اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی کردستان:

جهادگران بسیجی پیشران توسعه جهادی کشور هستند/ اجرای 7 هزار پروژه و ایجاد 10 هزار شغل در کردستان

جهادگران بسیجی پیشران توسعه جهادی کشور هستند/ اجرای 7 هزار پروژه و ایجاد 10 هزار شغل در کردستان
علی اصغر عزیزی فر گفت: از سال 96 حدود 20 هزار جهادگر بسیجی در مناطق مختلف کردستان حضور یافته اند و از سال 92 تاکنون 7 هزار پروژه محرومیت زدایی و 10 هزار شغل توسط بسیج سازندگی در این استان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر عزیزی فر در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد: بسیج سازندگی در دو بخش عمرانی و در عرصه ی محرومیت زدایی مشغول به فعالیت بوده است که از سال 1388 فعالیت های عمرانی آغاز و تا به الان 2 هزار و 596 پروژه ی محرومیت زدایی عمرانی با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان انجام شده که هدیه مقام معظم رهبری به این استان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،, .,

 

,

 مسؤول بسیج سازندگی کردستان با اشاره به طرح های محرومیت زدایی و عامل المنفعه انجام شده توسط جهادگران بسیجی در استان، اظهار داشت: در طول هشت سال گذشته 7 هزار پروزه محرومیت زدایی در مناطق محروم استان کردستان توسط بسیج سازمدگی و جهادگران بسیجی صورت گرفته است.

,

 

,

اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر توسط بسیج سازندگی کردستان

, اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر توسط بسیج سازندگی کردستان, اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر توسط بسیج سازندگی کردستان,

 

,

عزیزی فر با بیان اینکه بسیج سازندگی هر ساله در تحقق شعار سال نیز ورود پیدا می کند خاطر نشان کرد: این سازمان با در اختیار گذاشتن تسهیلات کم بازده، 27 میلیارد و 800 میلیون تومان در 16 بخش جهت ایجاد اشتغال واگذار گردیده که از سال 92 تا پایان سال گذشته برای 3 هزار و 231 نفر به صورت مستقیم  و برای بیش از 7 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

, .,

 

,

به گفته ی مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان، زود بازده بودن، فرارگیر شدن و نداشتن پیچیدگی از مزایای این تسهیلات کم بازده به جوانان است که اکثرا در کارهای پرورش ماکیان، بحث زنبور عسل، قارچ خوراکی، گلخانه های کوچک، مشاغل خانگی، صنایع دستی کشت زعفران و پرورش دام سبک و سنگین مشغول به کار هستند.

, .,

 

,

جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی

, جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی, جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی,

 

,

وی به بحث گروه های جهادی با مشارکت جهادگران بسیجی در سطح استان و اعتلای سازندگی و خدمت رسانی اشاره کرد و گفت: تقویت پیوندهای فکری بین گروه های جهادی، مسجد محور شدن خدمات اجتماعی، محرومیت زدایی و جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی و زمینه سازی جهت کادری در طراز انقلاب از اهداف تشکیل گروه های جهادی در سطح کشور و استان است.

, .,

 

,

وی ادامه داد: از سال 96 حدود 20 هزار جهادگر بسیجی در اردوهای جهادی یک، سه، هفت و ده روزه برگزار که در 4 بخش عمرانی، آموزشی، پزشکی و فرهنگی با توجه به ظرفیت آنها مشغول به خدمت هستند که در هر منطقه با توجه به هدف آن حدود 3 تا 5 سال به ارائه خدمت می پردازند.

, .,

 

,

عزیزی فر به طرح کرامت اشاره کرد و گفت: بحث زیر ساخت و عمرانی این طرح به بسیج سازندگی واگذار شئه که دو شهرستان سنندج و قروه نیز پایلوت انتخاب  گردیده است که 4 طرح در دست اقدام و امیدواریم تا پایان سال 98 حدود 6 طرح دیگر را نیز به سرانجام برسانیم که اعتبار برای این طرح ها حدود 4 میلیارد تومان است که 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تا به الان برای آن هزینه شده است.

, .,

 

,

وی گفت: با توجه به حادثه ی سیل اخیری که در کشور اتفاق افتاد و طبق حسب دستور مقام معظم رهبری و کمک رسانی به مناطق سیل زده، گروهی از سپاه بیت المقدس کردستان به مناطق سیل زده اعزام شدند که 350 واحد مسکونی در آن منطقه آسیب دیده بودند که با پشتیبانی سپاه استان لرستان و ستان کردستان مشکلات حل شد و طبق بررسی هایی که انجام گردید 61 روستا مسدود بود که با اعزام اکیپ های مهندسی به آنجا 61 راه بازگشایی و مشکلات حل شدند.

, .,

 

,

اعزام 8 گروه اردوهای جهادی پزشکی و سه گروه اردوی جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده

, اعزام 8 گروه اردوهای جهادی پزشکی و سه گروه اردوی جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده, اعزام 8 گروه اردوهای جهادی پزشکی و سه گروه اردوی جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده,

 

,

به گفته ی مسئول  بسیج سازندگی سپاه بت المقدس استان کردستان در حادثه ی سیل اخیر 8 گروه جهادگر بسیجی در قالب اردوهای جهادی پزشکی و سه گروه جهادگر بسیجی در قالب اردوی جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده و استان لرستان و کوهدشت شمالی اعزام شدند.

, .,

 

,

عزیزی فر به بحث محرومیت زدایی و کمک به مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: طبق تفاهمک نامه ای که با کمیته امداد استان کردستان بسیته شده بود حدود 250 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان به بسیج سازندگی سپاه استان واگذار شده که تا به امروز 130 واحد آن به مددجویان تحویل داده شد و مابقی آن را امیدواریم تا پایان خرداد ماه به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است که در سال 98 نیز 250 واحد دیگر برای مددجویان کمیته امداد ساخته شود که به زودی کلنگ زنی آن آغاز می گردد.

, .,

 

,

بازسازی 400 واحد مسکونی در کردستان

, بازسازی 400 واحد مسکونی در کردستان, بازسازی 400 واحد مسکونی در کردستان,

 

,

این مقام مسئول عنوان کرد: استان کردستان یکی از استان های درگیر سیل در کشور بوده که با توجه به حادثه ی سیل اخیر حدود 500 واحد مسکونی در آن تخریب شدند که طبق تفاهم نامه ای که با بنیاد مشکن استان کردستان منعقد شد حدود 400 واحد آن به بسیج سازندگی استان واگذار گردید که با توجه به طرح جهاد همبستگی امیدواریم که 400 مسجدی که در سطح استان کردستان از توان مالی برخوردار هستند طرح بازسازی این مسکن را بر عهده بگیرند و در احجرای هر کاسب یک کالای اساسی و با کمک خیرین لوازم خانگی را که در سیل اخیر آسیب دیده شده را برای هر خانوار آسیب دیده از سیل بازخرید کنیم.

, .,

 

,

وی در پایان به بحث 40 هزار پروژه ی محرومیت زدایی در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان کردستان از این تعداد 1200 پروژه  می باشد که 150 پروژه اجرا شده و 650 پروژه ی آن در حال اجرا و مابقی نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال98 به اتمام برسد.

,

 

,

وی تصریح‌کرد: معتقدیم هر اقدامی در حوزه توسعه، محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری انجام دهیم نوعی سرمایه‌گذاری ارزشمندی است و خوشبختانه هم‌اکنون این ظرفیت برای کار در این حوزه در استان فراهم است.

,

 

,

عزیزی فر بیان کرد: جهادگران بسیجی پیشران توسعه جهادی کشور هستند و امروز نیازمند گروههای جهادی برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر در عرصه‌های مختلف هستیم.

, :, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه