصد خطای کمتری دارند. در مقابل هیچگونه بهبودی در انجام همین وظیفه در شرکت‌کنندگان گروه شاهد دیده نشد.

, هیچ کدام از شرکت کنندگان در این مدت دارویی مصرف نکردند که بر عملکرد مغز تاثیرگذار باشد. همچنین آنها رژیم غذایی معمول و سطح فعالیت‌های فیزیک خود را حفظ کردند. پس از گذشت ۱۲ هفته، مشاهده شد که افرادی که آب آلبالو مصرف می‌کردند در انجام یک فعالیت مرتبط با حافظه تصویری ۲۳ درصد خطای کمتری دارند. در مقابل هیچگونه بهبودی در انجام همین وظیفه در شرکت‌کنندگان گروه شاهد دیده نشد. , هیچ کدام از شرکت کنندگان در این مدت دارویی مصرف نکردند که بر عملکرد مغز تاثیرگذار باشد. همچنین آنها رژیم غذایی معمول و سطح فعالیت‌های فیزیک خود را حفظ کردند. پس از گذشت ۱۲ هفته، مشاهده شد که افرادی که آب آلبالو مصرف می‌کردند در انجام یک فعالیت مرتبط با حافظه تصویری ۲۳ درصد خطای کمتری دارند. در مقابل هیچگونه بهبودی در انجام همین وظیفه در شرکت‌کنندگان گروه شاهد دیده نشد. ,

در کنار اینها، افراید که آب آلبالو مصرف کردند ۵ درصد رضایت بیشتری از توانایی به یادسپاری خود نشان دادند. همچنین ۳ درصد توجه پایدار آنها افزایش پیدا کرده بود. نکته قابل توجه اینکه هنگام آزمایش توانایی حافظه فضایی افراد، گروهی که آب آلبالو مصرف کردند ۱۸ درصد با کاهش خطا مواجه بودند.

, در کنار اینها، افراید که آب آلبالو مصرف کردند ۵ درصد رضایت بیشتری از توانایی به یادسپاری خود نشان دادند. همچنین ۳ درصد توجه پایدار آنها افزایش پیدا کرده بود. نکته قابل توجه اینکه هنگام آزمایش توانایی حافظه فضایی افراد، گروهی که آب آلبالو مصرف کردند ۱۸ درصد با کاهش خطا مواجه بودند. ,

, ,

منبع: علم و فناوری نیوز

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه