اخبار داغ

همزمان با سفر ریاست‌جمهوری به سیستان وبلوچستان؛

طرح 46هزارهکتاری دشت سیستان آماده بهره‌برداری می شود

طرح 46هزارهکتاری دشت سیستان آماده بهره‌برداری می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از بهره برداری طرح 46هزارهکتاری دشت سیستان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، غلام حیدر زورقی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد،گفت: طرح انتقال آب بالوله به اراضی دشت سیستان با 97درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی اجرایی را طی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

به گفته وی، کار احداث سه  ایستگاه پمپاژ اصلی، پنج ایستگاه پمپاژ مستقل و9 ایستگاه پمپاژ ثانویه به اتمام رسیده و درحال تست و راه اندازی می باشند، همچنین برق مورد نیاز ایستگاه ها تأمین شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در زمان پیک مصرف برق برای کل 46 هزارهکتار 52 مگاوات برق لازم است ولی در حال حاضر 20 مگا وات برق برای راه‌اندازی بسنده می کند.

دبیر کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد: امکان آبگیری تمام 46 هزار هکتار وجود دارد و شبکه کامل است .

وی بیان کرد: در مرحله اول باید 20 هزار هکتار آبدهی شود و با اجرای کامل شبکه‌های فرعی داخل مزرعه کار آبرسانی به تمام اراضی 46 هزار هکتاری به انجام برسد.

زورقی افزود: به منظور راه اندازی نظام بهره‌برداری تاکنون در قالب تشکل ها 10 تعاونی توسط سازمان تعاون روستایی تشکیل و دو هزار و 67 گروه هم آب در منطقه راه اندازی شده  و با هزار و 967 گروه هم آب با تشکیل جلسات متعدد هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

شایان ذکر است در نشست امروز کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی استان معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان واعضای دیگر کارگروه حضور داشتند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه