اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا:

انقلاب مردم بحرین همچنان زنده و پویاست

انقلاب مردم بحرین همچنان زنده و پویاست
صدرالحسینی با اشاره به اینکه تعداد زندانیان بحرین نسبت به جمعیت بیشتر از کشورهای دیگر است، گفت: خردسالان و نوزادان بحرینی در چهارچوب برخورد نظامی و سخت آل خلیفه مجروح و شهید می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تحولات بحرین و منطقه، اظهار کرد: با نگاهی به روند تحولات بحرین در حوزه های گوناگون ازجمله سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی مشاهده می کنیم آل خلیفه برای اینکه از کورس کشورهای وابسته به نظام سلطه و کشورهایی که ارتباطات خود را از ارتباطات پنهان به ارتباطات آشکار با رژیم صهیونیستی تبدیل کردند عقب نمانند در سال های اخیر متأسفانه شرایط بسیار نامطلوبی را برای انقلابیون بحرین رغم زده است.

وی بیان کرد: در یکی از آمارهای در سال 2018 توسط سازمان عفو بین الملل منتشر شد تعداد زندانیان بحرین نسبت به جمعیت آنها بیشتر از کشورهای دیگر بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در حقیقت انقلاب 14 فوریه بحرین از زمانی که آغاز شد در قالب بیداری اسلامی بود و انقلابیون به دنبال این بودند که هویت بحرینی خود را حفظ کنند زیرا آل خلیفه در طول سالیان گذشته به بخش اعظم و اکثریت جمعیت بحرین شناسنامه و هویت نداده بود و بحرینی های اصیل بدون شناسنامه بودند.

وی خاطرنشان کرد: در جنبش بیداری اسلامی مردم بحرین نیز در کنار بقیه امت اسلامی در سراسر جهان اسلام به دنبال دو خواسته بودند در ابتدا داشتن شناسنامه و هویت بحرینی و دوم شرکت در انتخاباتی که آزادانه نخست وزیر و رئیس دولت را انتخاب کنند.

خردسالان در بحرین به شهادت می‌رسند

کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: متأسفانه آل خلیفه به گونه ای با مردم برخورد کرد که حادثه میدان لولوها ایجاد شد که تعداد کثیری از مردم بحرین به زندان رفتند و تعداد قابل توجهی مجروح شدند همچنین تعدادی از کودکان، خردسالان و نوزادان بحرینی در چهارچوب برخورد نظامی و سخت آل خلیفه مجروح و به شهادت رسیدند.

استاد دانشگاه افزود: بخش قابل توجهی از برخوردهایی نظامی و غیرانسانی که با مردم بحرین صورت گرفت توسط نیروهای نظامی عربستان انجام شد آل خلیفه در برخورد با مردم بحرین که دنبال هویت خود بودند استقلال خود را نیز در اختیار عربستان قرار داد و تعداد کثیری از نیروهای نظامی عربستان برای سرکوب مردم بحرین به این کشور گسیل شدند و با بدترین روش ها با مردم بحرین برخورد کردند.

وی گفت: نباید تلاش های شیخ عیسی قاسم که با کهولت سن نزدیک به چهار سال در محاصره سربازان بیگانه قرار داشت که از کمترین امکانات درمانی هم برخوردار بود را فراموش کنیم که در نهایت با تلاش جنبش‌های مردمی بحرین و افکار عمومی جهان شیخ عیسی قاسم برای مداوا از بحرین خارج شد.

مردم بحرین شدیدترین فشارها را تحمل می کنند

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: مردم بحرین در طول این چهار سال و نیم گذشته شدیدترین فشارها را تحمل کردند اما مخالفت خود را با دولت مرکزی همچنان ادامه می دهند مردم بحرین اکنون در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنند دولتمردان بحرین تلاش کردند از نقاط مختلف افرادی را به بحرین گسیل کنند و به آن‌ها برگه هویت و اجازه شهروندی بدهند  به امید اینکه بتوانند در بحرین تغییر جمعیت ایجاد کند تا بتواند در انتخابات آرای این افراد را جلب کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: از طرفی آل خلیفه با اعطای شهروندی به غیر بحرینی‌ها می خواهد از این ها برای سرکوب جنبش مردمی بحرین استفاده کند اما باید گفت مهم این است که در حال حاضر انقلاب بحرین زنده و پویا است و به مسیر خود برای رسیدن به استقلال تلاش می کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, خردسالان در بحرین به شهادت می‌رسند,
,
,
,
,
,
,
,
, مردم بحرین شدیدترین فشارها را تحمل می کنند,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه