اخبار داغ

ظرفیت بالقوه گردشگری یزد همچنان مغفول!

بی مهری تمام نشدنی به چشمه تامهر تفت/ تفرجگاهی دل نشین و بدون امکانات در دل کویر

بی مهری تمام نشدنی به چشمه تامهر تفت/ تفرجگاهی دل نشین و بدون امکانات در دل کویر
وجود جاده سنگلاخی در ورودی تفرجگاه چشمه تامهر، نبود روشنایی کافی حتی در محل سرویس بهداشتی و آلودگی محیطی این تفرجگاه مشکلات مهمی است که طراوت و لذت استفاده از این تفرجگاه را به کام مردم تلخ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، چشمه تامهر تفت یکی از جاهای دیدنی تفت و جاذبه های گردشگری یزد می باشد که در فاصله ۶ کیلومتری شهر تفت واقع شده و از ارزش گردشگری خاصی برخوردار است. "تامهر" چشمه ای از بهار تا مهر می باشد به این معنا که اغلب از اوایل بهار تا اواخر تابستان، آب نسبتا خنک و فراوانی دارد اما با شروع فصل پاییز، سطح آب دهی آن کاهش می یابد و گاهی کاملا خشک می شود. نام چشمه تامهر نیز کنایه شیرینی است به زمان پُر آبی چشمه و همین امر، وجه تسمیه آن می باشد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

از آنجایی که دمای استان و شهر کویری یزد هر ساله از ابتدای تیر تا پایان مرداد ماه به گرمترین حد خود می رسد، تفرجگاه چشمه تامهر تفت با حداقل اختلاف دمای ۷ درجه بهترین مکان در نزدیکی یزد است که می توان به آن پناه برد و از سایه درخت، خنکای آب، کوه های سر به فلک کشیده و چشم انداز سرسبز و زیبای رو به شهر تفت آن استفاده کرد.

, .,

فضای زیبا و آب و هوای دل انگیز منطقه باعث شده تا حتی مردمان کویر، شب خود را در این تفرجگاه کوهپایه ای بگذارند اما متاسفانه امکانات ضعیف و نبود زیرساخت های کافی، استفاده از این ظرفیت خدادادی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

,

وجود جاده سنگلاخی در ورودی تفرجگاه، نبود روشنایی کافی حتی در محل سرویس بهداشتی و آلودگی محیطی این تفرجگاه مشکلات مهمی است که  طراوت و لذت استفاده از این تفرجگاه را به کام مردم تلخ کرده است.

,

منابع طبیعی متولی چشمه تامهر است/ دهیاری اسلامیه نمی تواند ورود کند

, منابع طبیعی متولی چشمه تامهر است/ دهیاری اسلامیه نمی تواند ورود کند,

علی احمدیان بخشدار مرکزی تفت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با وضعیت این تفرجگاه، گفت: چشمه تامهر به جهت اینکه زیرمجموعه اداره منابع طبیعی و این نهاد متولی آن است لذا دهیاری اسلامیه حق هیچگونه هزینه و اقدامی در این منطقه ندارد و خارج از محدوده طرح هادی روستای اسلامیه است.

,

وی ادامه داد: بازدیدهای میدانی با فرماندار، مدیرکل منابع طبیعی و چندی دیگر از مدیران دستگاه های مربوطه از این تفرجگاه انجام شده است و برخی از مشکلات آن رفع شده است و آُسفالت مسیر نیز در دستورکار منابع طبیعی قرار گرفته است.

,

 

,

, ,

پیگیر رفع مشکلات چشمه تامهر هستیم

, پیگیر رفع مشکلات چشمه تامهر هستیم,

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد نیز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با تدابیر منابع طبیعی برای ساماندهی تفرجگاه چشمه تامهر، اذعان داشت: چشمه تامهر شهرستان تفت جزو پروژه های استانی منابع طبیعی است و اعتبارات آن باید از داخل استان تامین شود.

,

محمد رضا آخوندی افزود: این تفرجگاه مشکلاتی را در زمینه روشنایی داشته است که با پیگیری هایی انجام این مشکل رفع شد برای حل سایر کمبوده  نیز چندین مورد اعتبار و هزینه اختصاص داده شد و دهیاری اسلامیه نیز وظیفه نظافت و پاکسازی این تفرجگاه را بر عهده گرفت.

,

وی ادامه داد: تکمیل این مجموعه نیز نیازمند بودجه از محل اعتبارات تملک دارایی است که قرار شده در سالجاری اعتباراتی از محل بودجه شهرستان تفت برای چشمه تامهر درنظرگرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه