اخبار داغ

مسئول فرهنگی اداره ورزش و جوانان فارس خبر داد:

پرداخت 9 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره به سَمَن‎های استان فارس

پرداخت 9 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره به سَمَن‎های استان فارس
در تقویم جمهوری اسلامی ایران، 22 مرداد ماه روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی نامگذاری شده است. سازمان مردم‌نهاد یا سمن‌ (NGO) به سازمانی اشاره می‌کند که مستقیما بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی به‌ عنوان واسطه بین فرد ‌فرد مردم و قوای حاکم ایفا می‌کند. بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد غیر انتفاعی هستند. بودجه این سازمان‌ها از طریق کمک‌های مردمی یا سازمان‌های دولتی تأمین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، در استان فارس از سال 1384 همراه با مصوبه هیئت وزیران، ثبت و فعالیت های سازمان های مردم نهاد شروع شد. به گفته رضایی، مسئول فرهنگی اداره ورزش و جوانان فارس این طرح قبل از ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان ورزش در ابتدا با رشد قابل توجه ای همراه بود اما با ادغام این دو وزارت خانه این طرح رو به زوال رفت که با حمایت دولت ها و سیاست های جدید دوباره احیا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، , شیرازه,



,
,
, , ,

 

,

به گفته مسئول فرهنگی اداره ورزش و جوانان فارس بیش از 110 سمن جوانان فعال در استان فارس پیرامون موضوعات مختلف همچون فرهنگی و اجتماعی، آسیب های اجتماعی، خیریه، ورزش، محیط زیست، کارآفرینی و... در حال فعالیت هستند که مهم ترین هدف آن ها بالا بردن حس مسئولیت مردم نسبت به جامعه است تا مردم نسبت به مسائل و مشکلاتی که حتی دولت نمی تواند برای آن ها کاری کند بی تفاوت نباشند و این مشکل به دست نهاد های مردمی حل شود.

, به گفته مسئول فرهنگی اداره ورزش و جوانان فارس بیش از 110 سمن جوانان فعال در استان فارس پیرامون موضوعات مختلف همچون فرهنگی و اجتماعی، آسیب های اجتماعی، خیریه، ورزش، محیط زیست، کارآفرینی و... در حال فعالیت هستند که مهم ترین هدف آن ها بالا بردن حس مسئولیت مردم نسبت به جامعه است تا مردم نسبت به مسائل و مشکلاتی که حتی دولت نمی تواند برای آن ها کاری کند بی تفاوت نباشند و این مشکل به دست نهاد های مردمی حل شود.,

این مقام مسئول، بسیج را یک سازمان مردم نهاد بسیار بزرگ خواند و آن را یک نمونه بارز از حلال مشکلات به وسیله آحاد مردم دانست. فردی که وارد مجموعه بسیج می شود با عهده دار شدن مسئولیت در واقع تمرین مسئولیت پذیری می کند و در آینده می تواند در جامعه موثر واقع شود.

, این مقام مسئول، بسیج را یک سازمان مردم نهاد بسیار بزرگ خواند و آن را یک نمونه بارز از حلال مشکلات به وسیله آحاد مردم دانست. فردی که وارد مجموعه بسیج می شود با عهده دار شدن مسئولیت در واقع تمرین مسئولیت پذیری می کند و در آینده می تواند در جامعه موثر واقع شود.,

 

,

, ,

 

,

رضایی با اشاره به اینکه 5 سمن جوان در حال فعالیت در زمینه اشتغال و کارآفرینی هستند بیان کرد: در سال گذشته بیش از 9 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره با کارمزد 4 درصد پرداخت کرده ایم و 20 میلیارد تومان دیگر مصوب شده که منتظر واریز آن می باشیم.

, رضایی با اشاره به اینکه 5 سمن جوان در حال فعالیت در زمینه اشتغال و کارآفرینی هستند بیان کرد: در سال گذشته بیش از 9 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره با کارمزد 4 درصد پرداخت کرده ایم و 20 میلیارد تومان دیگر مصوب شده که منتظر واریز آن می باشیم.,

وی اشاره میکند که سمن های جوانان استان فارس که در حیطه کارآفرینی و اشتغال فعال هستند موفق به کسب رتبه های مهم در این زمینه شده اند که از مهم ترین آنها کسب رتبه برتر جشنواره کار آفرینی انزلی است.

پایتختی شیراز برای جوانان جهان اسلام 

, وی اشاره میکند که سمن های جوانان استان فارس که در حیطه کارآفرینی و اشتغال فعال هستند موفق به کسب رتبه های مهم در این زمینه شده اند که از مهم ترین آنها کسب رتبه برتر جشنواره کار آفرینی انزلی است.

پایتختی شیراز برای جوانان جهان اسلام 
,
,
, پایتختی شیراز برای جوانان جهان اسلام , پایتختی شیراز برای جوانان جهان اسلام ,

به خاطر فعالیت های سمن جوانان، شیراز در سال 2017 بعنوان پایتخت جوانان جهان اسلام از سوی سازمان همکاری های اسلامی معرفی شد که این اتفاق نشان دهنده فعالیت های موثر و مهم بودن این سازمان های مردم نهاد در ایران و فارس می باشد.

, به خاطر فعالیت های سمن جوانان، شیراز در سال 2017 بعنوان پایتخت جوانان جهان اسلام از سوی سازمان همکاری های اسلامی معرفی شد که این اتفاق نشان دهنده فعالیت های موثر و مهم بودن این سازمان های مردم نهاد در ایران و فارس می باشد.,

برای سازماندهی سمن ها و اجرای فعالیت های جوانان 2 خانه جوان در شهر شیراز وجود دارد که می توان از آن به عنوان پاتوق جوانان نام برد و در هفته دولت هم 5 خانه جوان دیگر در سطح استان فارس افتتاح خواهد شد.

, برای سازماندهی سمن ها و اجرای فعالیت های جوانان 2 خانه جوان در شهر شیراز وجود دارد که می توان از آن به عنوان پاتوق جوانان نام برد و در هفته دولت هم 5 خانه جوان دیگر در سطح استان فارس افتتاح خواهد شد.,

ریشه مشکلات سمن ها
ریشه عمده ترین مشکلات سمن ها را می توان در فراگیر نشدن فرهنگ تشکل های اجتماعی جستجو کرد. بدین معنی که خیلی از انسان ها معنی تشکل های اجتماعی را نمی دانند و مفهوم سمن در جامعه به طرز صحیح فرهنگ سازی نگشته است برای همین کار جذب و کار گروهی کمی سخت و دشوار می شود.

, ریشه مشکلات سمن ها
ریشه عمده ترین مشکلات سمن ها را می توان در فراگیر نشدن فرهنگ تشکل های اجتماعی جستجو کرد. بدین معنی که خیلی از انسان ها معنی تشکل های اجتماعی را نمی دانند و مفهوم سمن در جامعه به طرز صحیح فرهنگ سازی نگشته است برای همین کار جذب و کار گروهی کمی سخت و دشوار می شود.
, ریشه مشکلات سمن ها, ریشه مشکلات سمن ها,
,

ناشناخته بودن سمن ها باعث می شود که وقتی آن ها به اداره یا سازمانی مراجعه می کنند با بی مهری مواجه شوند. غالباً ارگان های دولتی فکر می کنند که سازمان های مردم نهاد رقیب آن ها هستند و ممکن است باعث سرافکندگی و تعطیلی آن ها شوند در صورتی که آن ها برای کمک آمده اند و چیزی غیر از آن نیست.

معضلات سمن ها

,
,
, معضلات سمن ها, معضلات سمن ها,

نداشتن تخصص کافی یکی از معضلات سمن ها است که دارای بنیه و اراده قوی هستند اما به دلیل نداشتن مهارت کافی در زمینه فعالیت، موجب خرابی کار آن ها می شود.

, نداشتن تخصص کافی یکی از معضلات سمن ها است که دارای بنیه و اراده قوی هستند اما به دلیل نداشتن مهارت کافی در زمینه فعالیت، موجب خرابی کار آن ها می شود.,

به گفته رضایی، مسئول فرهنگی اداره ورزش و جوانان فارس گاهی اوقات از سازمان های مردم نهاد سو استفاده می شود، این سو استفاده از طرف افرادی شکل می گیرد که برای انجام نیت شیطانی خود دست به انحراف این تشکل ها می زنند. که بیشتر در حوزه گردشگر و بین المللی چنین سواستفاده هایی رخ میدهد که باید در مورد سمن هایی که در این موضوعات فعالیت دارند نظارت بیشتری صورت گیرد.

, به گفته رضایی، مسئول فرهنگی اداره ورزش و جوانان فارس گاهی اوقات از سازمان های مردم نهاد سو استفاده می شود، این سو استفاده از طرف افرادی شکل می گیرد که برای انجام نیت شیطانی خود دست به انحراف این تشکل ها می زنند. که بیشتر در حوزه گردشگر و بین المللی چنین سواستفاده هایی رخ میدهد که باید در مورد سمن هایی که در این موضوعات فعالیت دارند نظارت بیشتری صورت گیرد.,

نحوه ثبت سمن

, نحوه ثبت سمن,

جوان های بین 18 تا 35 سال می توانند یا رجوع به سایت https://saman.msy.gov.ir/ و با مراجعه به اداره ورزش و امور جوانان یک سازمان مردم نهاد (سمن) تشکیل دهند و در حوزه فعالیت هایی که مشخص می کنند کار انجام داده و از امکانات و تسهیلات برخوردار شوند. 

, جوان های بین 18 تا 35 سال می توانند یا رجوع به سایت , https://saman.msy.gov.ir/, https://saman.msy.gov.ir/, و با مراجعه به اداره ورزش و امور جوانان یک سازمان مردم نهاد (سمن) تشکیل دهند و در حوزه فعالیت هایی که مشخص می کنند کار انجام داده و از امکانات و تسهیلات برخوردار شوند. ,

همچنین جوانان خصوصاً جوانان نخبه که دارای طرح های دانش بنیان،  اشتغالی و یا کارآفرینی  می باشند، می توانند با مراجعه به این اداره و ارائه طرح خود در صورت ارزیابی و موافقت تا سقف 300 میلیون تومان وام بدون بهره، با کارمزد 4 درصد دریافت نمایند.

, همچنین جوانان خصوصاً جوانان نخبه که دارای طرح های دانش بنیان،  اشتغالی و یا کارآفرینی  می باشند، می توانند با مراجعه به این اداره و ارائه طرح خود در صورت ارزیابی و موافقت تا سقف 300 میلیون تومان وام بدون بهره، با کارمزد 4 درصد دریافت نمایند.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه