اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم:

تجهیز و افزایش ایمنی شهرک شکوهیه ضروری است / عدم رعایت استانداردهای ایمنی در جانمایی کارخانه‌ها

تجهیز و افزایش ایمنی شهرک شکوهیه ضروری است / عدم رعایت استانداردهای ایمنی در جانمایی کارخانه‌ها
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم بابیان این‌که تجهیز و افزایش ایمنی شهرک شکوهیه ضروری است، گفت: استانداردهای ایمنی نیز در جانمایی کارخانه‌ها صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عباس جعفری در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، بابیان این‌که شهرک شکوهیه نیازمند ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به‌روز و مجهز است، اظهار داشت: بر اساس قانون ایستگاه‌های شهرداری باید در محدوده شهری مستقر باشند و شهرداری‌ها نمی‌توانند خارج از شهر اقدام به ساخت ایستگاه کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این بر اساس قوانین محدوده خدماتی که آتش‌نشانی ارائه می‌دهد در داخل شهر است و تنها درصورتی‌که حادثه‌ ناگواری رخ دهد با مجوزی که از سوی ستاد بحران صادر می‌شود اجازه خروج ماشین‌های آتش‌نشانی داده می‌شود.

جعفری بابیان این‌که ایمنی شهرک شکوهیه پایین است، افزود: هر اتفاقی که در این شهرک صنعتی رخ دهد مشکل‌ساز خواهد بود به‌عنوان‌مثال در آتش‌سوزی اخیر 25 خودرو سنگین با نیرو از شهر خارج کردیم درحالی‌که اگر در همان زمان اتفاقی در شهر رخ می‌داد چه کسی جوابگو بود.

وی بابیان این‌که وظیفه‌ای آتش‌نشانی این است که در داخل شهر خدمات بدهد، بیان داشت: بارها اعلام‌شده که این شهرک ازلحاظ ایستگاه آتش‌نشانی کمبود دارد و باید امکانات به‌روز و مجهزی در آن به کار گرفته شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم در پاسخ به این سؤال که ایمنی شهرک شکوهیه به چه میزان است، گفت: من نمی‌توانم نظر صریحی در این زمینه بدهم اما درمجموع بازدیدهایی که داشتیم باید تمامی خیابان‌های این شهرک به شیرهای هیدرات استاندارد تجهیز شود و علاوه بر این آب مناسب این شیرها نیز تأمین شود.

وی ادامه داد: خود کارخانه‌ها نیز باید از افراد کار بلد و متخصص بهره ببرند و به‌صورت موقت و مشاوره‌ای از وجود این کارشناسان در افزایش ایمنی استفاده کنند.

جعفری افزود: علاوه بر این بسیاری از کارخانه‌ها ازلحاظ جانمایی و ایمنی مشکل‌دارند و حتی بسیاری از آن‌ها از داشتن کپسول‌های خاص آتش‌نشانی محروم هستند.

وی بیان داشت: از طرفی داخل بسیاری از کارخانه‌ها به‌گونه‌ای است که خودروهای آتش‌نشانی نمی‌توانند وارد آن‌ها شوند که خود این موضوع هم دردسرساز شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم تأکید کرد: ایستگاه آتش‌نشانی موجود در شکوهیه توسط شهرک‌های صنعتی ایجادشده و تحت نظارت شهرداری نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه