اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

«مدارس طبیعت» پوششی برای نفوذ توده‌ای ها/ هشدار درباره حضور جاسوسان در پوشش فعال محیط زیست

«مدارس طبیعت» پوششی برای نفوذ توده‌ای ها/ هشدار درباره حضور جاسوسان در پوشش فعال محیط زیست
نفوذ در محیط زیست چند سالی است که بسیار مطرح شده است و در این میان نام افرادی حتی در رده معاونت محیط زیست کشور دیده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محیط زیست از جمله حوزه‌هایی است که درصد نفوذ به آن به دلیل پوششی که برای جاسوسان و عاملان نفوذ وجود دارد، بالا رفته است. این موضوع را در اخبار و رویدادهایی که درباره نفوذ از حوزه محیط زیست می شنویم می توان به خوبی دریافت. البته جریان اصلاحات و برخی از دولتمردان که در این عرصه فعال بوده اند این موضوع را تکذیب می کنند و در مقابل آن به طور قابل تاملی می ایستند اما این مسئله ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مدارس طبیعت بستر نفوذ توده ای ها 
, مدارس طبیعت بستر نفوذ توده ای ها , مدارس طبیعت بستر نفوذ توده ای ها , ,
 
,
اخیرا «عیسی کلانتری»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره افتتاح برخی از مدارس خاص طبیعت و هشدار مراجع گفت: « مراجع به ما گفتند ‎مدارس طبیعت غیرشرعی است و ایدئولوژی‌اش غیردینی. وزارت اطلاعات هم اعلام کرده بنیانگذاران این مدارس توده‌ای بوده‌اند و ادامه فعالیت مدارس غیرقانونی است.»
,
 
,
وی در پاسخ به چرایی مخالفت مراجع با ادامه کار مدارس طبیعت تصریح کرد: « گفته می‌شود که در مدارس طبیعت ایدئولوژی‌های غیردینی تبلیغ می‌شود. برای مثال سگ به جای خواهر و گربه به جای برادر تلقی می‌شود. افزون بر اینها دو ماه پیش وزارت اطلاعات نامه‌ای به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرد که بر مبنای آن دو نفر از بنیانگذاران مدارس طبیعت که نسبت به صدور مجوز این مدارس اقدام می‌کردند، جزو حزب توده بوده‌اند و صلاحیت کار در این حوزه را ندارند.» 
, « گفته می‌شود که در مدارس طبیعت ایدئولوژی‌های غیردینی تبلیغ می‌شود. برای مثال سگ به جای خواهر و گربه به جای برادر تلقی می‌شود. افزون بر اینها دو ماه پیش وزارت اطلاعات نامه‌ای به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرد که بر مبنای آن دو نفر از بنیانگذاران مدارس طبیعت که نسبت به صدور مجوز این مدارس اقدام می‌کردند، جزو حزب توده بوده‌اند و صلاحیت کار در این حوزه را ندارند.» , « گفته می‌شود که در مدارس طبیعت ایدئولوژی‌های غیردینی تبلیغ می‌شود. برای مثال سگ به جای خواهر و گربه به جای برادر تلقی می‌شود. افزون بر اینها دو ماه پیش وزارت اطلاعات نامه‌ای به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرد که بر مبنای آن دو نفر از بنیانگذاران مدارس طبیعت که نسبت به صدور مجوز این مدارس اقدام می‌کردند، جزو حزب توده بوده‌اند و صلاحیت کار در این حوزه را ندارند.» ,
 
,
سخنان رئیس سازمان محیط زیست کشور درحالی است که تا پیش از این نفوذ آنهم در پوشش فعال محیط زیست توسط جریان نزدیک به دولت و جریان اصلاحات تکذیب می شد اما حالا کار به جایی رسیده است که برخی اقدام به تاسیس مدارس خاص برای آموزش افراد به سبک زندگی نفوذی خود می کنند.
,
 
,
محیط زیست پوششی برای نفوذ و جاسوسی از مراکز نظامی و امنیتی 
, محیط زیست پوششی برای نفوذ و جاسوسی از مراکز نظامی و امنیتی , محیط زیست پوششی برای نفوذ و جاسوسی از مراکز نظامی و امنیتی , ,
 
,
نفوذ در محیط زیست چند سالی است که بسیار مطرح شده در این میان نام افرادی حتی در رده معاونت محیط زیست کشور دیده می شود. «کاوه مدنی» یکی از مواردی بود که به طور کاملا مرموزی پس از مطرح شدن نام وی و حضور در مراجع قضائی و امنیتی برای توضیح در این باره از ایران فرار کرد. 
,
 
,
 بعد از بازداشت شماری از متهمان به جاسوسی از مراکز نظامی (در پوشش فعالیت‌های محیط زیستی) در اواسط زمستان ۹۶، کاوه مدنی لاریجانی معاون عیسی کلانتری در سازمان حفاظت از محیط زیست نیز برای مدتی کوتاه بازداشت شد.
,
 
,
عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، در ۲۱ بهمن ۹۶، در توضیح این بازداشت‌ها گفت:
,
 
,
"متهمان پرونده با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد مأموریت‌های سه گانه ای را شامل موضوعات زیست محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی کشور، دنبال می کرده اند» و «برخی متهمان به انجام سفرهای متعدد به سرزمین‌های اشغالی از جمله به منظور شرکت در کنفرانس منارید که با حضور افسر اطلاعاتی موساد در رژیم صهیونیستی برگزار شده، اقرار و اذعان کرده‌اند".
, "متهمان پرونده با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد مأموریت‌های سه گانه ای را شامل موضوعات زیست محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی کشور، دنبال می کرده اند» و «برخی متهمان به انجام سفرهای متعدد به سرزمین‌های اشغالی از جمله به منظور شرکت در کنفرانس منارید که با حضور افسر اطلاعاتی موساد در رژیم صهیونیستی برگزار شده، اقرار و اذعان کرده‌اند"., "متهمان پرونده با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد مأموریت‌های سه گانه ای را شامل موضوعات زیست محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی کشور، دنبال می کرده اند» و «برخی متهمان به انجام سفرهای متعدد به سرزمین‌های اشغالی از جمله به منظور شرکت در کنفرانس منارید که با حضور افسر اطلاعاتی موساد در رژیم صهیونیستی برگزار شده، اقرار و اذعان کرده‌اند".,
 
,
طبق توضیحات جعفری دولت‌آبادی، اعضای این شبکه در برخی از مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست محیطی نصب کرده بودند که در واقع پوششی برای رصد فعالیت‌های موشکی کشور بوده و تصاویر و اطلاعات ثبت شده را برای بیگانگان ارسال می‌کرده‌اند.
,
 
,
عامل نفوذی که در حوزه محیط زیست فعال بود/ فشار آمریکا برای آزادی نفوذی های محیط زیست
, عامل نفوذی که در حوزه محیط زیست فعال بود/ فشار آمریکا برای آزادی نفوذی های محیط زیست, عامل نفوذی که در حوزه محیط زیست فعال بود/ فشار آمریکا برای آزادی نفوذی های محیط زیست, ,
 
,
برخی از رسانه ها مطرح کردند که دولت آمریکا از زمان بازداشت جاسوسان مراکز نظامی در پوشش فعالیت محیط زیستی، فشار برای آزادی آنان را آغاز کرده است. اما از این شبکه پرتعداد که هم اکنون پرونده‌شان در حال رسیدگی است، یک نفر بسیار مورد توجه ایالات متحده بوده و پیام‌ها و پیگیری‌های ویژه‌ای برای آزادی او صورت گرفته است: «مراد موشه طاهباز.»
,
 
,
مراد (موشه) طاهباز، عضو یهودی موسسه میراث پارسیان (اصلی‌ترین متهم انجام فعالیت‌های جاسوسی در مناطق نظامی) است؛ فرزند قاسم طاهباز از سناتورهای دوران پهلوی. او و کاووس سید امامی (دیگر متهم به جاسوسی که پس از آگاهی از به دام افتادن شبکه، در زندان خودکشی کرد) دو ستون اصلی شبکه جاسوسی وابسته به امریکا و اسرائیل بودند.
,
 
,
طاهباز طی مدت فعالیت خود در داخل کشور، متاسفانه با نفوذ در سازمان حفاظت از محیط زیست، توانسته بود با این پوشش به مناطق حساس و فوق سری کشور دسترسی پیدا کند. جمع‌آوری اطلاعات درباره نقشه‌های تأسیسات دریایی و نظامی در حوزه خلیج‌فارس از جمله زمینه‌های جدی فعالیت طاهباز بوده و از این طریق اطلاعات ذی قیمتی را برای کارفرمایان آمریکایی و اسرائیلی‌اش جمع آوری کرده بود. وی بخشی از اطلاعات جمع آوری شده درباره مختصات توانمندی دفاعی کشور در خلیج فارس و همچنین برخی سایت‌های موشکی در مناطق حفاظت‌شده را به بیرون از کشور منتقل کرده است.
, طاهباز طی مدت فعالیت خود در داخل کشور، متاسفانه با نفوذ در سازمان حفاظت از محیط زیست، توانسته بود با این پوشش به مناطق حساس و فوق سری کشور دسترسی پیدا کند. جمع‌آوری اطلاعات درباره نقشه‌های تأسیسات دریایی و نظامی در حوزه خلیج‌فارس از جمله زمینه‌های جدی فعالیت طاهباز بوده و از این طریق اطلاعات ذی قیمتی را برای کارفرمایان آمریکایی و اسرائیلی‌اش جمع آوری کرده بود. وی بخشی از اطلاعات جمع آوری شده درباره مختصات توانمندی دفاعی کشور در خلیج فارس و همچنین برخی سایت‌های موشکی در مناطق حفاظت‌شده را به بیرون از کشور منتقل کرده است., طاهباز طی مدت فعالیت خود در داخل کشور، متاسفانه با نفوذ در سازمان حفاظت از محیط زیست، توانسته بود با این پوشش به مناطق حساس و فوق سری کشور دسترسی پیدا کند. جمع‌آوری اطلاعات درباره نقشه‌های تأسیسات دریایی و نظامی در حوزه خلیج‌فارس از جمله زمینه‌های جدی فعالیت طاهباز بوده و از این طریق اطلاعات ذی قیمتی را برای کارفرمایان آمریکایی و اسرائیلی‌اش جمع آوری کرده بود. وی بخشی از اطلاعات جمع آوری شده درباره مختصات توانمندی دفاعی کشور در خلیج فارس و همچنین برخی سایت‌های موشکی در مناطق حفاظت‌شده را به بیرون از کشور منتقل کرده است.,
 
,
, , , ,
 
,
بنابراین حوزه محیط زیست به بستری برای نفوذ تبدیل شده است که نمی توان از آن صرف نظر کرد. موضوع اینجاست که برخی از جریانات خاص سیاسی اینطور توجیه می کنند که مگر فعال محیط زیست می تواند جاسوس باشد. مسئله‌ای که به یک سهل اندیشی و ساده نگری درباره جاسوسی باز می گردد. درواقع جاسوس با پوشش های مختلف از جمله عکاس، خبرنگار، فعال محیط زیست، معلم زبان و شغل ها و منصب هایی که وجهه دار هستند ظاهر شده و تحت همین پوشش ها به عملیات جاسوسی مبادرت می ورزد که بایستی با هوشیاری و دقت نظر در این موارد جلوی نفوذ در این عرصه ها را گرفت. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه