اخبار داغ

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

فرهنگیان از جهات مالی به شدت آزرده‌اند/ متاسفانه آموزش‌وپرورش درحال حرکت به سمت خصوصی‌سازی است

فرهنگیان از جهات مالی به شدت آزرده‌اند/ متاسفانه آموزش‌وپرورش درحال حرکت به سمت خصوصی‌سازی است
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: در قانون اساسی صراحتا به این موضوع که آموزش و پرورش باید برای آحاد جامعه و محرومین رایگان باشد اشاره شده است؛ اما استنباط من این است که متاسفانه آموزش و پرورش را به سمت خصوصی سازی می‌برند به طوریکه در واقع اسمأ غیرانتفاعی بوده اما در واقع انتفاعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز(چهارشنبه) در مراسم توزیع تجهیزات مدارس مناطق حاشیه نشین استان قزوین با عنوان "کاروان نگاه آگاه" که در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز شاهد اجرای اقدامی در جهت تحقق عدالت آموزشی در استان هستیم؛ در مطالعاتی که دفتر امور اجتماعی کشور و استانداری‌ها داشتند یکی از نکاتی که مورد توجه قرار گرفت بحث مراکز آموزشی مناطق حاشیه‌ای شهرهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: حاشیه نشینی پدیده شهرنشینی امروز اکثر شهرهای دنیاست که به دلایل متعددی آسیب زا و آسیب پذیر است.

,

نمایندگان در اعتبارات توجه بیشتری به بودجه‌های سازمان‌ اجتماعی داشته باشند

, نمایندگان در اعتبارات توجه بیشتری به بودجه‌های سازمان‌ اجتماعی داشته باشند,

استاندار قزوین تصریح کرد: در بحث عدالت آموزشی لازم است که دولت به مسئله آموزش در بحث سخت افزاری توجه داشته باشد؛ هر چند این اقدامات کافی نیست اما شروع خوبی است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: دو مسئله اساسی در ارتباط با عدالت آموزشی وجود دارد که یکی از آن بحث سخت افزاری است که امیدواریم بتوانیم ما به عنوان دستگاه‌های اجرایی این نقیصه را رفع کنیم.

,

این مسئول بیان کرد: مسئله اساسی دیگر بحث نرم افزاری است که باید یک کنش متقابل بین آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان شکل بگیرد که در مناطق غیر حاشیه‌ای و مراکز اصلی شهرها می‌توانیم امیدوار باشیم که ارتباط مستقیمی بین اولیاء و مدرسه صورت بگیرد تا با همکاری هم در بحث آموزش و پرورش دانش‌آموزان تلاش کنند.

,

وی اضافه کرد: اما در حاشیه شهرها امکان عملی شدن این امر دشوار است؛ چون والدین دانش‌آموزان مناطق حاشیه نشین خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند لذا نمی‌توانند این همکاری متقابل را با مدرسه داشته باشند بنابراین مربیان و معلمان باید این نقیصه را هم به نحوی جبران کنند البته به لحاظ اجتماعی باید فعالیت‌هایی برای حل مشکلات مناطق حاشیه نشین انجام شود.

,

استاندار قزوین تصریح کرد: نمایندگان مجلس در اعتبارات سال آینده توجه بیشتری به بودجه‌های سازمان‌ اجتماعی کشور داشته باشند؛ زیرا بخش عمده‌ای از مسائل کشور به همین مباحث برمی گردد.

,

آموزش و پرورش باید برای آحاد جامعه و محرومین رایگان باشد

, آموزش و پرورش باید برای آحاد جامعه و محرومین رایگان باشد,

در ادامه بهمن طاهرخانی اظهار کرد: کار معلمی در واقع همانند کار انبیاء است چراکه پیامبران آمدند تا با تعلیم و تربیت روح انسان را طراوت بخشیده و زنگارها را از فطرت و روح انسان بزدایند.

,

وی تصریح کرد: امروز جامعه فرهنگی و آموزش و پرورش از جهات مالی به شدت آزرده است؛ البته قاطبه کارکنان دولت دارای چنین وضعیتی هستند.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس عنوان کرد: کار در آموزش و پرورش به عنوان رکن رکین سازمان حاکمیتی که از نظر جایگاه، علم و معنویت در رده‌های اول کشوراست؛ یک کار ایمانی و قلبی است؛ لذا در این راه مشقت‌های فراوانی است البته بدین معنا نیست که مجموعه مسئولین کشور از احقاق حق جامعه فرهنگی غافل باشند.

,

وی تصریح کرد: ما نمایندگان در مجلس به وظیفه خود در قبال فرهنگیان و معلمان عمل کرده و از حقوق معلمان دفاع کردیم و خواهیم کرد؛ البته باید آموزش و پرورش در رأس امور قرار گیرد.

,

طاهرخانی بیان کرد: در قانون اساسی صراحتا به این موضوع که آموزش و پرورش باید برای آحاد جامعه و محرومین رایگان باشد اشاره شده است؛ اما استنباط من این است که متاسفانه آموزش و پرورش را به سمت خصوصی سازی می‌برند به طوریکه درواقع اسمأ غیرانتفاعی بوده اما در واقع انتفاعی است.

,

وی در پایان گفت: باید همه مسئولین در همه رده‌ها متوجه این قضیه باشند که زیربنای توسعه کشور علم آموزی و دانش‌پروری است که متولی اصلی آن آموزش و پرورش است و باید به نیازهای سخت‌افزاری و نرم افزاری آن توجه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه