اخبار داغ

۴۵۵۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده در سیل نهاوند نیازمند تسهیلات/ ۲۵ گروه جهادی آماده برای کار میدانی

۴۵۵۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده در سیل نهاوند نیازمند تسهیلات/ ۲۵ گروه جهادی آماده برای کار میدانی
سیل امسال در شهرستان نهاوند باعث بروز خسارات زیادی به بخش مسکن شهرستان نهاوند شد و ۴۵۵۰ واحد مسکونی را دچار حادثه کرد که برای جبران این خسارت به بیش از ۲۸۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ فروردین‌ماه امسال بود که سیل ویرانگر چندین استان کشور را درگیر کرد و خسارات زیادی به مردم، زمین‌های کشاورزی و واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی وارد و چندین هفته نیروهای امدادی و مسلح کشور را درگیر امدادرسانی و کمک به مردم در چندین استان کشور کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

استان همدان نیز از خسارات سیل در امان نبود و دراین‌بین، شهرستان نهاوند با توجه به نزدیکی و هم‌مرز بودن با استان لرستان خسارات زیادی را متحمل شد.

,

در مقاطعی از بحران سیل فروردین‌ماه شهرستان نهاوند شاهد ریزش بیشترین بارش در سطح کشور و حتی در جهان شد به‌طوری‌که با بارش ۱۵۴ میلی‌متری در ۳۰ ساعت بیشتر از هر نقطه دیگری در کشور و حتی جهان بارش داشت و این بارش‌ها باعث بروز سیلاب و خسارت به بخش‌های مختلف شد.

,

گروه‌های جهادی و همه نیروهای نظامی و انتظامی نهاوند به همراه بسیجیان با حداکثر توان تلاش کردند تا از میزان خسارات سیل بکاهند و بعد از کاهش سیلاب نسبت به بازسازی مناطق اقدام کنند.

,

بعد از فروکش کردن سیلاب و آرامش نسبی نوبت به برآورد خسارت و تهیه پرونده برای واحدهای آسیب‌دیده بود تا میزان خسارات واردشده مشخص شود و ارائه تسهیلات توسط بنیاد مسکن شروع شود.

,

, ,

تشکیل ۴۵۵۰ پرونده برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده نهاوند

, تشکیل ۴۵۵۰ پرونده برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده نهاوند, تشکیل ۴۵۵۰ پرونده برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده نهاوند,

علیرضا نثاری رئیس بنیاد مسکن نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: کارشناسان این اداره با هماهنگی با سایر نهادها و دهیاران نسبت به ارزیابی تعداد واحدهای آسیب‌دیده اقدام کرده‌اند و برای بازسازی این مناطق آمادگی کامل داریم.

,

وی افزود: در سیل امسال ۴۵۵۰ واحد مسکن روستایی در نهاوند دچار خسارت شدند که برای همه آن‌ها پرونده تشکیل‌شده است و اقدامات اولیه برای ارائه تسهیلات انجام‌شده است.

,

نثاری گفت: از این تعداد ۲۴۵۰ واحد مسکونی نیاز به بهسازی دارند و کار تعمیرات آن‌ها شروع‌شده است و تعدادی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۲۱۰۰ پرونده نیز برای ساخت کامل واحدهای مسکونی تشکیل‌شده است و در این زمینه بنیاد مسکن خوب عمل کرده است.

,

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: برای واحدهایی که احداث می‌شوند ۴۰ میلیون تومان تسهیلات وام مسکن و ۱۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود و برای واحدهای تعمیری نیز ۱۵ میلیون وام و ۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

,

وی افزود: برای سهولت ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان در نهاوند از ضامن‌های زنجیره‌ای برای این تسهیلات استفاده می‌شود و تمام تلاش ما جبران بخشی از این خسارت‌ها است.

,

نثاری اظهار داشت: کار عقد قرارداد ۸۵ درصد از مراجعه‌کنندگان انجام‌شده است و برای سیل‌زدگان تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته‌شده است و هزینه نقشه‌کشی و این‌گونه هزینه‌ها دریافت نمی‌شود.

,

وی گفت: در زوهای اخیر تعداد ۶۰۰ واحد احداثی و ۳۱۰ واحد تعمیری و تعداد ۱۵۵ واحد مربوط به مددجویان نهادهای حمایتی برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی‌شده‌اند.

,

, ,

برای جبران خسارت ۲۸۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

, برای جبران خسارت ۲۸۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است, برای جبران خسارت ۲۸۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است,

رئیس بنیاد مسکن نهاوند افزود: کارشناسان این اداره برای سنجش میزان خسارت‌ها در کاری جهادی از بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی بازدید کردند که کار بسیار بزرگی بوده است.

,

وی اظهار داشت: برای اتمام بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده به بیش از ۲۸۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۲۵ درصد این میزان ابلاغ‌شده است.

,

نثاری ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۸ هزار واحد فرسوده روستایی داریم که با اتمام بازسازی واحدهای خسارت‌دیده در سیل حدود ۳۰ درصد این واحدها هم نوسازی می‌شوند.

,

وی گفت: با اقداماتی که انجام‌شده است به امید خدا در هفته دولت افتتاح تکمیل شدن چند واحد مسکونی را خواهیم داشت و واحدهای تعمیری نیز به‌سرعت تعمیر می‌شوند.

,

رئیس بنیاد مسکن نهاوند اظهار داشت: در شهرستان نهاوند تعداد ۲۶ هزار و ۵۶۱ واحد مسکن روستایی داریم که کار بازسازی ۱۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی در سال‌های اخیر به اتمام رسیده است.

,

وی در پایان گفت: در استان همدان رتبه نخست ساخت واحدهای مسکن روستایی مربوط به نهاوند است و در کشور نیز رتبه اول ساخت مسکن‌ها روستایی بتنی را به خود اختصاص داده‌ایم و امیدواریم در بخش بازسازی واحدهای سیل‌زده نیز بتوانیم هرچه زودتر واحدها را مردم تحویل دهیم.

,

سپاه نهاوند ۵۰ واحد مسکونی افراد تحت پوشش را احداث و تعمیر می‌کند

, سپاه نهاوند ۵۰ واحد مسکونی افراد تحت پوشش را احداث و تعمیر می‌کند, سپاه نهاوند ۵۰ واحد مسکونی افراد تحت پوشش را احداث و تعمیر می‌کند,

در زمان سیل نهاوند یکی از گروه‌هایی که تلاش‌های زیادی برای کاهش خسارت انجام دادند بسیجیان و گروه‌های جهادی بودند که توسط سپاه ناحیه نهاوند سازمان‌دهی شده بودند.

,

بعد از وقوع سیل نیز سپاه ناحیه نهاوند برنامه‌هایی برای تعمیر و بازسازی منازل افراد کم‌بضاعت دارد و کار را نیز در چند نقطه شروع کرده است.

,

سرهنگ حسن مرادی فرمانده سپاه نهاوند درباره آخرین اقدامات این نهاد در بخش بازسازی و تعمیر واحدهای خسارت‌دیده در سیل نهاوند گفت: با تعاملی که با سایر نهادها شده است و برای کمک به افراد خسارت‌دیده در این حادثه، سپاه در حین حادثه و بعدازآن در کنار مردم است و برای کاهش مشکلات مردم تلاش می‌کند.

,

وی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم سپاه خدمت‌رسانی به مردم خصوصاً افراد کم برخوردار است به همین دلیل در عرصه بازسازی و تعمیر واحدهای خسارت‌دیده کارهای خوبی انجام‌شده است که مربوط به خانواده‌های محترم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده است.

,

مرادی ادامه داد: سپاه ناحیه نهاوند تعداد ۵۰ واحد مسکونی را متعهد شده است که احداث و تعمیر کند که ۲۵ مورد احداث و ۲۵ مورد تعمیر و بهسازی است.

,

وی گفت: با بهره‌گیری از گروه‌های جهادی که همیشه پابه‌رکاب هستند تا امروز ۱۲ واحد مسکونی آسیب‌دیده در سیل تعمیر و به مالکان تحویل داده‌شده است و این کار ادامه خواهد داشت.

,

فرمانده سپاه نهاوند افزود: جلساتی با مسئولان و خسارت دیدگان سیل برگزارشده است و توجیهات لازم برای خدمت‌رسانی انجام‌شده است و در این بخش از کمک خیرین عزیز شهرستان نهاوند استفاده می‌شود تا کار احداث این خانه‌ها زودتر به اتمام برسد.

,

۲۵ گروه جهادی آماده شروع ساخت منازل آسیب‌دیده

, ۲۵ گروه جهادی آماده شروع ساخت منازل آسیب‌دیده, ۲۵ گروه جهادی آماده شروع ساخت منازل آسیب‌دیده,

وی اظهار داشت: برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی به‌صورت هدفمند در سطح شهرستان برای کمک فیزیکی فراخوان عمومی جهت کمک به ساخت منازل صادرشده است تا هرکسی با هر تخصصی بتواند گوشه‌ای از کار را انجام دهد.

,

مرادی بابیان اینکه از ابتدای تیرماه امسال تعمیر و بازسازی منازل مسکونی خسارت‌دیده در سیل فروردین‌ماه آغازشده است، گفت: در یک مرحله و در قالب طرح جهاد همبستگی تعمیر و بازسازی تعداد ۶ واحد مسکونی از منازل مددجویان بهزیستی که دچار خسارت شده بودند در دستور کار قرار گرفت که به همت بسیج سازندگی ناحیه نهاوند و گروه‌های جهادی انجام گرفت.

,

وی افزود: تاکنون ۳۶۰ میلیون ریال برای بازسازی این منازل هزینه شده است که با حضور نمایندگان سپاه و بهزیستی این منازل تحویل صاحبان آن‌ها شد.

,

فرمانده سپاه نهاوند گفت: با همکاری با خیران مقدار ۳۰۰ تن شن و ماسه را دپو کردیم که به‌صورت رایگان در اختیار خانواده‌های کم‌بضاعت قرار خواهیم داد و همچنین مقداری گچ و سایر مصالح ساختمانی نیز جمع‌آوری‌شده است.

,

وی اظهار داشت: با ارکان مساجد، خیرین و هیئت‌امنای مساجد جلساتی برگزارشده است تا مصالح و پول نقد برای تحویل دادن هرچه سریع‌تر این منازل انجام شود و در این راه از همه خیرین شهرستان دعوت به همکاری می‌کنیم.

,

مرادی گفت: برای سرعت بخشیدن به کارها ۲۵ گروه جهادی شناسنامه‌دار ساماندهی شده‌اند و برای شروع کار در عرصه احداث آمادگی دارند.

,

وی عنوان کرد: از عموم بسیجیان و کسانی که توانایی کاردارند دعوت می‌کنیم برای کمک به افراد کم‌بضاعت که مسکن خود را ازدست‌داده‌اند به حوزه‌ها و سپاه ناحیه نهاوند مراجعه کنند و در این کار خیر شرکت داشته باشند.

,

بازدید معاون بنیاد مسکن کشور از روند بازسازی مناطق سیل‌زده نهاوند

, بازدید معاون بنیاد مسکن کشور از روند بازسازی مناطق سیل‌زده نهاوند, بازدید معاون بنیاد مسکن کشور از روند بازسازی مناطق سیل‌زده نهاوند,

برای بررسی بیشتر وضعیت روند بهسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده در نهاوند معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور به همراه مسئولان و فرماندار نهاوند از مراحل بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده سیلاب در روستاهای قلعه ذرتی، کفراش و دهفول نهاوند بازدید کرد.

,

در این بازدید مهدیان بر تسریع درروند بهسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده نهاوند تأکید کرد و از عملکرد بنیاد مسکن نهاوند قدردانی کرد و گفت: بنیاد مسکن کشور جهت کمک به بازسازی مناطق سیل‌زده استان آمادگی کامل دارد.

,

وی بیان کرد: ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای حوزه بازسازی مناطق سیل‌زده استان همدان و ۴۸۰ میلیارد تومان جهت بهسازی ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی و ۱۶۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض زمین‌های کشاورزی استان همدان تا امروز اختصاص‌یافته است.

,

, ,

تعمیر و بازسازی ۶ واحد مسکونی خسارت‌دیده مددجویان بهزیستی

, تعمیر و بازسازی ۶ واحد مسکونی خسارت‌دیده مددجویان بهزیستی, تعمیر و بازسازی ۶ واحد مسکونی خسارت‌دیده مددجویان بهزیستی,

علی‌محمد محمدی رئیس اداره بهزیستی نهاوند نیز درباره اقدامات انجام‌شده این اداره در این بخش گفت: برای خانواده‌های مددجوی بهزیستی و خسارت‌دیده در سیل امسال پرونده تشکیل‌شده است و تعامل خوبی با سایر نهادها برای ساخت مسکن و بهسازی واحدهای خسارت‌دیده داریم.

,

وی بابیان اینکه اتمام بازسازی اولین مسکن سیل‌زده مددجویان بهزیستی شهرستان نهاوند توسط بسیج سازندگی سپاه انجام شد، اظهار داشت: سپاه شهرستان در سیل اخیر در قالب طرح جهاد همبستگی تعداد ۶ واحد مسکونی خسارت‌دیده مددجویان بهزیستی را تعمیر کرد و سایر اقدامات در دست انجام است.

,

محمدی گفت: این اقدام بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج مستضعفین با بهزیستی انجام می‌شود و بر این اساس تعمیر ۳۰ واحد تعمیری مددجویان بهزیستی در شهر و روستا را سپاه انجام می‌دهد.

,

وی افزود: همچنین احداث یک واحد مسکونی در شهر گیان توسط سپاه انجام می‌شود که امیدواریم خیرین نیز در این کار مانند گذشته مشارکت کنند و مددکار اداره بهزیستی باشند.

,

 تشکیل ۴۱۵ پرونده برای خسارت دیدگان تحت پوشش کمیته امداد

,  تشکیل ۴۱۵ پرونده برای خسارت دیدگان تحت پوشش کمیته امداد,  تشکیل ۴۱۵ پرونده برای خسارت دیدگان تحت پوشش کمیته امداد,

همچنین علیرضا ملکی رئیس کمیته امداد نهاوند نیز گفت: تشکیل پرونده برای تعداد ۴۱۵ نفر از مددجویان این نهاد که واحدهای مسکونی آن‌ها نیاز به بازسازی و بهسازی دارد تشکیل‌شده است.

,

وی ادامه داد: با هماهنگی با بنیاد مسکن هزینه‌های نقشه‌برداری و سایر هزینه‌های مرتبط با تشکیل پرونده و ناظران ساختمان‌ها برای افراد تحت پوشش این نهاد رایگان خواهد بود.

,

ملکی گفت: با همکاری با سپاه و بسیج نیز از ظرفیت این عزیزان که به کمک ما آمده‌اند استفاده می‌شود تا قبل از رسیدن فصل سرما کار ساخت‌وساز این واحدها به اتمام برسد.

,

وی اظهار داشت: علاوه بر مقدار تسهیلاتی و کمک بلاعوضی که برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در نظر گرفته‌شده است از طرف کمیته امداد نیز تسهیلاتی برای مددجویان در نظر گرفته‌ایم.

,

رئیس کمیته امداد نهاوند در پایان گفت: اگر تسهیلات ارائه‌شده برای تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان کافی نبود این نهاد کمک کافی برای به اتمام رساندن ساخت منازل مسکونی را به افراد تحت پوشش ارائه خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه