اخبار داغ

راهی که آموزش های فنی و حرفه ای هموار می کند؛

تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کاهش بیکاری

تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کاهش بیکاری
در دانشگاه ها به طور عمده مبانی و تئوری برخی رشته ها تدریس می شود، در حالی که برای حضوری فعال نیروی کارآمد در عرصه های صنعتی نیاز به آموختن مباحث مختلف به صورت عملی است و آموزش های فنی و حرفه ای این راه را برای تربیت نیروی انسانی کارآمد هموار می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ یکی از سرمایه های اجتماعی هر کشور برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، پویا و پر انگیزه است و اگر ملتی در این زمینه رشد یابد، می تواند در تولید علم و فن آوری، فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و حتی در سیاسی حرفی برای گفتن داشته باشد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

 راهی که آموزش های فنی و حرفه ای هموار می کند
در دانشگاه به طور عمده مبانی و تئوری برخی رشته ها تدریس می شود، در حالی که برای حضوری فعال نیروی کارآمد در عرصه های صنعتی نیاز به آموختن مباحث مختلف به صورت عملی، تجربی و کارگاهی است.

,  راهی که آموزش های فنی و حرفه ای هموار می کند,  راهی که آموزش های فنی و حرفه ای هموار می کند,
,

در ایران اسلامی آموزش های ارائه شده در مراکز فنی و حرفه ای این راه را برای ورود هرچه بهتر متخصصین در تعدادی از شغل های تأثیرگذار هموار می کند.

,

امروزه اگر آموزش های ارائه شده با رویکرد متوازن و متناسب با نیاز روز عملیاتی شود در کاهش بیکاری از یک سو و رونق اشتغالزایی از سویی دیگر می افزاید.

,

فعالیت ۹مرکز آموزشی دولتی و خصوصی در تویسرکان
در شهرستان تویسرکان علاوه بر دو مرکز ثابت آموزشی فنی و حرفه ای، هفت آموزشگاه خصوصی نیز فعال است.

, فعالیت ۹مرکز آموزشی دولتی و خصوصی در تویسرکان, فعالیت ۹مرکز آموزشی دولتی و خصوصی در تویسرکان,
,

«سید حسین رسولی» فرماندار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان، گفت: در دو مرکز آموزشی فنی و حرفه ای خواهران و برداران این شهرستان ۹۰ حرفه برای متقاضیان آموزش داده می شود.

,

وی اظهار کرد: در سال جاری طبق برنامه ریزی های مدون انجام شده، برای یک هزار و ۲۰۰ نفر در مرکز برادران و برای ۶۰۰ نفر در مرکز خواهران دوره های آموزش های لازم برگزار می شود.

,

فرماندار تویسرکان افزود: تنها در مرکز خواهران در سال گذشته ۴۹۷ نفر در رشته های مختلف آموزش های لازم ارائه شد که از این تعداد در حال حاضر ۱۶۳ نفر تاکنون مشغول به کار شده اند.

,

رویکرد اصلی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای، اشتغالزایی است
«رضا حکمتی» مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان گفت: رویکرد آموزش های فنی و حرفه ای به منظور افزایش مهارت های عملی برای اشتغالزایی است.

, رویکرد اصلی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای، اشتغالزایی است, رویکرد اصلی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای، اشتغالزایی است,
,

وی اظهار کرد: همخوانی آموزش های ارائه شده متناسب با ظرفیت بومی و منطقه ای نه تنها سبب حرفه آموزی به متقاضیان می شود بلکه با فراهم ساختن شرایط کاری از مهاجرت جوانان جویای کار به شهرهای دیگر می کاهد.

,

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان از فعالیت هشت کارگاه آموزشی در این مرکز خبر داد و افزود: این مرکز شامل کارگاه های آموزشی از جمله؛ کارگاه فناوری اطلاعات، تعمیرکار اتومیبل های سواری و موتورسیکلت، کارگاه تأسیسات و لوله کشی، کارگاه برق خودرو، کارگاه برق و ساختمان، درودگری و کابینت سازچوبی، منبت، معرق، کلاف ساز مبل چوبی، کارگاه های تراشکاری و جوشکاری است.

,

صاحبان مشاغل متعدد با آموزش های فنی و حرفه ای به روز می شوند
حکمتی تأکید کرد: گاهی صاحبان برخی از مشاغل برای داشتن علوم روز نیاز به بازآموزی حوزه فعالیت خود دارند و مراکز فنی و حرفه ای می تواند با برگزاری دوره های آموزشی به روز، اطلاعات مفید و مثمر ثمری را در اختیار آنان قرار دهد.

, صاحبان مشاغل متعدد با آموزش های فنی و حرفه ای به روز می شوند, صاحبان مشاغل متعدد با آموزش های فنی و حرفه ای به روز می شوند,
,

به گزارش عصرهمدان، در تویسرکان کارگاه های مبل و منبت بسیاری فعال است و بهره گیری از کارگاه صنایع چوب در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان و ترغیب جوانان به آموختن این حرفه ، زمینه را برای رهایی آنان از بیکاری فراهم می سازد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه