اخبار داغ

دبیرکل ملی یونسکو در ایران مطرح کرد

نظام آموزشی ایران می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد به دنیا معرفی شود

نظام آموزشی ایران می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد به دنیا معرفی شود
دبیرکل ملی یونسکو در ایران گفت: امروز جهان نسبت به ناکارآمدی نظام آموزشی نوین معترف است و به نظر می رسد نظام آموزشی ایران که مبتنی بر نظام استاد شاگردی بوده می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد به دنیا معرفی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، حجت الله ایوبی عصر امروز در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد پیوستن یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده را نشان از ارزش جهانی این شهر در جهت یادگیرنده بودن دانست و گفت: خوشبختانه امروز سازمان های جهانی مانند یونسکو به این نتیجه رسیده اند که باید به ارزش‌های انسانی و آموزشی گذشته بازگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

دبیرکل ملی یونسکو در ایران افزود: امروز جهان نسبت به ناکارآمدی نظام آموزشی نوین معترف است و به نظر می رسد نظام آموزشی ایران که مبتنی بر نظام استاد شاگردی بوده می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد به دنیا معرفی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

,

ایوبی با بیان این‌که خوشبختانه معماری یزد سرشار از هویت و آموزش تمدن ایرانی_ اسلامی است گفت: در شهرهای عضو شبکه جهانی یادگیرنده، معماری ساختمانی هم آموزنده و هم گویای فرهنگ و تمدن اصیل است.

,

وی تصریح کرد: اگر یونسکو در زمینه آموزش فراگیر بیانیه‌ای صادر می کند به معنی غربی شدن آموزش های ما نسیت،ما مهد علم و دانش هستیم و باید ارزش های آموزشی‌مان را به دنیا انتقال دهیم و این را صراحتا می گویم تا فردا عده ای نگویند می خواهند ما را غرب زده کنند.

,

دبیرکل ملی یونسکو در ایران با اشاره به این مطلب که ایران اسلامی امروزه در عرصه‌های مختلف به ویژه آموزش حرف‌های زیا دی برای گفتن دارد اظهار داشت: حال که  یزد به یکی از شهرهای یادگیرنده جهان پیوسته، باید مبلمان شهری و دیوارهای یزد به عنوان شهر عضو شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده، باید آموزنده باشند.

,

ایوبی خوشنویسی  را یکی از غرور آفرین‌ترین افتخارات کشور دانست و ابراز داشت: یزد از هنرمندان و اساتید بسیار برجسته‌ای در این حوزه برخوردار است و باید در شهر تابلوهای زیبایی از هنرمندان خوشنویس نصب شود.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه زندگی امروز فرصت مطالعه کردن را کاهش داده و ‌به همین منظور باید آموزش در دستور کار جدی قرار گیرد اظهار داشت: باید شورای اسلامی شهر یزد به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در حوزه مدیریت شهری بسته همه جانبه ای در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و یادگیری تدوین و به اقشار مختلف جامعه معرفی کند.

,

دبیر ملی یونسکو در ایران اضافه کرد: در این زمینه یزد می‌تواند برای تمام ایران و دنیا الگویی شود که در کنار بهره مندی از هنرهای فعلی موجود  در سطح شهر احیای هنرهای در حال فراموشی  را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه